1:- Tassen
Någon som vill hjälpa till och påverka ?
Läser i Helsingborgs-Dagblad ,måndag 27 aug, under djurannonser:
**Svarta kattungar. 10 veck.1:- tassen.
**(Vanessa, Medarbetare här strök telefon numret till ägaren. Vill ni ha den pm:a Debattia. För vi måste tänka på lagen om PUL.)
Redaktionen :042- 489 90 00
Har själv ringt till red och ägare. Ägaren slängde luren i örat på mig.
Ju fler vi är ju starkare blir argumentet !!!!!!!
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

Tror att jag ska författa ihop ett brev som vi kan skicka till alla tidningar/annonseringssidor. Gå till toppen så att säga och förhindra dessa annonser. Jag kommer att stryka telefonnumret till ägaren, så vill ni ha det så pm:a Debattia. Allt för PUL och så vidare. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
#1 Det blir kanonbra! Håller med dig om att det är till tidningar och annonsforumen vi måste vända oss för att strama upp regelverket. Om det inte är tillåtet försvinner dessa hårresare till annonser automatiskt.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Visste inte ifall jag skulle våga skriva ut telefonnumret. Skrev därför bara rikt på hemnumret. Kände nästan på mig att jag gjorde något fel. Förstår att det stryks.
Debattia
#3 Det finns en lag som heter PUL som förbjuder att vi publicerar personuppgifter öppet på internet utan samtycke från den det gäller. Det gäller alla uppgifter av personlig karaktär som adress, telefonnummer, namn, personnummer och liknande.
Vi har även infört riktlinjer här på Hittekatter i Fokus när det gäller att lägga ut länker till annonser som vi vill kritisera. det kan nämligen också bli problem om diskussionerna rusar iväg och identiteten kan röjjas.
Att beskriva en annons med egna ord är däremot okey bara man utelämnar personuppgifter och andra detaljer.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

1kr tassen, inte en för svansen oxå? hm,, man blir bara ledsen var gång man läser sånt,,,,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Ringde upp annonsören på nytt och frågae hur man tänkte och såg på katten när man satte in en sån annons.
Fick till svar: Såna annonser förekommer ju dagligen i tidningar, ringer du upp alla dem?
Frågae ifall hon tänkt p¨å att kattungarna kan bli ormmat, byte mellan kamphundar, förvildade tamkatter osv.
Svar: Det är ingen fara för det är ingen som har ringt. Du kan komma och hämta dem.
Sa att ifall hon fann det svårt hitta hem till dem ,kunde kontakta en djurskyddsförening och be om hjälp och råd.
Svarade : Jag ska tänka på saken.
I dag är annonsen i tidningen igen och kommer så att vara fyra dagar till.
Hon jag pratade med på tidningen visste inte om att kattungar ska vara minst 12 veckor innan dom lämnar sin mamma.
Svarade att det lät hemskt, hon hade själv tre katter hemma. Skulle ta upp och diskutera med sin chef. Jag sa: Tänk då ifall dina katter blir sålda för 1:- tassen !!
Debattia
#6 Bra jobbat! Det satte säkert igång en del tankar i huvudet på annonsören.
//Lena
Tack för att du reagerar, agerar och för din envishet, Debattia.
Bra jobbat!
/Pelusa
I dag torsdag var annonsen borta annars brukar dom vara i fem dagar. Blir det sålt brukar dom skriva det över annonsen men ha den kvar i alla fall. Kanske har dom lyssnat och tänkt till ???
Debattia

bra jobbat debattia!
Såg en likadan annons idag i GP. Kattungar säljes för en krona. Ska leta upp adressen med hjälp av tel.numret och skicka information om kattens situation i Sverige. Suck.
/Miranda
Jag kan hjälpa till och kontakta tidningen om du vill.
Debattia

gärna Debattia!

Så att om man vill pruta hugger de av tassen då???
-Helt sjukt att katter som kan vara en vän i 20 år kostar mindre en en liter mjölk…eller en kattmatsburk!
Jag är egoistisk och självisk så jag orkar snart inte vara inne här och läsa om alla tråkigheter..
Jag tycker iaf att ni alla gör ett kanon jobb, önskar att man/ kunde göra mer än att bara tycka samt smsa pengar…./Ego….
Linda, bara att någon uppskattar vårt arbete känns jättebra, Och smsa pengar är inte heller fel!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Linda, för att lätta upp, besök Jimpans sida "Goda Nyheter!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....