Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 586 ggr
Mizzi
0

Behöver hjälp !!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För ett tag sedan skrev jag och berättade om en hittekattsfamilj som jag tagit hand om och som skulle bo här tills vi hittat nya hem åt dom.

Planerna var att själva behålla mamman eftersom hon och min dotter kom så bra överens. Nu kommer det inte att bli så ,vi ska istället behålla en av ungarna därför att den fortfarande är väldigt skygg, och behöver jobbas mycket med för att kunna lita ordentligt på människor.

Jag bestämde så för att jag helt enkelt inte har hjärta att lämna bort en katt som är så skygg det känns inte bra.

Mamman däremot är jättekelig och go, och hon har eventuellt hittat ett nytt hem hos en kompis till min son och hans familj.

Problemet är nu den andra ungen, den var tingad men dom backade ur i sista stund så nu sitter jag här och letar efter någon som kan öppna sitt hem och sitt hjärta för denna mysiga lilla tjej.

Hon är mycket tuffare en hon var när dom först kom, visserligen ingen knäkatt men det kommer mer och mer och hon blir tuffare för varje dag.

Finns det någon därfute som kan ta sig an denna lilla tös så vore det undrebart.

Jag har ju själv en skogkatthane och mina planer är att köpa in en nya skogishona efter en hona jag själv fött upp (är uppfödare) därför kan jag inte behålla mer än en av dom själv =(

Ni kan gärna maila mig om ni kan eller vet någon som kan.

Det är dom två ungarna på bilden.

Mvh  Mizzi

Alexej
0

Vilken söt bild.Glad

Det bästa du kan göra är att hänger upp lappar med bild av katterna i affären osv. Evt på Blocket. Är katterna vaccinerade? Tar ut ett bra pris då för katterna och kollar noga upp evt. intressenter. Lycka till!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Puttar upp! Lycka till!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Mizzi
0

Nej dom är inte vaccinerade än eftersom min vet. bor i grannstaden och jag inte har bil =( blir lite jobbigt att sitta på en buss med tre katter.

Får vänta tills syrran kommer på besök så hon kan skjutsa mig.

Alexej
0

Det blir nog bra!Glad

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Mettan
0

Annonsera på www.katt.nu, som är Spinn, www.katter.nu, som är Svenska katters sida och på en hel del andra annonssajter. Det finns gott om platser, där man kan lägga in gratis annonser.

Sök med google efter gratisannonser, så hittar du en hel del.