Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 1061 ggr
modellflickan
0

Orolig för Biff

Hej alla kattvänner

Jag vet inte om ni minns min tråd angående den lilla knölen min Biff har på vänster sida av bakbenet? Jag skrev om den i somras. Den har nu vuxit oroväckande mycket så på måndag ska jag och Biff till vet. När jag var där första gången sa de att det var en talgkörtel och att det inte var någon fara. Men nu har den alltså vuxit och blivit mycket större. :( Är det fortfarande en talgkörtel? Vad tror ni? Kan det vara en böld? Usch jag vet inte själv, på måndag lär jag väl få veta. De ska ta tester och göra en fullkomlig hälsokontroll. Han äter och dricker som vanligt. Inget konstigt alls annars..

Vi får väl se vad vet säger på måndag…Hoppas bara det inte är cancer…Vete f-n vad jag gör då..

siberlina
0

jag hoppas det inte är  något farligt,det behöver  inte  vara allvarligt .

modellflickan
0

#1 Hoppas verkligen inte det. Får se vad vet säger..

Lena
0

Håller tummarna att det är något godartat. Alltid bra att kolla upp det hela hos veterinären vid dylika förändringar.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

marieborg
0

Håller tummarna här med! Hoppas det inte är ngt allvarligt!

Förstår hur orolig du är! Skriv vad vet säger sen tack!

kram Marie

modellflickan
0

#3 Ja sånt får man inte ignorera. Knölen har vuxit och han gillar inte när man tar på det, men hoppas det är en talgkörtel som vuxit och inget värre..

#4 Det ska jag göra. Kramar tillbaks/Modell_flickan

karins
0

Håller tummarna här oxå! och hoppas det inte är något allvarligt!

Sidentass
0

Håller hårt i tummarna för att det inte är något allvarligt..har svårt att tro att det är så, i  och med att det inte var akut i tidigare skede…

modellflickan
0

#6 Det uppskattar både jag och Biff.

#7 Ja jag hoppas verkligen det inte är något allvarligt. Kram

Hawknestgrove
0

Säkert inget farligt, kan vara någon liten pinne eller något, som bivit inkapslad….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

modellflickan
0

Hej alla

Nu har jag och Biff varit hos vet. Han var som vanligt nervös men snäll. Han satt stilla nästan hela tiden, förutom när vet klippte klor på han. Angående knölen så kunde de inte se vad det var utan jag fått tid om två veckor för operation. De ska ta bort knölen och skicka iväg den på analys. Och jag som ville veta idag! Annars såg han fin ut, ögonen klara. tänder och öron fina. Aningen småfet bara. Oskyldig Kyss Men matte tycker han är precis lagom. :)

Det kommer kosta en slant men det är han värd. Han kommer även bli chipmärkt. Vaccinerad är han redan.

Håll tummarna att det inte är cancer, då blir matte förkrossad. Ledsen

Hawknestgrove
0

JA, då får vi hålla ut tills dess! Men jag tor nog inte att det är något allvarligt, om man tänker på den fina konditionen han har för övrigt

modellflickan
0

#11 Ja jag hoppas det inte är något allvarligt. Han var så snäll lillgubben, han fick även en och annan komplimang av vet. Matte är stolt. Glad

emjon
0

Förstår att du är orolig och vad jobbigt för dig att behöva vänta så länge på operation och sedan vänta på svar. Vi håller både tummar och tassar för att det något ofarligt. Tänker på dig och Biff och försök att inte oroa dig även om det är lättare sagt än gjort.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

modellflickan
0

#13 Tack för omtanken Emjon. Det uppskattar både jag och Biff. Jag kan bara hoppas på det bästa. Nästa tid för operation är den 16 oktober. Kram/Modell_flickan

Sidentass
0

#10 Förstår att det är svårt och oroligt att gå o vänta på svar..men vi tror inte att det ska behöva vara något farligt i och med att Biff är så pigg i övrigt..tänk vad skönt för er den dagen om ni får besked att det hela inte är något allvarligt…vi ska inte tro att det är det..

Tasshållningshälsningar..

Sidentass

modellflickan
0

#15 Ja vi hoppas på det bästa Sidentass. Kommer hålla er uppdaterade. Kramis /Modell_flickan

Lena
0

#10 Håller tummarna hårt att det är något helt oskylidigt i knölen. Dock bra att de kollar upp det ordentligt för då kan han ju få den rätta behandlingen om det skulle behövas någon sådan.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

modellflickan
0

#10 Tack för omtanken Lena. Jag hoppas verkligen allt ska gå bra och att det inte är något allvarligt. Bekymrar mej dock över kragen han kommer ha efter operationen, jag vet att han inte kommer gilla den direkt..

supermoccine
0

#18 Kanske vore något med en sådan där mjuk krage någon skrev om förut?

anebit
0

Här håller Rasmus och jag oxå tummar och tassar för att det är en oskyldig knöl….  synd bara att ni måste vänta så länge på operation…………….

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

modellflickan
0

# 19 Ja kanske. Ska kolla med vet hur vi ska göra..För jag vet att han inte kommer gilla det. Våran Sigge fick bära en sån där avskyvärd krage eller tratt (påminner om en stor lampskärm) och han vantrivdes. Han gick emot vägar och möbler hela tiden stackaren. Sura och hätska blickar fick både jag och sambon.

#20 Tack. Ja väntan är olidlig. Man vet ju inte vad knölen är. En knöl som uppstår är ju aldrig positivt. Men jag hoppas på det bästa. Försöker tänka positivt.

Hawknestgrove
0

Ja, de där mjuk kragana var det någon som nämnde här, fanns i Stockholm…Pratat med min vet och de importeras av Kruuse, men då måste man beställa en hel förpackning. MEn även de vanliga genomskinliga funkar bra, om man klipper ner dem en liten bit. Du får vara tuff.

modellflickan
0

#22 Ja, men jag vill ju inte att Biff ska ha det jobbigt heller..Men jag ska se med vet vad de andra alternativen är..

Hawknestgrove
0

Nä, men det är ju bara för en kort tid i så fall. Och är han inne, så är det inga problem. Vem vet, han kanske inte ens behöver fåntratt

modellflickan
0

#24 Han är innekatt som mina andra katter. Jag hoppas han slipper den där jobbiga fåntratten. :) Ska kolla med vet.

Hawknestgrove
0

Hihi, men ibland så måste man vara stygg! MEn han kanske inte esns behöver det

modellflickan
0

Det är nog Biff som är stygg mot lilla matte. Skämt åsido han är en underbar snäll katt. Matte kan aldrig vara stygg mot lille Biff. Generad

(Viskar) Älskar honom mer än sambon..;) Sambon kommer på andra plats. Cool

Hawknestgrove
0

Hehe, samma här…..JAnne kommer efter Arne

Simson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min Atos tyckte det gick bra att ha tratt. Han tyckte det var utmärkt vid mattiderna. Då satte han tratten över matsålen och åt i lugn och ro…ingen annan kom åt maten!! Smart tyckte jag! Sedan använde han tratten som skopa och körde i torrmaten. Hivade upp en skopa mat i tratten och åt när de ramlade ner i munnen på han. Då behövde han inte böja ryggen ner till matskålen så ofta… Skrattande

Det kan nog gå bättre än man tror. Klipp ner den som sagt var så blir det bättre. Lycka till!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

modellflickan
0

#28 Helt rätt Gunilla ;)

#29 Nja, ska se om vet kan erbjuda nåt annat. I värsta fall får man väl klippa ner den lite. Den min andra katt Sigge hade var bara stor och klumpig och mest bara i vägen. Jag hade inte heller velat ha en lampskärm runt huvudet.

Hawknestgrove
0

Nä, Esther var så olyckig med sin, så hon tröståt. Men då kom husse på den geniala iden att klippa ner den ca 2 cm i ytterkant. mycket bättre. Kissen blev genast gladare och kunde krypa in under täcket till och med som vanligt.

JosephineF
0

Usch vad jobbigt att behöva vänta.. Hur lång tid tar det efter operation tills man får veta vad det var då tro?

modellflickan
0

#32 Vet inte riktigt. Förhoppningsvis snarast. Jag är inte den tålmodiga typen precis så jag lär väl klättra på väggarna fram tills provresultaten kommit. Det jobbiga är definitivt väntan…

modellflickan
0

Jag kommer bli hysterisk galen om det visar sig vara cancer. En knöl är ju adrig något positivt vare sig den uppstår hos en människa eller ett djur..Får ångest så fort jag tänker på det. Jobbigt att behöva vänta….:( Hoppas och hoppas på det bästa..

JosephineF
0

Jag förstår din förtvivlan! Min moster har hudcancer och jag fick operera bort ett otäckt födelsemärke i våras. Läkarna hörde aldrig av sig med svaret. Jag fick ringa själv, hade förträngt det så länge så det tog sju veckor innan jag vågade ringa och höra. Ingen cancer där inte.. Fruktansvärt dålig stil att inte höra av sig. Så häng på telefonen du när han opererats!

Håller en tumme och godar stenhårt för Biff!