Mammas hemlösing LÖST=)
Nu har "mammas" hemlösing haft halsband på sig i 4 dagar och inte en ägare har hört av sig, katten blir allt skyggare p.g.a elaka barn som kastar sten efter henne och skriker o slår:( I början när den "dök upp" var den gosig och tam men inte nu längre, den drar sig undan allt mer:(
Det var min syster som satte på henne halsbandet och såg att hon hade ett sår på ryggen, rätt stort men inget akut tydligen. Jag har inte sett det själv men fr.om. idag påbörjas operation ta in mammas misse.)
tack vare melinda som tar in kattmamman i stödhem när hon går in i fällan kan jag ta in denna dam som inte ska behöva springa ute längre:(
håll tummarna att vi får in henne snart så hon kan läka och få förtroendet tillbaka för oss människor igen:)
bilden är från förra sommaren!
Är hon inte gudomlig? här var hon inte gammal, förmodligen är hon frånflyttad som många andra i det området:(
vilken sötnos! Vilken tur att hon äntligen får komma in :D du för ett underbart jobb Naquita, ja tydligen hela din familj :D
ja,jag har en väldans tur att ha en kattälskande familj,nästan en hel kattälskande släkt oxå! alla är inte lika kattgalna som jag, men de flesta har katt:)

Sån tur att hon ska fångas in nu! Hon är så söt!
Men vilka barn, kasta sten efter den?? Vad har den gjort de?? Stackars misse, jag förstår att hon är skygg :/
hoppas det går att snabbt fånga in hemlös in i värmen
Maggan47 som inte förstår att EMPATI med djur, är sällsynt, ser så många exempel på det, och undrar, var är föräldrarnas vett

Skönt för henne att hon ska få komma in! Jättesöt kise!!! Ni är ju bara för goa, Melinda och du!

Så skönt att hon nu ska få komma in i värmen! Söta kisen!

Hon har en mycket fin teckning. Söt är hon också. 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Om du har sett o hört ungarna kasta sten på katten så tycker jag faktiskt att du skall säga till dem - ordentligt! Det har hänt även där jag bor och här visar sig inga skitungar mer - än så länge.( Om sedan föräldrar blir stötta på kuppen skiter jag ett stort stycke i.)
Vilken sötis! Skönt att hon kan komma in!
Jag träffade ju din familj när jag var där och de är jättesnälla och goa!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Härliugt att katten får en egen familj..
Så förstår jag inte hur barn är uppfostrade . När det gör illa en kisse så.

#12 Dom är inte uppfostrade, det är det som är problemet. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
#10 jag bor inte i området och ser inte när dessa barn gör dessa saker, bara vad jag hört. min syster är 10 år och vågar inte gå emot de äldre barnen som är elaka.
Vad fin hon är!!! Jättefin katt! Jag har ju inte sett henne innan. Hon är ju helt oemotståndlig!!! Hoppas du får in henne snart, innan något mer händer nu eller hon blir mer skygg för människor. Och att hon kan få ett eget underbart hem hos någon!!! Hoppas inte såret är så illa. Du vet var jag finns om du behöver någon hjälp. Alltid Naquita.
Jag slår dig en pling imorgon om mammakatt. Så kan vi fortsätta försöka fånga in henne. Jag vill inte ge upp. Tänker mycket på henne. Fångar vi in henne så har jag en stödhemsplats åt henne här hos mig och mina katter.
Kramar Melinda
Lycka till! Hur kan man ha såna ungar….Så uppfostrar man inre barn……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Mitt hjärta gråter när jag läser om de s***tungar som kastat sten på stackars kissen ett antal gånger…milde min dar om man ertappade dom mitt i handling..då hade dom nog kastat sin sista sten! Blir så ledsen o förtvivlad…men…men…nu känns det så gott för kisses skull att han får komma in till tryggheten..sakta men säkert kommer han säkert att våga lita på människor igen..kommer säkert att vilja bli innekatt med tiden…

Men blää vilka förskräckliga skitungar. Varför kasta sten på en kattstackare? De är ju störda i huvudet! Inga normala barn kastar sten på oskyldiga djur. Är dessa våran framtid så kan jag lika gärna hänga mej själv! Deras föräldrar borde ha varsin örfil som misslyckats så med uppfostran.
Katten är ursöt. Tack och lov för såna som dej och din familj Emma!
ännu har hon inte dykt upp. Lilla tösen(lr grabben?) ska kolla noggranare när hon e inne
Usch och fy vad deprimerande! Men det är inte bara ungar som kastar sten på katter. Jag hade en arbetskamrat tidigare som frågade mig hur i h-vete man blir av med en katt som envisas med att komma och föda sina ungar under deras friggebod. Hon och ungarna hade kastat sten och t om försökt pricka henne med en morakniv… men nix, kräkena förvsvinner inte.
Behöver jag ens säga att damen ifråga fick en liten lektion i hut och folkvett - vilket förde med sig att hon började söka efter ägaren. Hon hittade henne oxå, stugområdet var litet. Hon, ringde på och berättade var missen befann sig, samt överräckte en broschyr (som jag försett henne med) om god katthållning.
Arbetskamraten, som tidigare alltid betonat med en kaxig knick på huvudet att hon är HUNDmänniska minsann.. började efter ett besök hemma hos mig där hon fick bekanta sig mina missar, säga sedan att hon är DJURmänniska.
Hur det gick för den lilla mammisen med ungarna fick jag aldrig något slutligt besked om eftersom arbetskamraten fick sparken i den vevan och försvann i hanteringen.
Förhoppningsvis så jagar man inte missen längre och kastar sten på henne och ungarna iaf.
Säger som modell_flickan, tack och lov för sån'a som dej och din familj, Emma. Så skönt att ni finns!
/Pelusa
Jo nog är det inte bara barn som kastar sten. Det var många på landet som kastade en sten på den "gula katten" som smög omkring runt vårat hur på landet. Bland annat min pappa och min mors morbror. Gula katten var elak mot våra kissar och spöade upp dom rejält.
Kisse var rejält skygg men jag fick nästan hälsa på honom en gång, han var på väg att nosa på min hand då min pappa kommer springandes. Både jag och katten fick rejäla utskällningar. Men jag myste i hemlighet. Katten tyckte om mig fast alla var elaka mot honom. Tänk så mycket som kan glädja en fem åring.
Har ni sett kissen Naquita ?

¨Jag tycker det är djupt tragiskt med allting.
Stackars katt och stackars barn. Att växa upp utan att få lära sig empati, det är inget som jag vill någon.
Det är inte barnens fel att de vuxna inte kan lära dem veta hut. Själv vart jag så arg att jag gav mina lekförbud med kompisarna en vecka för att de asiktligt dödade sniglar. Jag tror dock att det och alla de tråkiga diskussionerna de fick under den veckan fick dem att inse att man inte gör så mot någon levande varelse.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Man blir så arg när man ser barn/vuxna göra illa djur. Jag brukar säga åt barnen och dom vuxna. Ser på centralen i Stockholm att barnen jagar duvorna där
Då är jag framme och skälller ut dom..
Såg en gång på centralen att en pojke jagade duvorna som var inne där, men en tjej (A-lagare) sprang efter pojken tills föräldrarna frågade vad hon höll på med. Hon svarade att pojken skulle få känna på att bli jagad. Tänk vad jag myste..

#23 Hahaha, vilken skön tjej :)
#23 haha vilken udnerbar tjej! *s*
Usch och tvi för folk som låter sina egna agressioner och tillkortakommande gå ut över försvarslösa katter. Håller tummarna så att knogarna vitnar föra att kissen ska låta sig infångas fort och kvickt. Håller även tummarna för allas våran mammakatt!
#20 Det var skickligt jobbat Pelusa, att omvända en person så där är inte dåligt. :)
Tyvärr skulle jag misstänka att barn som ger sig på djur många gånger själva är offer för övergrepp av olika slag. Det är en sjuk värld därute. Det behövs flera vuxna som reagerar och lägger sig i. Tyvärr är svensken i gemen ett mesigt släkte som hellre tiger och lider än reagerar.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Nys ringde det en tjej ang svartvitingen. det var inte ägaren utan en tjej som jobbar i ett av husen. de har matat henne i några månader och letat efter ägare och nytt hem mnen inte lyckats med ngt. hon blev jätteglad när hon förstod att jag skulle "rädad" henne. de har henne ofta på "sin" altan på jobbet och hon har fått komma in ibland när hon vill. så de ska ringa mig när hon är inne på ngt av rummen så jag kan hämta hem henne:)
såret på ryggen har vists läkt ihop fint nu, antingen har ngn slagit henne, bråk med annan katt lr påkörd av ngt. men hon verkar inte ha ont utav det!
Åh jag hoppas det löser sig då. Att du snart får in henne. Det verkar ju hoppfullt. Och idag är jag bara optimistisk så jag tror vi får in dem båda två idag eller imorgon. =)
Kramar Melinda
#14. Din syster kanske har föräldrar som kan säga till dem?
Lena säger en väldigt sann sak här… något är absolut fel hemma hos såna ungar. Sen en eloge till Alagstjejen…. Kul variant!!!! Hon var värd en fika och en hamburgare!

Haha vad roligt det lät essut. Det var en bra människa, den killen kommer nog inte jaga duvor mer (?)

#23 essut, vicken tjej alltså……
Varför kan ej föräldrarna uppfostra sina ungar att känna empati eller har dom själva ingen empati…..
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Idag hoppas jag de ringer från boendet så tjejen kan få komma in:)

Håller tummarna att de ringer. Så har ni fått in en av dem i alla fall.
Audiatur et altera pars
Envisa kissar som inte förstår att vi vill deras bästa. Hoppas kisse får komma in snart!
blev väckt av telefonen vid åtta imorse. då ringer en gubbe ang. katten. Han ville bara prata lite och berätta att han matat henne i säkert ett år nu, hon har varit "hemlös jättelänge" sa han. någon har visst flyttat ifrån henne och sedan dess har han matat henne och blev jätteglad att jag skulle ta hand om henne innan vintern kom. Halsbandet med mitt nr i ger respons, men inte från ngn ägare utan oroliga grannar som matat henne:)
Så,idag hoppas jag att få hem henne..hon verkar ju komma fram ibland till de här som matar henne iaf.
Härligt att folk hör av sig och berättar om kissen :) håller tummarna för att hon kommer in idag!
det har löst sig med honan ringde nyss en tjej som jobbar i området honan springer på, hennes kollega som bor på alndet har tagit hand om henne permanent:D

Å vad roligt att det löste sig :D

Vad sköönt, permanent hem på en gång var ju jättebra!!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Så bra
vad skönt att det löste sig, och att hon är hemma nu, kram till er alla som engagert sig så i lilla fina missen Maggan47

Oh, underbart. Då har det äntligen löst sig för ett av de ärenden du jobbat så hårt med.
Audiatur et altera pars

Toppen! Heja Naquita!!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Som vanligt fantastiskt bra jobbat Emma!!! 
Vad kul hon fått permanent hem. Vad glad jag blir!!! Då har det ordnat sig bra för henne. Det var verkligen skönt att höra.
Kramar
Så glad att höra deta!!!
Jättebra.

Vad det till denna "mamma-katt" ni ville ha en "Drop-trap" byggd?
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
nee detta är ingen mammakatt, detta är svarvita honan hos min mamma. mammakatt är en helsvart hona som vi previs fångat in kattungar från.

Underbart. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.