Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 2071 ggr
karins
0

Nu är dom här :-)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mozart och My! Mycke sötare i verkligheten. Så vackra bruna ögon, och långhåriga, My är mest långhårig. Det har varit lite Morrande, mest fån Mozart, som legat bakom soffan hela dagen, men som smygit sig fram ikväll…och morrrr…jag är större än ni tror. Mina katter har varit nyfikna, Men så fort My och Mosart morrat, har de morrat tillbaka. My är den som varit mest nyfiken och har gått på upptäcktsfärd, Lekt med en boll och ett snöre. Hon har även ätit lite och gått på lådan. Mozart har ännu inte ätit. Men snart blir han säkert lika modig som My. Det har ju bara gått en dag än.

Och nu kommer det en massa bilder……Mest på My eftersom hon inte gömt sig.    My i korgen…

karins
0

Mera My i korgen….

vanessa
0

Vilken söt liten My. Ska bli spännande att läsa om dem framöver. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

karins
0

Mera My i korg….

JosephineF
0

Mer mer!! =)

karins
0

Ett till med My i korg….

karins
0

My på utsiktsplatsen på balkongen….spännande….fåglar….

Highlandertess
0

Vilken söt fläck på nosen :-)

karins
0

Mera My på balkong….

karins
0

Och MY i kväll……

karins
0

My träffar Gustav….

JosephineF
0

#10 Oj, vilken lång svans hon ser ut att ha! =)

karins
0

Duktiga tjejen går på lådan…..

karins
0

Mozart bakom soffan….

karins
0

Mozart vågar sig fram från bakom soffan…..

karins
0

Mera Mozart…

karins
0

Och Mozart i kväll på balkongen….

karins
0

Närbild Mozart….

karins
0

Tass för i kväll ;-)

JosephineF
0

Alltså denne Mozart! Han är för underbart rar, den hakan skulle jag vilja köpa in mig på =)

MorganP
0

Hmm, tycker jag känner igen dessa katter ;-)

Jaja, trodde i o f sig att Mozart skulle vara mer tuffare av sig än My men se där. I o f sig som jag sa till dig Karin skulle jag inte bli förvånad om det dröjde tills imorgon. Var ju under 9 veckors tid i mitt badrum och omställningen är ju ganska total, går ju med dessa som med andra kattfamiljer jag haft genom åren ändå bra.

Än en gång vill jag därför säga till er som i fortsättningen läser följetången Mozart & My att betänk, har du/ni eller någon kattvän som ni känner ett arbetsrum och/eller sovrum etc där de kan ta emot en dräktig hona eller hona med ungar så tveka inte att höra av er till närliggande katthem/kattförening och ställ upp som stödhem/akuthem/jourhem (samma sak egentligen).

PS! Samma sak gäller för Vuxna katter etc, tveka inte att höra av er.

Nu fortsätter följetånge Mozart och My, mer, mer, mer Skrattande 

Mvh
Morgan

JosephineF
0

#20 Redan gjort =) Och jag har byggt en nätdörr till vardagsrummet också så jag kan ha stängt och ändå få ventilation i lägenheten. Så när katthemmet i Sundsvall slår upp portarna efter sommarledigheten 1 september så är ska jag, Hubert Hund & Kattrackarna agera jourhem =) Ska bli ytterst givande! Och dessutom är det tack vare er som öppnat dörrarna för hemlösa katter här på forumet som jag tagit beslutet att göra detsamma, ni är inspirerande ska ni veta!

karins
0

Måste bara skriva, nu när jag skulle gå och lägga mig tog jag en runda till balkongen och klappade Mozart. Han fräste inte åt mig han njöt av att bli klappad, och kurrade så gott. Jag blev så glad.Skrattande

rulda
0

lika söta som alltid! Kan förstå att du är glad Karin.s
Tror nog att det inte bara är jag som är avundsjuk för att du får den där ekorrsvansen och den lillla skäggkillen hem till dig :)

karins
0

Morgan…..My har sovit hoss mig i natt…fick en puss i ansiktet av henne..sedan har hon skuttat omkring och lekt med mina fötter. Tillslut somnade vi båda två. Och hon låg fortfarande kvar när jag vaknade, då fick hon lite kel på magen. Mozart var i köket, undrar om han ätit, för han har gått på lådan nu på morgonen. Men vilken syskonkärlek dom bara fräser åt varandra!?

MariannE11
0

vad fina missar… vad bra dom har det hos dej!

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

storAnnette
0

Vilka fina katter!Grattis till dig och till dom!

Hawknestgrove
0

Apropå nätet, Josssan, så ringde jag firman i dag som man köper det på. Frågade lite om hållbarhet i väder och vind. Fick höra, att det är väldigt väderbeständigt, kan i princip sitta uppe hur länge som helst. det är ett specialnät som är tillverkat just för katt! Vi satt här och funderade vilken sorts fisk som man kunde använda detta nät till och då ringde jag. Så det är kattnät. exporteras till Tyskland Bl. a

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

JosephineF
0

#27 Jaså minsann? Det var riktigt bra! Då kan jag ju ha det uppe i vinter också då? Ska bara försöka få ner de rackarns balkongskynkena som sitter UTANFÖR nätet ;)

MorganP
0

#24, inte så lite avund på att My sovit i sängen så goo som hon är. Hade jag inte haft alla de sex katter jag har hade jag behållt henne, men försent nu Flört

karins
0

I dag vet jag att båda ätit. Köpte Hills blötfoder för kattungar. Det gillade dom. Men varför morrar Mozart åt My hela tiden? Mozart har börjat gå på upptäcktsfärd han oxå…spännande. När jag låg och vilade en stund i dag, kom My och lade sig på min huvudkudde och började slicka i mitt hår eller något. Var det inte Mozart som gjorde det??? Frågan ställd till Morgan……

Syskonen äter……

MorganP
0

#30 Jo, Mozart var den som gillade att "dia" hår men inte efter det att jag klippte mig. Varför han morrar åt My förstår jag inte, mer än helt ny miljö med nya lukter etc samt mycket större boendeyta. Ha i åtanke att de enbart varit hos er sedan kl ca 11.00 igår. Var glad att de varit på lådan samt ätit (samt ena parten sovit i sängen) Glad

marieborg
0

Å vilka sötnosar du har fått hem!! Underbart av dig att ställa upp.

Ser fram emot fler söta bilder…

karins
0

Mozart är för rolig han går omkring och säger moorrr hela tiden, till och med när han leker och har roligt. Jag är mycke större än ni tror verkar han mena. Som sagt dom har inte varit här länge. och dom är så himla duktiga på så kort tid. Dom är så goa så jag håller på att spricka av glädje. 

karins
0

I kväll har det varit bus. My och Mozart har haft kul och lekt med varandra. Verkligen roligt att se!!

karins
0

Mozart pustar ut…..

karins
0

Puttar upp, så att Morgan kan följa sina fd stödkisar, Står även lite att läsa i min dagbok.

MorganP
0

Jättesöta bilder, härligt att det går bättre och bättre Glad

ouchie
0

Här händer det grejjer, många som får nya akutkatter  =D  Dom är helt sjukt söta… My ser ut lite som en ekorre med svansen… Mozart kanske bara morrar åt My för att han känner sig förnedrad för att hon var modigast med att utforska nya hemmet  =P

Pelusa
0

Gudars vika gosnosar. Du är en pärla karin.s. Så skönt att du finns!

/Pelusa

karins
0

#38 Det är mina permanenta kisar nu. Morgan har varit stödhem åt dom….Akut stödhem….Du kan läsa hur det började i tråden tjurig kärring….

karins
0

I dag har det varit full rulle. Inte lätt att ta kort när de knappt är stilla!

karins
0

Mozart i kattunnlen.

karins
0

Ett till..

karins
0

My slappar..

MorganP
0

Vad säger de andra katterna nu när My och Mozart kommit? De bodde ju där före dem. Tar de det bra?

karins
0

Gosiga My…vill bli klappad på magen!

karins
0

JA jag trodde ju att Amanda skulle bli sur, men hon verkar tycka det är roligt att se på när de leker. Mozart och My har fått gå fram och nosa på några av mina katters nosar. Men det går så snabbt att jag inte hunnit fota dessa gulliga ögonblick.

karins
0

Bildbevis på att Amanda accepterar de små.

karins
0

Ett till…

JosephineF
0

Men haha, vilken min! =) Det är snudd på att ögonen går i kors på henne! =)

karins
0

Ja vilka ögon..hihihi…Amanda är helt förundrad över dessa små krabater ;-)

karins
0

Go´ natt hälsar My och Mozart!!  ![](../ShowFile.aspx?BinaryId=c4f15645-315e-46a8-96eb-ab5294220189&Filename=My och Mozart 005.jpg)

maggan47
0

så underbart att det går så bra, och vilka fina foton på dessa kissar, ska bli kul att följa dom kram till dig Karin som gett dom ett eget hem Maggan47

karins
0

Tack Maggan! Ångrar inte en sekund att jag tog båda, Dom är helt underbara!

Och tack Pelusa! För fina ord. Har varit så upptagen med kisarna att jag inte kollat vilka som skrivit i tråden härGenerad Och Tack Rulda! och tack Marianne! och tack storAnette! och tack Marieborg! och tack Vanessa! Har jag glömt någon att tacka!?

Tack Morgan naturligtvis för att jag får ha dessa sötnosar hoss mig! Fåljetången fortsätter ett tag till.

ouchie
0

*hurra för bilder*  =D  härliga bilder också!

morrar de fortfarande åt varann?

tack för tipset om berättelsen om hur det började  =)

karins
0

# 55 Nej nu har dom slutat morra hörde ett ynkligt mjau från Mozart. Så nu går han omkring och mjauar i stället. Han morrar när han hittar en mjuk leksak, sen tar han den och bär iväg den i munnen. Dom följer varandra som ler och långhalm.

Engla
0

Jättesöta, Karin. Får komma bort nån dag och kika på de små trollen. Flört

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

karins
0

Visst är dom söta! Kolla här bara…..Mozart klättra i gardin!

Du får gärna komma och skåda underverken Engla.

Erika91
0

Oj här har det gått undan Flört

Roligt att se alla bilder! De ser verkligen ut att trivas hos digSkrattande Och vad de har vågat mycket på så kort tid Glad
Sötnosar är de allt, och de har hamnat rätt det syns Glad

karins
0

#59 Ja här går det undan. Fast det känns som dom varit här längre än 4 dagar!

My..Söt som socker

JosephineF
0

Det är så skoj att dom fick stanna med varandra också! Det riktigt kniper i hjärteroten när man ser bilderna på dom =)

rulda
0

Är så glad både för din skull och för kissarnas skull. Måste vara underbart att dom har anpassat sig så fort till det nya hemmet.
Säger bara en sak "MERA BILDER" Kan inte sluta att titta :)

karins
0

Mera bilder, jaha…ett till på My från i dag..

rulda
0

#63 jag älskar hennes "skönhets fläck" på näsan :)

karins
0

#64 ja visst är det gulligt med den fläcken :-)

karins
0

Sova……..![](../ShowFile.aspx?BinaryId=6396ab57-1b46-4dc4-b470-c868e0ca3e88&Filename=My och Mosart 064.jpg)

karins
0

I dag har Mozart upptäckt katt Tv:n……

karins
0

Ett till…

Erika91
0

Nej så sött!

MorganP
0

Karin.s, så härligt att de nu får leva ut sin kattlighet efter att de vid ett akut livlivräddningsskede fick leva i mitt badrum under 7-8 veckors tid. Som synes tar de inte skada av att leva ett sådant liv under en begränsad tid. Än en gång härligt att se deras utveckling via bilder och inte enbart text Skrattande

rulda
0

Men Mozart inte sitta så nära tv:n du kan ju få fyrkantiga ögon Förvånad

Erika91
0

#71 Haha SkrattandeSkrattande

karins
0

Va…skulle jag få fyrkantiga ögon…

rulda
0

oj oj oj tror ja träffade på en öm pungt.. Mozart blev lite putt? *springer och gömmer mig*Kyss

karins
0

#70 Nej dom har verkligen inte tagit skada av att bo i ditt badrum. ;-)    Här är dom i närkamp… vet inte riktigt vem som ligger underst!?

Hawknestgrove
0

Tack för de vackra bilderna!

karins
0

Halloy bara lilla jag som tittar fram! Vill tacka Morgan för alla gånger han klappat mig på magen! Matte har ju då inga problem med kammningen av min päls där. som oftast blir värst tovor på långhåriga kisar som jag. Hälsningar My!

karins
0

Vi trivs så bra tillsammans……..

Erika91
0

#78 Vilket fint kort!! Kyss

Engla
0

Karin: Du får lära dem att gå i sele, så kan de följa med Ängla och mig på promenad! Cool

karins
0

Engla: Kanske jag skulle lära dom detGlad Hur gammal var Ängla när ni började lära honom gå i sele?

#79 Ja dom är så gulliga tilsammans, kan inte bli annat än bra kort på dessa sötnosar!

Engla
0

Ängla gick i sele första gången då han var tolv veckor. Och han älskade det. Fick ju en massa uppmärksamhet av folk vi mötte. Flört Det har aldrig varit något problem att lära honom att ha selen på sig, det föll så naturligt. Dessutom tar han varje chans han får att åka bil eftersom han slumrar så gott i sin transportbur…

rulda
0

#78 vilken vacker bild!

Jag började lära Toker att gå i sele när han var 2år funkar utmärkt :)

Erika91
0

#83 … och jag börja lära Sverker i den åldern också, men han mogna inte och tyckte inte om det förrän när han var tre ;)

karins
0

Mozart har hittat en ny kompis att sova hoss…..

karins
0

Gääääsp…….

karins
0

My känner sig lite utanför…..hmpf..den björnen…

rulda
0

#86 det finns nog ingen katt som är vacker när den gäspar….

karins
0

#88 Nej Mozart ser väldigt komisk ut på det kortet, det gör nog de flesta gäspande katter :-)

Erika91
0

#86 Haha vilken bild Skrattande
Mozart pojken Glad

karins
0

Nej nu får det va nog med fotande, nu vill jag inte vara med på bild längre…

karins
0

Stopp sa jag….

karins
0

Okey ett till då, om jag får ligga på Ludde och nosa i hans öra….

Erika91
0

#91, 92 Nej så söt han är Kyss För det är väl Mozart?
Vad har du lärt Mozart Karin? Cool

anebit
0

Kisses   Såna sötnosar du fått hem Karin……

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

karins
0

#94 Nej det är My som är på de senaste bilderna. Mozart är lite busigare och svårare att fota, eftersom han nästan aldrig är still.

Ja dom är så söta, och jag är så lycklig att jag fick hem dom till mig!

Erika91
0

Ja just det, det var ju My som hade den där fläcken på nosen och inte Mozart!
Herregud, vad jag vimsar till allt! Men söt är hon iaf! :D

karins
0

I bland ser jag oxå fel på dom, När de kommer i full galopp över golvet!

Erika91
0

Men det är ju i fart det ;)

Erika91
0

Vad gör sötnosarna nu då?

karins
0

Mozart har hittat ett snöre att leka med. My sitter och käkar på mina Hibiskusblad!

karins
0

Ahh..äntligen Fredag…..Mys…![](../ShowFile.aspx?BinaryId=d2a7a1db-6d34-4015-a1a9-1c7ea44b8594&Filename=My 742.jpg)

Lena
0

#102 Det var sannerligen en mysig bild! :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

karins
0

#103 Ja hon är så go´ tjejen! ;)

rulda
0

#102 jag älskar hennes ekorrsvans

karins
0

#105 Ja här var ju en riktig närbild på hennes tjusiga ekorrsvans. My känner sig lite mallig över sin fina svans ;)

Erika91
0

#102 Gu så va sött det kortet var på lilla My :)

MorganP
0

Fler bilder på "Ekorren och Grävlingen" tack.

karins
0

Det kommer mer. Har inte tagit några nya bilder de senaste dagarna. Hihi…. Ekorren och Grävlingen. dom kommer tillbax var så säker Morgan.

karins
0

Hej Morgan! Det är jag Mozart. Jag tog alla katters favoritplats i går…ha..så de så!

karins
0

Måste matte ta fram den där snabeldraken…..den låter….kom och hjälp…

karins
0

Jag klär visst i morotsfärg…..

Alexej
0

Och där finns de som säger att svart-vita inte är fina!Flört

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

karins
0

Ja det förstår jag inte! Svartvitt är snyggt ;)

JosephineF
0

What?? Vad skulle det vara för fel på svartvita då?? Var det värsta jag hört.. Kattrasism..

Faxlin
0

Ohh det här var en helt underbar tråd som jag missat.
Så roligt att se korten på dem, och få läsa alla roliga komentarer som du skrivit till dem.
Du har fått jackpott, två snyggingar. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

karins
0

Så hängde Matte upp något i taket, och vad tyckte vi om detta..

karins
0

Konstig var den men lite "My"sig…![](../ShowFile.aspx?BinaryId=30d350b7-a957-477f-b6b3-15a83df680c2&Filename=My och Mozart 125.jpg)

karins
0

Trångt om bästa platsen…phu..tyckte Mozart..får icke plats..blä..

karins
0

Ja jackpott i snyggingar Åsa. Dom är väldigt busiga dubbelt bus. Men så härligt busiga:) Dessa två:n

JosephineF
0

En sån där har jag hängande i taket också, efter tips från vargmamman. Den är en SUCCÈ!! Hos både vuxna och kattungar!

karins
0

Undrar just hur länge den håller, innan deras klor river sönder den!?

JosephineF
0

Min håller iaf, har väl haft den hängande i tre månader..

karins
0

Ja då är den ju ganska hållbar, då vet jag ju att den håller minst tre månader….så bra!

Faxlin
0

Ohh, jag vet vad jag måste köpa på lördag så jag har det hemma tills mina busar kommer. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

karins
0

Nu kommer ny omgång av bildbomb på pälsklingarna!!!

Vi träffade ju Morgan i går en liiten stund, Han tyckte vi hade växt. Då blev vi lite malliga, helst My då..

karins
0

Mer My…

karins
0

Mozart oxå växt…han känns tyngre än lilla My….men man är väl kille… hmpf….

karins
0

Vad gör du där nere syrran…..

karins
0

Och här är vi fågelskådare……![](../ShowFile.aspx?BinaryId=ec69940b-2e6f-48a9-bd4e-c5d53e24c598&Filename=Mozart och My 015.jpg)

karins
0

och här då….Mozart är busigast..

karins
0

#130 Se vad vi växt Förvånad

karins
0

Kanske denna tråd skulle ligga under bilder lr???

karins
0

Mozart har gjort en ny upptäckt, för 5 min. sen fann han sig själv i denna……..

Alexej
0

Det är kul med spegel. Vissa katter är total ointresserat och fattar inget.Andra börjar lekar med sig själv.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

karins
0

Mozart har fått första pris på att vara rolig……

Alexej
0

Den bilden är absolut värd en första pris! Grattis!!!Glad

karins
0

Mozart tackar! Det var ju han som gjorde bilden kulGlad

anniii
0

Men vilka söta katter och så stora de har blivit! Har de några intressenter ännu? Grattis till förstapriset också! Riktigt rolig bild!

karins
0

Ja Anni. Dom bor permanent hoss mig. Jag kidnappade bägge ifrån MorganFlört

Hawknestgrove
0

Sicken härlig bild!!!!!

MorganP
0

Oj, missat att gratta juh :-( Stor i mun var du Mozart men sådant gap trodde jag inte. Grattis Mozart!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.