Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 1555 ggr
booy
0

smal katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

har köpt en katt som är väldigt smal. Han är 7 månader. Ska kastrera han, men vill vänta tills han har växt i sej lite mer.

Kan han ha mask? ska gå och köpa avmasknings medel till han.
Vad kan jag ge han för foder?, han är en innekatt.

Just nu ger jag han coop, men tycker inte det är bra. Någon som har testat royal carbin? funderar på om man ska testa det.

Kan han ha nån sjukdom?. Ska beställa tid hos vet. och vaccinera han.

Tacksam för svar!

vanessa
0

Hejsan, byt mat till Royal Canine eller liknande mat. Välj då kitten eller juniorliknande. För han är en katt som fortfarande växer och behöver då mer näring. Maska gärna av honom. Vet inte om du gjort det någon gång på honom.

Ta gärna honom mtill veterinären och börja med grundvaccinering. Då kan du passa på att fråga  om hans storlek. För det kan vara absolut inget, och du tror att han är smal, eller så är han för smal och då ger de råd om vilken mat han ska ha. Lycka till. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Hawknestgrove
0

Ja, byt gärna foder till Rc eller MJau. MAska av. Fråga på apoteket, vilket maskmedel du ska ta, själv så föredrar jag flytande Axilur, ges i tre dagar i rad. Sen bör du inte vänta med kastreringen! Han kan gott kastreras nu. Då kanske han lägger på sig lite… Vill du att han ska gå upp, så ta och provköp en burk Hill´s A/D åt honnm hos vet. Visserligen är det rätt dyrt, men väldigt näringsrikt. Konsums käk är väl rätt Ok, men det finns bättre, som inte är så dyrt heller.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

vanessa
0

Så länge det är foder till yngre katter, för de behöver mer näring när de växer. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.