Lustiga katthuset
Måste berätta om en dag i kattens tecken:
Besökte en kattutställning,mest för att barnbarnet så gärna ville dit.Massor med vackra katter fanns såklart där och kattsaker att köpa och även Kattakuten fanns på plats.Bra ställe att träffa kattfolk på!
När jag kom hem med mina kassar (möss,fjädervippor,kattgräs,kattmat) så började först Måns äta på gräset innan jag tagit upp det ur påsen.Det var bara uppstarten för sen blev det rena rama cirkusen här!Vi höll på att skratta oss fördärvade vi som såg det.
Papperskassen som kattgräset varit i var tom,låg på golvet och Tingeling kröp in i den…låg där och myste tyckte jag det såg ut som…MEN…plötsligt for hon iväg som en raket med kassen hängande runt halsen….från rum till rum och skrämde slag på de andra katterna…en papperskasse kan låta mycket…
de är rädda ännu tre timmar efteråt…alla ligger och trycker på varsitt ställe och väntar på bättre,lugnare tider…
ojoj,det som hänt var att hon fått handtaget runt halsen och fick då panik när hon trodde att hon satt fast…
jag hann förstås inte fota,hade inte klarat det även om kameran suttit runt halsen men ni ska få se en bild på "den skyldige".

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Stackaren. Just därför river jag sönder handtagen på papperskassarna här hemma. Så att de inte fastnar. Hoppas hon och de andra andas ut och sover gott. Samt leker med gåvorna och äter gräs i lugn och ro. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Ja,jag kommer förstås aldrig mer att lämna en kasse framme sådär.Plastkassar sätter jag undan direkt av gammal "mammavana" men det här har jag aldrig tänkt på.
Nu har kissarna lugnat ner sig.Tingeling vill busa igen,Tara och Måns har kommit fram och ätit kvällsmat.Skönt det!
Numera har alla vattenskålar en golvtrasa under som skydd för vattenlekar,inte snyggt men funkar bra!
Man lär så länge man lever.