Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 552 ggr
Madde80
0

Mina första stödisar :)

Här kommer ett par bilder på mina första stödismissar! Enligt Rädda Katten skall de vara ca 8 veckor, men jag tycker nog de ser äldre ut än så. De skall ha blivit födda strax före midsommar, så om jag räknar rätt borde det bli 11-12 veckor…

Men! De är jättesöta, och speciellt hanen är kelig och börjar spinna högljutt så fort man kliar lite bakom öronen. Hanen, Link, är bruntabbyn, honan, Lotus, naturligtvis den svartvita, då :). Hon ryggade lite i början och hade ett skrämt utseende, funderade nästan på om hon blivit slagen någon gång, men nu är hon helt med på att kela hon också :). Fick dem i söndags! Det går snabbt att bli förälskad i små missetassar…

http://i232.photobucket.com/albums/ee198/madeleinegusdal/Lotus014.jpg

http://i232.photobucket.com/albums/ee198/madeleinegusdal/LinkLotus021.jpg

http://i232.photobucket.com/albums/ee198/madeleinegusdal/Link002.jpg

Jenna-Gun
0

De är alldeles så underbara.

Jenna

maggan47
0

vilka små sötnosar du fått hem Maggan47 som vill ha uppdateringarGlad

Hawknestgrove
0

Underbara bilder!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

yavannaKementari
0

De är ju helt toksöta! Fastnade speciellt för lilla flickan, vilken raring!

karins
0

Underbara sötnosar!!!

essut
0

Åh vilka vackara kissar, tack för att du ställer upp för dom..

Tezza
0

Men vilka sötnosar:)!! Härligt att du ställt upp för dem!

Sidentass
0

Åhhhh…vilka ljuvliga missar!!!  Känns så gott att du hjälper dom:-O)

Denna kommentar har tagits bort.
JosephineF
0

En till flicka som heter Lotus =) Gud så söta!

Madde80
0

Tack! Vad snälla ni är :). Klart man vill ställa upp, känner hela tiden att jag vill hjälpa… Hade jag bott ensam hade jag nog haft ett gäng hittekatter vid det här laget ;).

De är underbara, missetassarna. I natt fick de sova i sängen, och somnade snällt i en hög vid fotändan. Men vid halv 6-tiden i morse (glad att de väntade såpass länge i alla fall) var det upptäcktsfärd bakom sängen och på sängborden, så då lyckades de skramla med både nycklar, telefoner och fjärrkontroller. Marsch ut ur sovrummet och jaga boll istället, så fick vi sova en timme till :).

Honan har mycket charm, hon älskar att tvätta både händer och ansite om det skulle komma i närheten, gärna med lite smånafsande emellan slickarna. Hanen verkar bli en riktig "buffare", gnider sig gärna mot händerna (påminner mig om en av mina första katter) :). Hon är lite mer leken och han lite mer kelen, men hoppar gärna på henne för syskonbråk när hon är som minst anande ;).

Madde80
0

#10 När de kom med missarna och ville att jag skulle namnge dem direkt så blev jag lite ställd - hade ju inte ens träffat dem ordentligt. Så då fick honan faktiskt namnet Zelda. Nu när det gått ett par dagar så inser jag att hon är mycket mer av en Lotus (och det är ett så fint namn, fick se det här första gången, det kanske var ett av dina inlägg ;) ).

Så på pappret heter de Link och Zelda (Nintendo-fantaster här, någon?), men Link och Lotus känns bättre :).

JosephineF
0

Åhå, det var banne mig jag som tipsade om det namnet också! Hihi, då har jag hjälpt till att döpa även denna lilla missa då kan man säga =) Puss på henne!

MariannE11
0

jättesöta……Glad

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Sandrad
0

Jag saknar att ha kattungar hemma…det är mysigt=) Ska bli stödhem igen, så snart jag ordnat med mer permanent boende.. (vi är på lägenhetsjakt=)

Hoppas att allt går bra för dig/er=)

vanessa
0

Underbart att läsa att fler kissar räddas, och kommer till ett stödhem som kommer att ta hand om dem så väl när de behöver omstart i sina liv. Sötnosar, älskar tungbilden :-). /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Madde80
0

Hihi, idag blev vi väckta vid fyra-tiden av galoppsteg och busande. Tassade upp och stängde sovrumsdörren ;). Tur att de har varandra så man slipper vara uppe och leka med dem vid den tiden!

Nu är de nästan så goa som de kan bli! De har inte lika mycket emot att bli burna längre, och kan till och med tänka sig att ligga kvar i knät några sekunder under generöst kliande innan de måste iväg och busa med varandra igen :). De börjar spinna så fort man närmar sig dem ^_^, behöver inte ens klappa dem för att sätta igång motorn.

Vi tog bilder på dem med vår nya Nikon D40 kameran igår, vilken skillnad det är med en systemkamera! Missarna har verkligen inget emot att bli fotade, trots blixtrande ljus och ivrigt knäppande med fingrarna för att få dem att titta åt rätt håll. Tyvärr tog sambon med sig kamera (och bilder) på sin kick-off till Island, så jag får ta ett par foton med vår gamla kamera och lägga upp ikväll :).

Alexej
0

Jättesöta katter!Glad

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus