Vit hemlös mager katt
Idag fick jag ett samtal från min kompis. Några hon kände hade ringt henne om en jättemager vit katt som de hittade utanför Ronneby i lördagskväll. Den var tydligen fruktansvärt mager och ful. Den var jättehungirg och kelen och sökte kontakt. De hade plockat mängder av fästingar. Det var en vit hankatt. De blev illa berörda och trodde inte han skulle överleva så länge till nu när vintern började närma sig. Men som vanligt så tog ingen hand om katten utan bara ringde mig och vill att andra ska göra något *suck*. Jag har så många katter själv här hemma nu. Jag satt långt hemifrån då också och kunde inte göra något. En kompis har lovat köra dit mig och se om vi kan hitta katten och ta hem honom nu någon av de närmsta dagarna. Denna kise behöver någon som kan ta hand om honom. Är det någon som vill ta hand om en vit liten stackare så hör av er till mig. Han söker ett hem. Jag ska lägga ut kort på honom här så fort jag tagit några.
Kramar
Har du kollat på KKS hemsida så han inte finns med bland saknade katter?
Funderar på om han kunde komma med kattmamman upp eftersom det inte blev några kattungar som det var tänkt. Kan han också vara KKS katt hade det varit kanon, annars löser vi det på annat sätt. Jag har en förkärlek till vita kissar och många gillar ju vit katt. Han får säkert hem bara han kommer sig i form. Stackars lilla gubben!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

underbart Lena!! Här hade jag endast kunna uoplåta ett rum i väntan på ett annat stödhem..

Åh hoppas hoppas det ordnar sig för lillgubben! ¤Håller tummar¤

Stackars kille! Var i Ronneby såg de honom? Det hade ju verkligen varit toppen om du kunde ta emot honom, Lena!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Hoppas den kommer till ett bra hem :).. Det är ju inte roligt som det ser ut nu "/
Hur går det för den vita? har hem hittats?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Jag har kollat men inte hittat någon som saknar en vit hankatt. Är det någon som ser eller hör något om någon som saknar denna kise så hör gärna av er till mig i så fall.
Åh det hade ju varit toppen om du ville ta hand om honom Lena. Jag har idag inte haft någon möjlighet att åka och se om vi kan fånga in honom idag. Haft fullt upp hela dagen och är nu kattvakt åt de små kisungarna som ska ha mat ofta så jag har ingen möjlighet ikväll men så fort jag kan ska jag åka och se om vi kan ta hem honom. Jag har ju fullt med katter här hemma så jag har ju ingen möjlighet att ha honom här. När ska kattmamman åka till dig Lena? Det hade ju varit kanon om han kunde få åka upp till dig då.
Han ska finnas på Karlsnäs.
Kramar

¤Hoppas¤
#8 I månadsskiftet tror jag det blir som kattmamman kommer. Naquita har koll på läget. Det ska vara en skjuts ordnad. Ja det hade ju varit fint om båda kunde komma samtidigt. Hoppas på det bästa. :)
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
hoppas också på det bästa för stackars vita kissen Maggan47
Finns det något mera att raportera om den stackars vita katten ? Han är som sagt fortfrande välkommen! Tänker mycket på honom.
//Lena

Ja vad har hänt med vita katten?
putt
Vi har varit där uppe men hittade ingen katt då. Vi ska upp dit någon dag snart igen. Hoppas vi hittar honom då. Stackare. Vi håller tummarna för att han är där när vi kommer dit!!!!
Kramar
#15 Ja det får vi göra - hålla tummarna riktigt hårt för att ni hittar honom.
//Lena

Tänker på den vite lillkillen ..
Håller tummar för kissen, så han får komma hem till Lena!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Putt
#10 åh,jag får inte tag i han som lovat köra:(( Vet ngn ngn som ska uppåt landet? birgitta ska till sthlm på tisdag men det är ju helt fel gåll:/
Själv pendlar jag mellan Göteborg och Mellerud varje vardag. Jobbar ju i Göteborg och bor i Mellerud. Så om någon bara kan ta sig till Göteborg löser det sig.
//Lena
Puttar upp!

Hur har det gått?
JA, nyfiken jag med, så jag puttar upp!
putteliputt Maggan47

Hur går det?

hoppas..hoppas…blir lite orolig för bilar osv..när det gäller kissen…men inget behöver ha hänt..har så lätt för att oroa mej för mycket många gånger..nu håller vi tummar här hos oss!

Hur går det med viting?
#28 Det verkar inte som att kissen varit synlig något mera.
//Lena
Nej vad jag hört senast är att den ej synts till:(

Åh nej :(