Anna Ekeblads NYA krönika!
Är det någon som läst den? den handlar tydligen om responsen hon fick förra veckan och att det är förjävligt att folk bryr sig om djur ist för människor…
Köpte inte tidningen idag men jag såg på nätet rubriken på hennes kröninka "Husdjuret är bara ett substitut för partner" ???? 
Ska inte läsa den för då blir jag säkert bara så förbannad!
ska inte läsa den, förstör humöret på mig också, känns som att hon bara är ute för att provocera
och vadå Husdjuret är bara substitut för en partner, delar du hem med husdjur ÄR dom partner, och inte substitut, jag fattar att hon menar människa, men opponerar mig mot Bara ett substitut, "ju mer jag ser av människor, detso mer föredrar jag djur" Maggan47
hoppas att någon kan lägga in den här så man får lösa den. *L*
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Ja ni, vad gör väl inte en alldaglig journalist och personlighet för att få respons och få folk att läsa hennes trista krönika.
Kan man inte skriva på ett trevligt och medryckande sätt så får man väl vara vulgär, häckla och provocera alla dessa ömhjärtade och passionerade djurvännerna.
Det är ju ingen ny idé precis. Före henne var det ju Alex Schulman i samma blaska och före Schulman fanns väl ett helt koppel av samma sorgliga personlighetssyndrom, personer med häftig längtan efter att få lite ljus på sig för en stund.
Urk… bortsett från allt annat, kvällsblaskor är bland det värsta jag vet! Blä!
/Pelusa

Hon kan dra en gammal sopsäck över huvudet. Hon är ändå bara full av skit. Värre än en septitank. J-vla skata.

Hon är i mina ögon ett troll. Någon som bara är ute för att provocera. Bäst är att tiga ihjäl henne och låta Hitta Hem prata…
Tyckte det var tillräcklig "hämnd" att Börje Salming och Sofia Källgren var med i programmet samma dag som hennes krönika. hehehe, skrattade jag rått!!!
Jo jag köpte tidningen igår. Såg hennes krönika och ångrade mitt inköp. Vilken tragisk liten "människa". Hon har helt missuppfattat livet.
Vill ni seriöst ha krönikan kan jag skanna in den…
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Jag har nu läst den, och inse att på ett sätt att hon har rätt, men ändå ack så fel.
Dels så förfasar hon sig över att alla inte har råd att gå till doktorn. Vilket jag inte riktigt förstår då vi har ett skydd i Sverige, men ändå. Saken är att de djur som kommer till veterinären betalas av dess ägare och eventuella försäkring. Så det är inte samma sak.
Hon skriver om att folk dör av svält världen över. Jag personligen tror att de som även vurmar om djuren, betalar till de fonderna.
Hon undrar om psykiatrin ens har ett ord för damen som hade 70 katter hemma. Ja! Det kallas kattsamlande eller djursamlande. Finns säkert något tjusigt latinskt namn på det också.
Hon tror att bara för att man vurmar över sina djur så förtränger man miljöförstörelse, u-länders misär. Vi djurälskare värderar det mesta på jorden. Till och med sådana som har tröttsamma, missförstådda åsikter som hon. Vill hon veta mer, så är det bara att kontakta oss här på Hittekatter iFokus, så svarar vi så gärna på hennes frågor och funderingar. Så varmt välkommen, Anna Eklund. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

scanna gärna! :)
Asch, i går köpte vi ingen papperstidning, tror jag…..Annars så hade jag scannat…..HAr någon papperstidningen och ingen scanner, så skicka artikeln till mig, så kan jag scanna den!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Krönikan som pdf-fil…
Undrar vad hon gör för miljön och alla de svältande barnen, hur mycket av sin lön som hon skänker till välgörenhet? Hur ofta hon arbetar som volontär? Vore intressant att veta?
Tack för att du gav oss den i vettigt format1 Skall besvara den i helgen…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jag blir bara arg när jag läser hennes krönika. Har verkar ha noll koll på många djurs situation. Hon skriver bla att studenter, pensionärer och arbetslösa inte har råd att gå till doktorn. Var har hon fått den informationen ifrån? Och nej, långt ifrån alla tar sin katt till veterinären vid hicka. Väääldigt många tar inte ens sin katt till veterinären för att vaccinera och kastrera den. Jag hade kunnat skriva hur mkt som helst, men orkar inte lägga ner mer energi…
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Nej det känns inte som hon mår bra alls…

Hon har en ganska dålig verklighetsuppfattning må jag säga. Kanske ett besök hos doktorn är vad hon behöver?!
tänkt att jag ska blogga om detta men vill få till ett bra inlägg emot damen ifråga som verkar ha noll i empati mot både djur och människor innan jag gör det ska skriva det i helgen.
Tror att hon var en mobbare och översittare i skolan med tanke på det plumpa språket och barnsliga behov av att trycka till folk. Tyvärr så verkar det vara det gör att man kan bli krönikör.
Men som sagt jag ska skriva om det och då skicka texten till henne
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.