Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattberättelser
Läst 470 ggr
Highlandertess
0

Rymlingar som kommer tillbaka

För någon vecka sedan när jag var hos min pojkväns ena systers familj så hoppade det plötsligt upp en eländig katt på fönsterbrädet. Det var en av deras som hade varit borta i ett halvår. De hade gett upp hoppet om henne när det hade gått så lång tid. Och helt plötsligt är hon tillbaka…vrålhungrig. Hon fick lite mat i taget så hon inte skulle bli dålig och kräkas upp det igen, men efter ett tag hade hon ätit upp nästan hela påsen (tror den var på 1,5 kg). Tur att det inte kan bli ungar iaf, men undrar var hon varit? Det är ingen i närheten som sett till henne heller så hon måste ha varit långt borta. Eftersom hon är långhårig så var hela hon en tova också. Fick klippas och kammas som bara den, men vad hon njöt! Har aldrig hört en katt spinna så högljutt.

Simson
0

Men ååå så härligt att hon kommit tillbaka!!! Nosgos till henne!

Ja det kan man undra! VART har hon varit! Om ingen i närheten sett henne menar jag.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Alexej
0

Vad skönt, men det visar också hur viktigt kastreringen och id-märkningen är.Oskyldig

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

karins
0

Vad härligt det är när katten kommer tillbaka! Glädjen är stor kan jag tänkaGlad

Hawknestgrove
0

Underbart!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Highlandertess
0

#1 - Jo, ingen i närheten hade sett till henne. Och med närhet så menar jag grannar högst 1,5 mil från deras hus.

#2 - Ja ID-märkt var hon inte. Undrar om hon hittats om hon haft det. Vet inte om hon ens varit i närheten av folk. Men nu har de lärt sig vad viktigt sådant är. Själv så ID-märker jag och talar om för folk hur bra och viktigt det är. Men det är inte alltid det når fram till folk. "Det händer inte oss" är vanligt att tänka.

Verkligen underbart att hon är hemma igen! :-)

Issa
0

Katter kan ju hoppa in i bilar eller på ett flak på en lastbil och komm av långt hemifrån. Hon kanske haft lång väg hem sedan.

Highlandertess
0

#6 - Har hört sådana historier. Helt otroligt att katterna hittar hem efter sådant!

maggan47
0

vilken glädje förstår jag, när kissen Hitta Hem Maggan47

anebit
0

En sån underbar solskenshistoria.  Glad men man kan ju undra vara hon varit?

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Highlandertess
0

#9 - Ja, tänk om katter kunde vårt språk eller vi deras. Hade varit väldigt intressant att höra var hon varit :-)

Sidentass
0

Åhh så underbart att kisse hittat hem igen…kan riktigt höra hennes spinnande ända hit…så gott att få höra detta!!!