Vaccineringar!

Vi vaccinerar vår innekatt varje år.
Samma här. Mina är inne, men jag vaccinerar varje år. Nu blir det nästa gång att Aren kommer att gå två månader över tiden, men det gör inget, enligt min vet, för då kan jag ta hela bännet på en gång och slipper åka tre gånger över broa till HAlden(broavgiften är 20 kr en väg)
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

När de har grundvaccineras så behver de enligt sverak bara vaccineras vartannat år eftersom de fortfarande har upp mot 70% skydd andra året. Men veterinrens rekomendation är varje år. Har man utekatter eller katter som kommer i kontakt med djur som är ute bör de vaccineras varje år tycker jag. Har man en innekatt som inte är i kontakt med utekatter eller hundar så kan man kanske spara in den kostanden. Fast personligen så vaccinerar jeg hellre varje år och är sker på att hon har ett fullgott skydd.
Vaccinerar alla 6 en gång om året. Men de är utekatter hela bunten
Det spelar ingen roll om de är innekatter eller utekatter, då man själv kan ha med sig smittan in på kläder och skor.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

Sedan om man tar in akutmissar blir ju det också en risk för hemmakatterna.

artikel om vaccination av hund och katt i Sverige:
http://www.hittekatter.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=914b7e9c-31d4-4e2a-b303-30e279a4bdb7

Vaccinerar en gång om året, då smittrisken kan vara stor i katthemssvängen. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.