Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 486 ggr
siberlina
0

till vanessa

hej  vanessa   , jag  måste  bara fråga  dig   om  kvällens  hitta hem program, katten som du tog  hand  om   var   så  otroligt  mager , har inte  denna  lilla  katts  lever  tagit   stryk av att  inte få  mat på så länge,jag   trodde  det var  så, men  det  är  underbart att  tussan  klarade sig och   fick det  så bra, vanessa  du är  så    duktig.

vanessa
0

Det är inte jag som ska ha beröm, utan Djurhjälpen. Det var Djurhjälpen som tog emot henne, gav henne all vård och kärlek, samt en av våra volontärer som öppnade dörren så att hon fick ett hem. Jag var bara där när hon var där, och mitt hjärta fullkomligt föll för henne. Du kan läsa mer om henne här under "En totalförvanling".

Det är inget fel på hennes lever. Men som vi alltid gör när kissar kommer in är att ge lite mat åt gången. Många små portioner. Det är frestande att ge en massa mat till någon som svultit. Men det skadar mer än hjälper.

Men tack för berömmet, skriv gärna vår gästbok på hemsidan. Djurhjälpen. Då kan alla njuta av berömmet där :-).

Känner också att det är bäst att poängtera att jag inte är Djurhjälpen. Jag är volontär där. Nu mer på distans då jag är långtidssjukskriven. När jag skriver här så är det som privatperson, inte som Djurhjälpare. Hur mycket jag än gillar föreningen, så kan jag bara skriva från mig själv. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Lena
0

Ni gör mycket gott där på Djurhjälpen! Just det här att alla katter får sin chans på sina egna vilkor gillar jag skarpt.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

siberlina
0

vanessa  jag föstår  att  det inte bara är du  som  jobbar för dessa katter, men  hade inte  personer som dig funnits   så  hade det    inte varit  så bra,men när du pratar   på tv så  märker   man     hur  duktig   och  kunnig  du är   men alla   som  jobbar  för  hem lösa katter  är   fantastiska     min  dröm  är     att   jag   ochså  ska   få  jobba med det    i framtiden  men nu  känns det   som  mitt   jobb tar  all tid  och    energi.

Alexej
0

Jag funderade också över om hon inte fick några skador genom den extrema svälten-leverskador osv.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Simson
0

Jag håller helt med Siberlina! Även om du, Vanessa, inte ensam är Djurhjälpen, så gör du ett enormt stort jobb genom att vara "frontfigur" med all kunskap och vettigt intryck. Det gör så mycket för katterna att ha en så lugn och samlad människa som för deras talan. Sedan åker även vi andra med och surfar på den bilden av kunniga katthem och det gör inte saken mindre utan snarare större.

Du, Hanna och alla andra som är sunda förståndiga människor i tv blir stora förebilder för "allmänheten" och stärker djurhemmens plats och även katternas/djurens plats i samhället.

Jag när också en dröm att jobba aktivt på ett katthem och hade stora planer att börja på Stadskatten/Hundstallet i Åkeshov. För att även kunna komma i kontakt med hundar och bli "dogwalker" eftersom jag inte kan ha hund själv.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Hawknestgrove
0

Ja det var underbart att se förvandlingen! Vore intressant att vet, hur kissen har det just idag och om den klarade sig från elänet utan bestående hälsomässiga men!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

siberlina
0

vanessa  vet  du  hur   tussan  mår  idag  ,  är den pigg och frisk. vilket   jag hoppas,

vanessa
0

Hon mår hur bra som helst. Träffade matten i helgen och har haft mailkontakt med henne och sagt åt henne att titta in här på trådarna om Tussan. Så livet är bra med henne nu, och har varit det sedan de stannade bilen och tog upp henne. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

siberlina
0

va  kul att  höra

siberlina
0

min  systers  katt   ser  ungefär   likadan ut som  tussan, för  några  år sen     försvann   hon  en   varm dag  i april  hon  var ute  en stund på   gräsmattan   och  sprang iväg,  hon  va   ganska    liten   men  lurrvig    på natten  blev det   frost    och vi letade och  letade     och    tillslut  gav  vi nästan   upp  . men  efter 2 veckor   va  min syster    ute   vid  en skogsglänta  och     spanade   och  skrmlade   med  en   liten  burk   och  då  kom   lilla majja    stapplande   ut   ur  skogen  ,hon   hade  troligtvis  legat    på samma   ställe   hela  tiden.  och var  på gränsen   till  att    avlida   för  hon var bara ett   benrangel. men    hon    fixade  det     och      sen  blev  hon som vanligt  igen ,  en   bestämd  liten dam    med  egen  vilja,  hon  har  inte  den   här  innstinkten   av  att    försöka   få  mat  så  hon  la  sig bara  ned  i skogen    och  låg  där  , jag   tror  att  det  kanske  var  så  för lilla   tussan   ochså,men   jag vet inte  säkert,   familjen  kanske  trodde    hon  var  död,  men   det var    skönt  att  se  på    hitta hem   att  hon  fått  ett så  bra  hem.

Hawknestgrove
0

Sån lycklig historia!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

siberlina
0

ja det var  underbart  när   hon   hittades   vid liv  ,då  grät   jag  så  gald  blev  jag

siberlina
0

jag menade glad , ibland  skriver jag lite  för   fort