Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 471 ggr
modellflickan
0

Döda en katt

Läste precis detta på ett forum, det upprör mej något fruktansvärt.

http://www.flashback.info/showthread.php?t=345134

Dessa så kallade töntar planerar hur de ska ta livet av en stackars katt. Jag menar man kan inte ha mycket till liv om man lägger ner tid och energi på sånt. J-vla patetiska svin!

anniii
0

Håller med dig!

Vet man vilka det är? Man måste ju kunna polisanmäla dem för uppvigling eller liknande. Det är ju inte lagligt att planera brott heller…

Edit: Läste tråden nu och det verkar ju inte vara så konkret som tur är (?). Bra att de får många mothugg! Det är beklagligt att man kan vara så idiotisk…

Håller verkligen med dig att världen skulle vara bättre om de gjorde slut på sig själva istället! Hade det varit lagligt kunde jag ha hjälpt dem…

supermoccine
0

Nej, svin har inget illa gjort. Inte jämföra oskyldiga svin med dessa ondskefulla människor!

Tur att det iaf finns några där som försöker få idioten på andra tankar.

modellflickan
0

#1 Ingen aning men jag ska luska vidare på detta. Känner mej illamående. Undrar om han verkställt sin sjuka plan. :(

Undrar om man kan kontakta forumet ifråga?

anniii
0

Det kan man säkert. De är ju ansvariga för innehållet och måste radera sånt som är olagligt. Så teoretiskt måste man väl kunna polisanmäla dem för uppvigling? Det kanske inte skulle hända så mycket men ju fler klagomål de får desto större är väl chansen att de stänger ner för gott. Det hade ju varit en befrielse… Har hört att det ska vara mycket skit i det forumet.

Edit igen: Läste visst bara första sidan, såg nu att det var många fler som förmodligen är värre…

modellflickan
0

#2 Ja helt rätt, vilken förolämpning till svinen. Missfosters är vad dom är.

Vill varna för vissa inlägg där, det är inte roligt att läsa. :(

modellflickan
0

#4 Ja det är inget forum jag skulle rekommendera. Jag kanske skulle kontakta de ansvariga för forumet..

modellflickan
0

Hade det varit min katt ifråga så hade jag………Efteråt hade jag nog fått sitta av några år i fängelse. ¤morr¤

karins
0

Idioter! inget förstånd alls! Tuff attityd..de sitter ju faktiskt och planerar att mörda, och det är väl straffbart! Stäng ner det ….svordom… forumet!

modellflickan
0

#8 Ja precis. Sitta och planera hur man dödar en katt. Fy f-n vilka fega patetiska kräk..

supermoccine
0

Är tveksam till om det hjälper att skriva till forumet. Just det forumet vill ju vara en plats för sådant som inte anses rumsrent att skriva på andra forum.

Hawknestgrove
0

Ok, läste bara en bit in på andra sidan, det räckte… Men om man nu är medlem där, så kan manväl anmäla en sån tråd? för det finns väl moderatorer där med?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

modellflickan
0

#11 Ja eller hur. Kollar runt men hittar inget. Någon som hittat någon ansvarig för den där vidriga sajten?? De sitter ju och planerar brott. Och sånt är knappast lagligt..

Hawknestgrove
0

Du, fråga de smarta folken på datorn i fokus! De brukar veta det mesta! Dra med dig tråden dit och förklara vad du vill ha hjälp med.

modellflickan
0

#13 Ja det kanske jag skulle göra Gunilla…

Hawknestgrove
0

Ja, de är toppengoa där inne…..

modellflickan
0

Så nu har jag skrivit på datorn i fokus. Få se vad jag får för svar.

Hawknestgrove
0

Jättebra. dekan säkert tipsa dig var du anmäler…

modellflickan
0

Ärligt talat detta med att katter bajsar i trädgårdar, jag har bott i hus många år och aldrig varit med om bajsande katter i de hus vi bott i. (Nu bor jag i lägenhet) Och det har inte heller mina vänninor som äger hus.

Och so what om de gör det?! Det är väl inte hela världen! Ta det med grannarna låt det inte gå ut över ett oskyldigt djur som ändå inte begriper att den gör fel! En katt vet inte att den gör fel när den bajsar på rabatter, blommar och sandlådor. En katt är en katt. Jag blir så trött på idioter till människor som tror allt blir bättre bara man dödar djuret! Man kan väl använda huvudet någon gång och komma på bättre lösningar. Och hundar då? Hur många gånger har man inte sett hundskit på vägar och gator???

Ska man döda allt som bajsar på våra egendomar? Dessa skator då som bajsar ner våran balkong???? Ska jag skjuta ner dessa??

Trött trött trött trött!!!!!

Sessan1
0

Men fy *faaaaan* orkade inte läsa så mycket där, *gråter*

Hur i helve……………………………..e är folk funtade

finner inga ord snart

anebit
0

Det är en gammal tråd från JULI 2006 ….  Har för mig att vi skrivit om den tidigare här på sajten.

Den är ju lika hemsk för det… Fast jag tror att många provcerar för att reta upp folk.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Sessan1
0

Modell_Flickan, dom kan  väl ändå inte kallas: människor*?? Dom är riktiga SVIN rent ut sagt! 

Orkade som sagt inte läsa så långt, förrän jag jag kom till ordet: yxa    USCH jag ryste.

Vilka IDIOTER till KRÄK. Man mår illa  rent ut sagt

Hawknestgrove
0

Ja, jag har för mig att jag känner igen den. Men ändå, det där forumet bör få sig en skrapa. Jag menar, du kan ju alltid rapportera på andra ställen, om innehållet är otillbörligt.Borde ju gå här med

modellflickan
0

#21 Nej du har rätt Sessan, dom är inte människor. Avskum är vad dom är! Det lägsta man kan komma! Fega äckliga avskum!

#22 Håller på och luska lite i detta. Kan man inte polisanmäla? Men jag vet ju inte ens vem fanskapet som startat tråden är. :( Känner mej maktlös. Det där forumet är fullkomligt vidrig!

supermoccine
0

#21 Men Sessan, svinen är ofärtjänta av att buntas ihop med pack som dessa. Svinen har inget ont gjort, ändå får de alltid stå för sämsta möjliga. Jag tycker det är elakt mot våra fyrfota vänner. Det här är vidriga människor. Mycket vidriga.

anniii
0

Självklart kan man anmäla även om man inte vet identiteten. Det är ju polisernas jobb att ta reda på det!  ;)  I alla fall bör sajten få sig en känga.

Hawknestgrove
0

Ja, nu fick du i alla fall ett svar på Datorn. det kommer säkert fler.

Lena
0

Ja den här tråden har varit uppe till diskussion tidigare. Det är nog vad vi brukar kalla en solklart fall av trolling - alltså någon som vill provocera andra via sitt inlägg. Det bästa man kan göra som alltid med Troll är att ge det hela så lite uppmärksamhet som möjligt. Tig ihjäl det hela är mitt tips!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

modellflickan
0

#25 Jag tänker göra en anmälan imorgon, vet inte om det hjälper dock..Den här sidan påminner mej om en annan sida jag och min sambo försökte stoppa. Vi lyckades en kort stund men sen var den uppe igen :( En riktig vidrig sida. Vill inte skriva här vad den heter. Men några av er kanske vet vilken sidan är.

#26 Väntar på fler svar :)

Alexej
0

Längst ner på Startsidan står kontakt!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

modellflickan
0

#27 Ska prata med min sambo om detta när han kommer hem.

Sidentass
0

Inlägget håller så låg nivå att det knappt är värt att kommentera..jag funderar på om det inte är troll som är i farten som inget hellre önskar än att få mothugg - = uppmärksamheten på sig själv!! Här tror jag som andra sagt här tidigare, att man måste anmäla till sajtansvarig..sådana här inklägg borde totalförbjudas på internet! Hiskeligt, vidriga otäcka saker,,.,tviiiii!!

Hawknestgrove
0

Åh, Landfreak då kan man alltså kanske anmäla till moderatorer där? Ska pröva….

Hawknestgrove
0

JAg reggade mig där….Så kanske man får större chans att anmäla inlägg

Sidentass
0

#33 smart drag Gunilla!

Hawknestgrove
0

JAhapp, nu har jag fixat det. Skcikat en anmälan till en av moderatorerna där.

karins
0

Bra Gunilla!!!

Sessan1
0

BRA GUNILLA

Hoppas du får svar och att dom tar  bort saiten.

Hawknestgrove
0

Ja, själva sajten verkar rätt kul… Många olika grejer att diskutera…Allt mellan himmel och jord.Men nu får jag se, vad so händer. Men en polisanmälan om just den typen av knasiga inlägg vore på sin plats.

Hawknestgrove
0

Fler tips på Datorn i fokus, modelflickan…..

modellflickan
0

Nu har jag också mailat moderatorerna! Ska kika på datorn iFokus med!

Jenna-Gun
0

Vad heter tråden på "Dator i fokus"

anebit
0

jenna den heter "hjälp behövs" 

jag mena  "behöver hjälp"

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

vanessa
0

Vill be er om eftertanke när ni skriver i denna tråd och andra trådar som handlar om sådant här.  Att säga åt folk att skjuta sig med mera är att sjunka väldigt djupt. Att ni nu inte ser dessa inlägg längre här, så beror det på att jag som medarbetare redigerat bort de kommentarerna.

Slå en sandsäck hemma, eller skriv till er själva. För här har vi människor från 10 år och uppåt 70. Och vi vill inte skrämma bort dem, eller få någon att tro att detta är en hatsajt.

Istället för att skrika ve och förbannelse och samtidigt inte göra något åt situationen, känns meningslöst. Agera istället. På ett lagligt sätt. Som att kontakta sajtvärdarna på sajterna. Tänk även på att det vi har yttrandefrihet i Sverige, tack och lov. På flashback får de skriva vad de vill, så länge det inte bryter mot lagen. Så om någon skriver att de ska skjuta katter t.ex. så är det på gränsen till lagbrott.

Här har vi regler om hur man ska formulera sig, så att hoppas att någon tar livet av sig med mera, vill vi inte se på denna sajt.

Slutligen ett råd. Låt bli dessa sajter. Om de gör er uppröda, gå till en annan sajt som inte orsakar det. För energin som läggs på att skrika och svära, kan läggas på något vettigare. Som att hjälpa katter, andra djur, natur eller en människa.  
/Vanessa, medarbetare på hittekatter.

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Hawknestgrove
0

Hm…. skriver du in ordet flashback i adressfältet på Firefox, så får du upp Deras sida. Däremot, om du vill gå in på forum, så står det att De är förbjudna att ha verskamhet… Men jag har inte fått något svar på mitt meddelande. Gick in via länken här och loggade in.

modellflickan
0

Lustigt att du vanessa verkar försvara dessa kräk?? Ursäkta men jag ber inte vanliga normala människor att ta livet av sig utan bara djurplågare. Är det fel? Nej!

Visst jag kan förstå att man kanske inte ska skriva detaljerat hur man vill plåga en djurplågare här, men om jag önskar livet ur dom så är det väl ändå inget att bli så upprörd över?? Livet är inte bara små rosa moln och vitsippor. Den är dessvärre brutal.

För övrigt så tycker jag inte djurplågare är något värda. Jo död. Och får jag tag i en så vet man aldrig vad som händer.

Men ok, jag ska tänka mej för nästa gång jag skriver om mina tortyrfantasier.

P.S Vanessa för övrigt så respekterar jag dej för det du gör för katter. Själv älskar jag katter och har under mina år hjälpt ett antal hemlösingar. Det glädjer mej varje gång jag räddar en katt från gatans plågsamma liv.

Lena
0

#45 Det här handlar om våra Skrivregler för iFokus och inget annat. Vanessa är liksom undertecknad en av de anvariga för Hittekatter i Fokus. Vår uppgift är att se till att detta forum håller en bra form.  Precis som Vanessa påpekar är våra medlemmar i alla åldrar och vi måste alla hjälpas åt att vårda vårt språk och tonen i våra inlägg. Att skriva ut mordhot, olika tortyrmetoder och andra hemska saker som man vill utsätta djurplågare för gör ingen bättre värld. I den här tråden handlar det dessutom om ett inlägg på en annan sajt som helt uppenbart skrivits enbart i syftet att provocera. Jag vill inte att vi lägger mer av vår energi på detta Troll utan låser därför tråden.

Bättre att vi försöker rädda olika nödställda hittekatter istället.

Mvh Lena Sajtvärd för Ifokus

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Inlägget är låst för nya kommentarer