Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 706 ggr
Bella-Maria
0

Djurens vänner i Borås - igen

supermoccine
0

"Har du lämnat ut inbetalningsavier med ditt eget kontonummer på? - Nej, det har jag aldrig gjort. Det har i så fall inte haft med Djurens vänner att göra."

Hahaha!

Lena
0

Hoppas utredningen leder någonvart denna gång. Bra att det är Djurens Vänners Riksorganisation som gjort polisanmälan.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
0

Vad jag börjar koka när jag läser om honom.Skrikandes

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sidentass
0

#1 hmm..ja..snacka om att bita sig själv i svansen;P Så får vi hoppas att han åker dit så det skriker om det..otäckt värre allt detta!!!

vanessa
0

Hoppas att det fungerar denna gång. Bra att huvud DV tar tag i det hela. Håller tummarna för att det går vägen denna gång. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

miranda1
0

Bra att de även publicerade bilderna, säger mer än 1000 ord! Hoppas att Britt nu även vågar anmäla B.E. från DV i GBG!

/Miranda

supermoccine
0

Det är ju a och o för Djurens Vänner att göra upp med sådant här om de som organisation ska kunna rädda sitt rykte. Som det är nu kopplar man ju lätt ihop DV med dessa sjuka individer och deras illdåd. Om riksorganisationen tar i med hårdhandskarna mot dessa kan de rentvå sitt namn. Det är ju bra att de gjort denna anmälan i varje fall. Hoppas också att det blir samma mot  Bernie..

miranda1
0

Bernie.. Skrattande

David
0

Aldrig delat ut inbetalningskort med sitt eget kontonummer på, jo tjenare, sitter här med en bunt bevis från diverse advokatbyråer, kommuner och privatpersoner som fått och använt hans egentryckta bankgirotalonger.

Han är allafall så pass skakad att han valt att anlita försvarare denna gång, det har han ju inte gjort förrut.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

anebit
0

Jag blir bara  Skrikandes   när jag läser om honom och hans turer och hur mesigt och långsamt kvarnen mal innan han sitter inom lås och bom…………………

Nu får vi verkligen hoppas att han får nå straff och förbud att överhuvudtaget ha hand om katter…………… samt betala tillbaks det han stoppat i egen ficka….

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

David
0

Bernie och Åke är ju bästisar nu också… De anmälningar som kommer utredas nu är de som RO & f.d. styrelsen i Borås gjorde under våren… rättvisan tar lite tid på sig, men nu så.

Kommer nog i både TV4 och TV7 samt diverse tidskrifter. Satt nyss i telefon med en kvinna i en av våra veckotidningar - som når den målgrupp som DV Borås helst vill vara "vän med", dvs. gamla tanter som skriver testamenten…

// David

Lena
0

#11 Tänk då vilka underliga vägar som kan leda till vänskapsband!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

miranda1
0

Nu får man lite inspiration att ta upp DV i GBG igen!

Har senast haft en del kontakt med en kriminalinspektör som jobbar med djurskyddsfrågor (m.a.a. länsstyrelsen har visat, för min smak, lite för mycket intresse i TNRmetoden, tror de vill försöka sätta stopp på det, men det är en annan historia). Tänkte då ta upp DV i GBG det med denna person :)

Tack David att du kämpar på, du är en förebild för många!

/Miranda

David
0

När allt detta är över ska jag köpa mig en 75:a och fira… Förhoppningsvis sitter han inlåst också, då kan jag sitta min trappa utan att behöva vara orolig att "grannen" kommer förbi Glad

// David

Erika91
0

Hoppas att detta med djurens vänner i borås får ett slut snarast!
Jag fattar inte att han fått hålla på så länge!! :/

Hawknestgrove
0

Får man hurra? Jag vet att det är fel, men så skönt att nån tar tag och rör om i Sk*****n.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....