Mina bonuskatter
Just nu tar jag hand om mina fyra bonuskatter i en vecka
Tänkte visa upp det snygga killgänget. Alla kommer från Stockholms katthem och är hittekatter.
Först ut är Putte
Han var mycket rädd och skygg på kattehemmet och gillade inte alls människor. Matte Anna tog hem honom först som akuthem men gubben fick såklart stanna
Jag lärde känna Anna och Putte för två eller tre år sedan. Putte hade lyckats gräva sig ut från den innätade uteplatsen och jag och Stefan hjälpte till att leta. Som tur var hittade han hem dagen efter. Nu är nätet på uteplatsen nedgrävt så vi inte får vara med om fler rymningar.
Första tiden jag besökte Putte så satt han uppe på en garderob och ville inte alls vara med. Men efter att han märkte att jag förmodligen skulle fortsätta komma på besök så blev han mer och mer nyfiken på mig. Jag tror att han kallar mig för mat- och godistanten för varje gång jag kom på besök fick han ngt litet att äta och jag fick komma honom närmare för varje gång! En sak som jag också tror har hjälpt är att jag alltid suttit på golvet med honom så han inte ska tycka jag är så stor.
Första gången jag fick en av hans "huvudbuffar" i ansiktet var både jag och matte så lyckliga. Jag var den första människa efter matte som han litade på. Wow viken känsla det är!! Nu när jag var där så la han sig på golvet ute och visade magen och ville att jag skulle klappa honom och det gjorde jag så klart 
haha vilken sötnos. Putte är ett av alla slagen i ansiktet på dom som säger att en "skygg" katt aldrig kan bli tam utan mår mycket bättre av att få en spruta :) underbart ska bli spännande att läsa om resten av bonuskatterna :D
Sedan var vi vackra och sköra Guinness.
Han kom till katthemmet från ett ödehus i Tullinge (stockholm) där det fanns ett antal katter.
Han är skyggast i gänget men när man får hans förtroende som jag har
så får man klappa honom på magen och ibland sätter han sig bredvid mig i soffan och då vill han att man ska stryka honom över hela ryggen. Han har så len och fin päls.
Sen har vi vildingen Lipton. Han påminner till utseende mycket och Guinness och nu när han blivit vuxen är det ibland svårt att se skilnad på dem. Men Guinness har större och yvigare svans bla.
Lipton hittades alldeles ensam, ca 2-3 veckor gammal, på en parkeringsplats och blev "nappad" av en snäll akutmatte. Han har en mycket stark egen vilja och vill inte alls bli klappad eller buren på. Supersöt med sina stora runda ögon!
Han brukar följa med matte ibland hem till oss på "playdate"
han brukar mest äta gräs eller smyga lite på våra kissar men aldrig något bråk!
Harri är en akutkisse som har bott med gänget några månader och matte är superkär i honom. Jag hoppas såklart på att han ska få stanna för han har blivit en så trygg katt och det märks hur mycket han trivs 
I början fick varken jag eller akutmatte komma nära honom men med mat och tid så har han börjat förstå att människor är ok.
Harri bodde tidigare i ett hål i marken under en trappa i Rågsved (stockholm). När deras mamma blev påkörd fångades han och hans två syskon in och kom till katthemmet. Han syskon har redan fått nya hem men Harri har varit den skyggaste och har därför inte blivit bokad. Han har haft ngr intressenter men inget hem har passat in på hans behov.
vilka underara bilder :D speciellt den sista haha förstår inte hur katter kan tycka att det är bekvämt att sitta så :S
underbart namn du har på det hela "bonuskatter"

#10 Men HUR i jösse namn sitter han???
Det kan inte vara bekvämt på något sätt alls! *asg*
Putte! Man skall göra det bekvämt för sig i livet inte tvärsom… 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Hi hi Putte är trädkramare

#12 Har Putte sett Lasse Åbergs Hälsoresan??? 
Det har jag gjort i sommar! Urkul!

#9 Hi Hi Hi Kul Panda! Jättefina katter…..
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Underbart att få se bilder på en trädkramande Putte Pirog… den maffiga, livrädda illbattingen som ju fäste sig vid Anna så in i vassen.
Kul oxå att se att Guinnes och Lipton har vuxit och blivit stora -och så lilla Harri. Han som mycket väl kunde vara kullbror till Chrizzans FiaLotta (oxå Stockholms katthemskatt).
Puss och kram till dom alla (inklusive din granne och min fd kollega, Robinson-Anna).
Från EvaPelusa

Jättefina sötnosar!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Åh de är så söta dina bonuskatter 
Haha bonuskatter vilket namn :D
Roligt att läsa om de! Och jättefina bilder! Jag tycker att Putte på inlägg 9 när han leker panda är så härlig :D
De är fräcka oxå! Brukar alltid få massa godsaker från deras matte när jag passar dem. En påse med chashewnötter låg uppe på köksbänken, som det var tänkt att jag skulle käka ngn kväll när jag sitter hos dem men de hade helt andra planer.
Igår när jag kom så hittade jag påsen liggandes på golvet med massor av bitmärken i
Ngn hade bitit stora hål på påsen men som tur var hade de knappt ätit ngt (såg det i alla fall ut som). Det var nog för salt.
Så nu har jag gömt undan allt som de kan tänkas bita sönder.
Tänk om de hade käkat nötterna och de hade fastnat i halsen
Usch…..
Älskar ju de som om de vore mina egna och tänk om ngt skulle hända när jag passar dem!

åhhh så vackra misse-kissar…så underbart att det också går framåt när det gäller kontakten med människor:-))

Vilka små rackare! :)
Tur att de inte fick i sig något så att det fastnade i halsen!
#15 Just det, du träffade på Putte på katthemmet. Jag gjorde aldrig det men vad jag har hört tyckte de flesta att han var rätt så "läskig" men nu är han så underbar!
Märks att han vill ha mig för sig själv för idag när Harri för första gången hoppade upp i mitt knä utan ngt godis närvarande så satt han och stirrade surt och när Harri hoppade ned så tassade han till honom och hoppade själv upp till mig i soffan 
Fick också klappa Guinness, han la sig på golvet ute och sträckte på magen och jag gosade med hans lockiga mage,,,mysigt…
Alla vill ha gos förutom Lipton. Märks att de saknar matte!
Vill inte lämna dem ensamma , funderar på att sova där en natt för att se hur de är på natten, Putte brukar tydligen ligga sked med matte…och det skulle ju vara gosigt! Undra om Stefan blir svartsjuk om jag sover borta en natt och delar säng med fyra killar 

Hi Hi Hi Hi
4 killar? Lite för många! 

#21 Hi,hiiii….lite svartsjuka kan bara va en nyttig ingrediens

Haha :)
Bor alla fyra katterna i samma hem? :)

Vad underbart med bonuskatter! och så fina dom är!
#24 ja de bor allihopa i porten bredvid.
Ska snart gå och sitta hos dem några timmar. Är bara så svårt att låta bli att ge de ngt att äta när de tigger, de är ju så söta och jag är svag för bedjande blickar 
Nu sa jag gå och lugna ned Pärlan för hon är överallt och jagar en stor fluga
hittade henne nyss på köksbänken och det är väl nästan det enda ställe de inte får vara på.

Trevligt :)
Haha jaa detär svårt! Jag faller också för deras blickar ;)
NU är jag kattvakt igen en vecka för sötnosarna!
Igår när jag var där och fikade med deras matte så fick jag ligga "sked" med Putte i soffan!!! Hade mitt ansikte på hans kropp & klappade honom och han bara njöt!! Matte Anna grät ngr glädjetårar för det är bara med henne som han vågat ligga så tidigare
Nu har jag nio katter att ta hand om i en vecka 

Vilket mysigt framsteg!! Som matte måste det vara underbart att ha en så betrodd kattvakt!

Härligt för grannen att ha dig som kattvakt…….
Då kan man åka bort med gott samvete…….
Tack! Älskar dessa katter som mina egna!
Matte vet att när jag är kattvakt så blir det mycket lek, kel och mat!!! Kan inte motså deras tiggande blickar…..de är såååå söta
Här är Putte mätt efter blötmaten!

SÅ roligt för dig att vara kattvakt en gång till :D
Jag håller med de som talde här över; Så härligt för ägarna att ha en sådan betrodd kattvakt.
Jättesöt är han Putte!! Vem är det i bakgrunden?
vilken härlig läsning om dessa 4 kissr, och vad bra att Anna och du kan dela ansvaret ibland, med kissarna, och såklart lill Harri måste få stanna, hur går det med dina kissar ihop med Annas, träffas dom, i har väl trädgårdarna bredvid varandra
Maggan47
#32 I bakgrunden är det Harri som fortsätter att slicka på faten fast det är slut….
Jag håller fortfarande på att bearbeta Anna om att harri ska få stanna och hon är sugen 
#33 våra trädgårdar ligger åt olika håll så de ser inte varandra men Lipton har varit här på "playdate" flera gånger. De har inte gräs på sin tomt så Anna tog med Guinness en gång men han blev livrädd stackaren så han fick gå hem till tryggheten Vi ville bara att han skulle få njuta av gräset men det blev för mycket.
Maja har varit inne hos Anna en gång och hennes killar var hur snälla som helst mot henne men Majsan bara fräste och tyckte det var för många killar. Tror Putte blev lite kär för han brukar alltid fräsa och vara grinig mot nya katter men han sa inte ett ljud och var ganska intreserad av henne 
Söte Harri letar efter mer mat under tallrikarna!!!!