Skoluppgift
Jag nämnde i en annan tråd att jag tänker skriva en uppsats om hemlösa katter, och här är den. Jag tar gärna emot kritik, rättelser mm.
Men vad bra att du skriver om hemlösa katter i din skoluppgift! Jag tycker du fått med väldigt mycket i din uppsats, som du dessutom presenterar på ett lättöverskådligt sätt. Bra slutsatser är det också. Det enda som jag kan komma på är att du kan skriva "dräktig" istället för "gravid" om din lärare är petig av sig.
Bra jobbat! Det blir MVG!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Tack så mycket både för beröm och kritik - min lärare är VÄLDIGT petig, så det uppskattas :)
Jättebra skrivet!! MVG från mig också
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

MVG från mej också…jättebra att du valde detta ämne!

Bra skrivet! MVG

Toppenbra skrivet! Du får även MVG av mig.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Jättebra skrivet.
MVG blir det från mej oxå.
Kram Jenna

Det var väldigt bra skrivet, med även källor och så. Så applåder från mig. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Jättebra skrivet!! :)
MVG från mig :D

Tack för allt beröm, ni generar mig
känner mig rätt nöjd själv faktiskt :)
Jättebra. Du måste berätta, hur ditt arbete bemöttes betygsmässigt.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Och fyra månader senare fick jag tillbaka uppgiften :)
Han skrev något om bra skriftspråk och upplägg, väldigt opersonligt, men öga mot öga erkände min annars ganska kallhjärtade lärare att han verkligen hade lärt sig något av detta och att hans syn på katter har förändrats. Roligt att få en person att inse åtminstone :)
Det är jättebra Milka! Det är det bästa betyg man kan få att man kan lära folk något, och få folk att få upp ögonen för saker och att få dem berörda och att de lärt sig och ändrat sin syn till det bättre. När jag gick på komvux för några år sedan gjorde jag också ett arbete om hemlösa katter och om kattkommando syd. Vi framförde en muntlig redovisning på arbetet och jag hade bilder och annat. Hela den klassen och läraren var helt betagen efteråt och sa oj är det verkligen såhär hemskt. De pratade mycket om det efteråt att de verkligen fått upp ögonen över att det var så många katter som är hemlösa och att de ville hjälpa till. Hade en genomgång om hur de kunde hjälpa kks då. Vet att några då skänkte pengar och lite sånt. Så det är så bra att skriva sånna här arbeten. Kanonbra Milka!
Kramar Melinda

Härligt Milka!! OCH Melinda! Det är med kunskap man förändrar världen steg för steg. Toppen!
Ni två kanske skulle skicka Era arbeten till krönikören på Aftonbladet…? Det hade varit skönt om hon också vaknade…
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

#12 Toppen Milka!
Du har gjort ett toppenjobb med uppsatsen som handar om ett så viktigt ämne!"

Det bässta betyget var väll ändå att förändra någons synsätt, det är inte det lättaste! Grattis.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Tack för alla snälla kommentarer, och ja, det kändes jättebra när han sa så (:

Applåder. Man börjar med en, sedan så påverkar den personen någon annan och så vidare. Du var väldigt duktig. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.