Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettmedia
Läst 753 ggr
Leffe
0

Hitta hem 2

På måndag 1 oktober kl 19.30 börjar en ny omgång av programmet "Hitta hem" i TV4. Den här gången ska det handla mer om katter.

Erika91
0

Å så skoj, det programmet tyckte jag var bra, lärorikt och allt! (missuppfatat mig inte)
Tack för informationen!

Simson
0

Fniss i dubbelt! Å här har du ju redan lagt upp en tråd medans jag sitter inne på Sheltie och skriver att jag önskar att du skall skriva här inne också! Skrattande

Ser verkligen fram emot programstarten!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

modellflickan
0

Jag med! :)

evamojje
0

va kul ser fram emot det :-)

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Engla
0

Ja, det ska verkligen bli spännande!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Lena
0

Här är länken till TV4´s hemsida om Hitta Hem: Länk

Visste inte att det började redan på måndag! Bra att du påminner oss Leffe! Första omgången av Hitta Hem handlade ju mest om hundar, vi hoppas nu att det ska bli lite mera fokus på katter i denna omgång. Jag vet att flera här på Hittekatter varit i kontakt ochj blivit filmade av Hitta Hem redaktionen.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
0

Dåligt att det kommer så plötsligt. Inte ens djurskyddet har det på sin sidan!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
0

#7 Nej knepigt nog står det inte med på TV4 hemsida heller, texten där handlar bara om vårens upplaga.

0# Var hittade du informationen Leffe om säsong 2?

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

HannaAkutgruppen
0

jag är nervös! är med i många avsnitt… Generad

Leffe
0

#8 Reklaminslag på TV4

Här står det också tvplaneten.se

TV4 ssida verkar inte vara uppdaterad på länge man gör ju reklam för sådant som börjat sedan en tid tillbaka

Alexej
0

Tipsade djurskyddet om det!Oskyldig

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

emjon
0

Vad roligt och jag hoppas att katterna får den mesta programtiden denna gång och att de belyser problemet.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

siberlina
0

jag   såg det  i våras   och    jag  tyckte det    va  så    bra, det   märktes att   det var    djur älskare   som    jort    programmet,bra  att  det  ska handla  om katter, för   katter  behöver    så   mycket   uppmärksamhet, efter som    dom hos  vissa    människor   har  så  låg status….

vanessa
0

Som sagt, på måndag börjar det. Det avsnitt jag är med i kommer mot slutet. Nervöst, för om Love Tasslös inte kommer fram ordentligt, så kommer mamma att strypa mig.

Passar på att säga att vi har miniöppethus i samband med detta. Så söndagen den 7 oktober så slår vi upp dörrarna till Djurhjälpen. Ni är varnt välkomna.

Så du är med lite överallt Hanna, det är bra, för du har så mycket att berätta.

Låt oss alla hålla tummarna att detta hjälper statusökningen på katterna. Samt påverkar politiker ännu mer. En sak är dock lite jobbigt… Det är att fler kommer att ringa för att få hjälp med katterna, för då inser de att det finns hjälp. Vilket är bra, men samtidigt blir det trångt på katthemmen. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Hawknestgrove
0

Åh,då blir man bänkad framför tv varje måndag och onsdag i sex veckor framåt……..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

storAnnette
0

Ja,kul att få nånting att se på igen (är ingen TV-fantast).

karins
0

Äntligen ett program värt att se på!

Jenna-Gun
0

Samma här! Jag har inte

tittat på TV sedan Melodifestivalen :)

Kul att det kommer nått att se.

Jenna

vanessa
0

Nu har Djurskyddet gått ut  med info till oss. Så ställ in klockan på 19.30 måndag-torsdag. Det blir 16 avsnitt, och katternas situation blir tydligare denna gång. Börje Salming och Sofia Källgren kommer att be tittarna att hjälpa kissarna.

**PÅ TV4
**I samband med att säsongen startar kommer flera aktiviteter att pågå. Detta på TV4:s programsajt www.tv4.se/hittahem

Så det blir chattande med olika personer.

Förra säsongen nådde Hitta hem cirka 750 000 tittare. Det är bra, eller hur? Så håll tummarna att ännu fler tittar denna gång. Nu får vi chansen att få upp ögonen på folk.  /Vanessa

Alexej
0

![Bild]

Hitta hem

Borttappade och omhändertagna hundar och katter, deras öden och väg tillbaka till ett funktionerande liv - Hitta hem berättar historien om vanvård men även hopp för de utsatta djuren.

Den andra säsongen av Hitta hem är producerad 2007 i 16 delar och handlar som tidigare om katter och hundar som av olika anledningar inte har något hem. De kan vara upphittade, hungriga och trötta eller omhändertagna av myndigheter därför att deras hussar och mattar inte klarat av att sköta dem på ett bra sätt. Serien följer ett antal fall, vars gemensamma nämnare är vitt skilda omständigheter som lett fram till omhändertagandena.

Under hösten visas bland annat ett återkommande reportage om 25 eländigt skötta katter som upptäcks i ett förfallet hus på Ekerö utanför Stockholm. Den fysiska och mentala rehabiliteringen visar sig full av komplikationer men även hoppfulla framsteg.

TV4 programsidan

Lena
0

#19 Det är toppen att så många tittar. Jag har märkt att programmet gjort intryck på människor som tidigare inte alls varit medvetna om hur illa ställt det är med hittekatter i Sverige. Så även om vi tyckte det var för få inslag om katter, reagerade folk på det de såg. Det fungerade som en väckarklocka. Många ser det tillsammans med sina barn och sedan leder det vidare till diskussioner både inom familjen och på andra platser som på jobbet och i  skolan. Desto bättre blir det om det nu blir fler kattinslag denna gång. Sedan är det bra att ett sådant här program sänds under flera säsonger.

//Lena

Simson
0

putt-i-puttputt

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

maggan47
0

puttar också för  denna serie Maggan47

martdat
0

länktar tills i mornkvälll!!dotterm o jag ser alltid ihop…

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

vanessa
0

Och nu tickar klockan ner. /Vanessa