Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutsatta-djur
Läst 668 ggr
Alwyn
0

Inte bara katter slängs ut

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det e minsann inte bara katter som slängs ut som skräp  :o( 

Igår stannade en familj mig på gatan och bad mig ta hand om en kanin de hade hittat ute och som de inte kunde behålla. De övervägde att släppa ut den igen så vad gör man lixom  :oS  Nu sitter jag här med världens underbaraste lilla ull-tuss som bara vill kela.

Han får bo här tills jag hittar ett hem åt honom. Han lär va renrasig åxå för han e id-märkt, men tatueringen går ine att tyda tyvär. Om nån vet någon som är intresserad av att adoptera honom så hojta till!

martdat
0

Kolla med polisen om han  e efterlyst med, det finns galningar som släpper ut kaniner för folk bara för att vara elaka.han  var verkligen jättesöt.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Naquita
0

Åh så söt. har länge funderat på kanin!, och en långhårig oxå=) hona lr hane?

har ingen bur lt någonting ifs:(

Faxlin
0

#2: Bur och sådant får du superbilligt på blocket eller tradera:-)

#0: Har du hojtat till inne på kanin.ifokus? Det låter som en ypperlig sajt att få hjälp hos.
Jag fick hem ett misskött marsvin förrut och fixck en otroligt fin hjälp inne på marsvin.ifokus. Så det är sådan här gånger de olika ifokussajterna känns helt underbara.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Naquita
0

#2 jo ifs..lite väl långt för en kanin att¨åka kanske=/

Faxlin
0

#4: Marsvinet jag tog hand om hamnade långt nere i Skåne det :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

vanessa
0

Polisanmäl. för många släpps ut av elakingar fast ägaren är bra. Sedan kan du tyda något av tatueringen, för det går ofta att med lite av id.märkningen bäddra fram till ägaren genom färg och utseende. Sedan om det är så att de dumpat kaninen så kan de anmälas för brott mot djurskyddslagen.

Du bör också kolla om den är chippad, för ofta är de med kass tatuering chippade för att det är suddigt. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

modellflickan
0

Vilken sötnos! :)

OzzyochJag
0

Det kan ju vara så att kaninen är en rymling också.
Har den varit utekanin så är det inte helt otroligt, de kan vara väldigt duktiga på att ta sig ur sina burar.

Lena
0

Skriv inne på Kanin i Fokus, där finns det många eldsjälar som säkert hjälper dig.

Så söt den är!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alwyn
0

Jag har skrivit på kanin.ifokus redan, såklart hehe. Polisen ville inte veta av den. Tatueringen kan jag inte tyda  :o(  Men jag har ju två intressenter nu så jag hoppas på det bästa för kilen här  :o)

Lena
0

#10 Det ordnar sig säkert för den vackra kaninen!

Verkar tyvärr vara vanligt att folk dumpar även kaniner ute i skog och mark. För ett tag sedan såg jag en svart dvärgkanin som uppehöll sig utmed järnvägen. (Satt på tåget och kunde inget göra). Kändes inte alls bra. :(

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vanessa
0

Fast du borde sätta upp lappar så att de eventuella ägarna kan se och höra av sig. Fast inte med bild, för då kan vem som helst svara och ta kaninen. Ring veterinärer i området och be dem hålla uppsikt ifall någon saknar sin kanin. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Hawknestgrove
0

Stackars lille Kalle Kanin! hoppas du hittar bra folk till honom!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Naquita
0

Jag är jättesugen! men finns det bra hem närmre så e ju kanske det att föredra?

Naquita
0

den här får väl sötnosen plats i?

Naquita
0

http://www.tradera.com/Kaninbur_m_2_sota_kaniner_-auktion-47690952

den får väl sötnosen plats i?;)

kom upp när jag sökte på kaninbur..*skratt*

Alwyn
0

en bild till Naquita

Alwyn
0

och en till, söt när han tvättar sig haha

storAnnette
0

Mmm,kaniner är också älskliga djur.Ser ut som en riktig gosboll!

Naquita
0

Åh,nu blir jag ju bara så himla kär..vilken vacker färg han har!!