kattmat?
kattmats påsar som gått ut går de ännu att ge en katt?..
tex om det var två mån sedan påsens bäst före datum gick ut?
jag får ta vad jag vill av all hund/kattmat som gått ut på en viss zoo affär. tidigare har min inneboende tagit till sina katter men nu har han flyttat. om det ännu går att andävnda kanske man kan ge bort till katthem när det dyker upp.
fick en mellan stor påse med royal cane siames härromdagen.
har även en stoor säck large breed light hundmat som gick ut nån mån sedan. oöppnad säck som bara står.(hills)
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Ingen fara. HAr samma förmån jag, när det gäller hundmat och vår hund mår prima. mata på du! Det är ju vacuumpackat, så du ser ju om det är Ok. är de dåliga, så är de uppsvällda.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
okej..
har en kompis med bi l imorgon kanske kan ge bort till nått hem.. om inte så kanske nån här innehar behov av en påse med siames 38 katt foder lr en 15kg säck hundmat.

Har maten iblivit gammal så känner du nog det, om inte annat så gör hunden eller katten det. Ang datumet så tror jag att dom garanterar att vitamininnehåller och sånt bevaras så länge som det står.
Jättebra ide att ge fodret till något djurhem tycker jag:)

Toppenbra gjort att skänka till behövande..tror heller inte att det är någon fara med datumet!
Nje! själv har jag snaskat på en sockerkaka, som jag glömt två år i frysen i dagarna! Smakade helt OK Var glad och ta emot och låt katterna, dina och katthemmens låta sig väl smaka!( själv så får jag ibland bröd, som skall gå till vildsvinsföda, smakar helt ok)Med en sån mackoman som jag har här hemma(Janne) så är man tacksam för allt man kan få!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Var i sverige finns du? Det bästa är väl att ta kontakt med ett hem i närheten. De kan säkert hämta hos dig ibland också om du frå mat regelbundet.
Vi får också mat från djuraffären till katthemmet som har gått över datumet.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Enligt en av de större kattmatstillverkarna i Sverige så är maten fullt duglig åtminstone tre kvartal efter bäst före-datumet. Har dessutom påsen varit oöppnad så är det väldigt liten skillnad mot "färska" torrisar. Det som kan vara mindre av är C-vitamin, så matar man alltid med "gammal" mat kan man komplettera med vitamintillskott, eller blanda gammal och "ny" mat.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
ah nice.. kan man få andvändning för det.
jag bor i haninge. har inge bil till större säckar. men kan kolal runt om det finns folk runt om. har mest hundmat iof.
Vad bra att du kan komma över katt- och hundmat på det sättet. Det måste ju vara till stor hjälp för katthemmen.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
mh..
ska bara hitta katthemmen med. kan inte så många åt mitt håll (haninge).. tips?
finns det hundhem i sthlm. lr nån som tros kunna behöva hundmat?

#11 Du har ett katthem i Haninge faktiskt: Kattvärnet. Det finns humdhem också. T.ex. Hundstallet i Åkeshov.

Det är bara vitaminhalten som inte kan garanteras efter att fodret gått ut.
Jag tror säkert att nån på det katthemmet du pratar med, personal eller volontär kan komma förbi och hämta maten om du inte har bil, katthemmen har ju inga statliga bidrag utan överlever tack vare givmilda människor. Du fick några förslag ovan, annars kan du "googla" och söka på "katthem Stockholm" och "hundstall stockholm" De flesta katthem iallafall brukar hänvisa till andra katthem också, som kanske är närmare för dig