Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 875 ggr
Wiizy
0

Katt hittad?

Jag hittade en katt nu idag. men jag hade inte tid att gå fram och hälsa på den :/ Den verkade lite skygg så jag lät den var.. jag har lit kattgodis från jag var hoss en kompis med katt så jag gav lite och sen sprang den dit och åt mat .. den verkade väldigt skygg så jag lät den vara. men nu undrar jag lixom om den verkligen har nått hem?
Det är samma ställe där damen brukade mata nisse och där Nisse var…

Vet inte vad jag ska göra nu, jag lämnade den ute (kanske lite dumt men vad ska jag göra lixom) vad jag såg hade den inget halsband :/

supermoccine
0

En sak du kan göra är att köpa ett halsband med säkerhetsspänne och en sådan där hylsa eller dylikt att lägga en lapp i. På lappen skriver du att du är orolig för om katten är hemlös och lämnar ditt telefonnummer. Om du ser katten igen och om den inte är för skygg kan du sätta på halsbandet och vänta på om någon ringer.

Har inget koll på historien om Nisse och damen som matade, men kanske du kan fråga henne om hon vet något? Eller boende i området?

vanessa
0

Köp ett ljust halsband och skriv direkt på den. För hylsor har en förmåga att åka av. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Wiizy
0

#1 Tack.. problemet är att vår tele är trasig o min mob har jag aldrig på mig samt ingen annan i min familj så det är rätt hopplöst.. ;P går kanske bra med mejlen? 
Hmm bläddra bak ett par sidor så står det om honom Fundersam

Ja jag ska fråga om hon matar denna kisse misse oxå och om hon vet någonting.. hon är lite till åren (;P) så jag ser henne sällan.. ska försöka leta upp henne Glad

#2 Tack för förslaget men den är så skygg.. jag ska försöka, men vet inte säkert om det funkar. ska köpa halsband iallafall så tack för förslaget ! Glad

raporterar hur d går .Flört

Lena
0

Med tanke på att kissen verkar vara så väldigt skygg kan man nog misstänka att den är hemlös. I så fall kan det nog vara svårt att få på den ett halsband. Kan annars vara ett effektivt knep. Annars kan du sätta upp flygblad i området där katten har setts. Att prata med damen som matar katterna är också en bra idé. Fint gjort av dig att du bryr dig om kissen ifråga.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Wiizy
0

#4 funderar på att ta in den stackars kissen om den inte har hem nu under vintern . den ska inte behöva frysa.. dock har jag 2 (snart 4) marsvin men det är la bara att hålla koll på dom . :)

Tack frästen ! Skrattande

ska fråga damen när jag träffar henne.. Räcka ut tungan

Hawknestgrove
0

Ännu ett hjärta av kött och blod! Underbart att läsa sånt!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Lena
0

#5 Vad bra! Tror inte det ska vara några problem att ha katt och marsvin ihop. Har själv haft det och de var goda vänner. Katten sov hos marsvinen ibland. Men man får hålla dem under uppsikt.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Wiizy
0

#6 Tack :)

#7 jo :D jag vet många som har d . :)

såg den idag, jisses vad den fräste när man kom nära + en annan katt var där samtidigt så dom blängde på varandra å la sig o sov en bra bit från varandra typ :S sen behövde jag dra hem då jag bor några minuter bort . men aaaww vad söta dom var !! gav dom kattgodis jag inte kunnat låta bli att köpa :P
men halsband verkar helt hopplöst då h*n inte vill komma nära o rymmer isf :/

Wiizy
0

Äh skit nu vet jag 2 katter som jag inte vet har nått hem… jag gråter vid tanken på det.

Ska jag fånga in dom ? problemet är ju att jag inte kan det för jag vi har lixom bara 2 rum med dörrar och det är mitt (där marsvinen står) och brorsans rum (som är för litet)

Ska jag ringa nått katthem?

Asså snälla, hjälp, jag klarar inte av att se dom längre…. Den ena är lite tam och kommer fram, Den andra är jätte skygg och vill inte alls hälsa. Jag är jätkligt orolig, snart är det vinter och dom ska inte behöva vara ute då.. Fan…. ;/ Och nej jag ser dom bara ibland och är inte 100 % på att den vita är hemlös, men den andra är det . :'(

Alexej
0

Nästa vit katt…

Var bor du?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Puttar upp….

Wiizy
0

#10 Göteborg.

# 11 Tack. :)

Sidentass
0

puttar upp för dessa missar…

Wiizy
0

Det är så j*vla frustrerande det här.
Fan ska man släppa ut katterna mitt i storstaden för ? visst i skogar men wtf detta är ju helt aaaah….. ;'@

Alexej
0

Sätt på ett halsband på de med en lapp fasttejpad. Be att den som ev. äger katten ringer upp dig. Om du har lite mat med dig kanske du lyckas ta i katten. Annars frågar rund hos alla dina kompisar om någon vill ha en katt. Alla katthem är ju överbelagda. Alltid bäst att försöker själv. Häng upp en lapp i skolan.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Wiizy
0

#15 Asså jag kan ju inte nudda dom, dom är för skygga.. men visst jag kan testa då.. :)
Mina kompisar är absolut inte intresserade av katter, dom får /vill inte . har redan frågat ;P

Tack för bra tips Alexej.

Hawknestgrove
0

JA, lycka till! Med tiden så kanske du får chansen att sätta på dem ett litet resårband med lapp. Ha det alltid med dig, när du går ut och matar. Kostar inget direkt heller.

Wiizy
0

Tack Gunilla!

Känns bra att ha ert stöd, sjuttan har inga pengar just nu. jag får väl tjata lite på mamma.. ;-) går dit drekt efter tävlingen och försöker hitta dom.. önska mig lycka till ? :)

Jenna-Gun
0

Klart vi önskar dej lycka till.

Kram jenna