Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 445 ggr
Hawknestgrove
0

Så ledsen.....

Jag blir bara ledsnare och ledsnare…. Nu vet vi, att Berit kanske bara har mellan 3-6 månader kvar…Hon är alldeles gul i skinnet, har gått ner 20 kg sedan midsommar. Jag fattar det inte……Just i midsommar satt vi alla fyra och festade av hjärtans lust och allt var precis som vanligt. Veckan efter, så kan jag dra mig till minnes, så började hon må dåligt. Vi åkte ut och plockade nattvioler, ett stort fång var(ja , jag vet att de är fridlysta) Just den kvällen, så mådde hon jätteilla och veckan efter så kom beskedet…Vi var där i går kväll och hon var så trött…..Hon har fått börja säga nej till besök för ofta, hon orkar helt enkelt inte. JAg frågade om hon ville låna min sängbricka, som jag ärvde efter mamma och så glad hon blev! Åkte upp till henne med den i morse. i eftermiddag ska de till doktorn och på fredag kpmmer en person hem till dem från palliativa teamet på Uddevalla. Hon blev så själaglad, när jag sa, att strunta i att fixa mat idag, ni två kommer och äter helt vanlig j**a kalops hos oss till middag! Så futtigt allt känns! Vill bara gråta, men får ju inte visa mina tårar…..

Gunilla

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

modellflickan
0

usch stackars dej och Berit. Vet inte vad jag ska säga för att trösta..Sänder dej en varm kram och styrketankar i massor..

Kramar/Modell_flickan

Jenna-Gun
0

Känner med dej.

Tröstekram Jenna:(

vanessa
0

Tänker på er. Och du verkar vara den perfekta vännen att ha när man mår är så sjuk. Sänder cyberstöd till Berit och dig. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Faxlin
0

Beklagar så. Men även de små sakerna kan glädja nu, det visar du så tydligt. Att du bara finnns där. Du är guld värd.

Sänder er en massa tankar och stöd.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

karins
0

Så ledsamt Gunilla! Så bräckligt livet är, Men jag hoppas ändå att ni får mycke ut av tiden som finns kvar. I sådana här stunder uppskattas det lilla i livet! Många styrkekramar till både Berit och dig!

Hawknestgrove
0

Ja och inte blir saken bättre av, att hennes sambo sedan 37 år tillbaka har haft två infarkter och har kraftig diabetes. Hon är som jag sa förut inte fyllda 53 ens…Hon fyller i slutet av oktober, om hon hinner….Hoppas hon orkar följa med mig till stan på fredag och handla, hon klarar inte att köra bil själv längre och som hennessambo säger, hon verkar leva upp och må mycket bättre när vi är och handlar… För er som inte vet, så har jag lagt ut detta förut..länkar till tråden här….http://hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=03190fcf-16f3-446e-b47a-ed7e0dea7dd5

karins
0

För en del går livet hårt fram, det är så konstigt en del är friska hela livet medans andra drabbas av än det ena än det andra.

essut
0

Tänker på Berit och dig. En stor kram till er båda.

Sidentass
0

Som någon annan sa här ovan i ett inlägg..är du den bästa vän din väninna kan ha nu…för att fortsätta orka..tror jag du måste ge utlopp också för dina känslor när du är hemma…att gråta..prata..ventilera..o älta allt vad du känner..skrev detta, som du vet, också på svenska huskatten..du är i mina tankar Gunilla…

En varm och innerlig styrkekram till dej, Berit o hennes sambo..

Sessan1
0

Stor kram dig dig vännen.

vet hur jobbigt det är.

Kram/Sessan1

Hawknestgrove
0

Ja, nu har Berit och hennes sambo åkt hem. Gubbaran var ute i roteboa och fixade och donade, vi åt och Berit åt och tyckte det var så underbart och gott. Läkaren gav både negativa och positiva svar, ingen modertumör kunde hittas, trots skiktröntgen, Dränering från gallgångarna var ej möjlig, då metastaserna sitter precis på gallgången. Nu står hoppet till den nya medicinen, som hon får som försökskanin, en medicin som egentligen är till för reumatism och artros, men även har visat sig dämpande på celldelningen. Glömt bort vad den heter…..Sedan blir det antagligen turer till Uddevalla för blodbyte, så hon får friskt syrerikt blod, det är antagligen det som gör att hon är så trött. Otroligt att se denna superstraka stora kvinna nästan bara försvinna….HAde hon inte haft den gula färgen i hyn, så har hon aldrig sett så strålande ut… 20 kg mindre, vilket i normala fall hade varit jättebra för hennes del. Ändå, så vägrar hon att ge sig och vi har det lilla lilla hoppet kvar…..Den nya medicinen..All annan behandling går ej att göra…

Lena
0

#11 Det är ändå skönt att hon har sin kämpar glöd kvar. Det hjälper mycket. Så länge det finns liv finns det hopp brukar det ju heta. Mirakel händer trots allt. Den nya medicinen kan göra underverk. Den här eftermiddagen betydde säkret jättemycket för henne. Det var fint gjort av dig! :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
0

*kramar om er* o översänder hela tiden varmaste tankar på er alla…..

Hawknestgrove
0

Ja, vi umgås mycket och har alltid gjort det. Nu är det som man vill ännu mera. hoppas hon har ork att följa med till stan på torsdag, när jag ska ta mina stygn…Vill inte bli av med henne….

Simson
0

Många många jättekramar till er!!! Tänker på er!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

martdat
0

Tröstekramar till er båda härifrån med, ta vara på den tid som finns o hoppas att medicinen fungerar.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

siberlina
0

GUNILLA  DET är  tur  att hon har   dig som vän, det  hjälper nog  mycket   bara  av  att du finns för henne, kram från siberlina

Gullan402
0

Styrkekramar till dig Gunilla! Även om det känns hopplöst så har ju under skett förr. Om inte hoppas jag att du i framtiden kan se tillbaka på denna tid o ändå känna att trots allt var en fin o bra period.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

rulda
0

Det är inte lätt att se någon man älskar tyna bort. Men att blod är ett sätt att bli pigg. Min pappa led av en sjukdom som gjorde att hans kropp inte produserade nytt blod så varje vecka fick han åka in och få blod.
Detta gjorde under med hans ork! Hoppas att det kan hjälpa din vän att bli lite piggare också.

Jag skickar massa cyberkramar till dig och din vän! (och en massa nosgos från kissarna såklart)

maggan47
0

vet så väl hur hjälplös man känner sig, när ens älskade vän är sjuk, men finns där för  henne, gör fika tillsammans till positiva stunder, tig tillsammans, har varit där i din situation kram Maggan47 som vet hur din vän uppskatttar dig, även om ord inte säger detKyss

marieborg
0

Vill bara skriva att jag tänker på dig och din vän. Ni verkar ha en underbar relation.

Kram Marie

Hawknestgrove
0

Tack alla…. Nu står hoppet till Celebra och eventuell blodtranfusion i alla fall… Annars så är det mellan 3-6 månader. inget mer.