Japp. det är samma katt,,, tycker inte det är snällt av nuvarande ägare att inte tala om för kks att katten kissar i möbler,, och 100 kr,,, jag får inte ihop det, kostar ju mer när det förmedlas via kks,,, (tycker det är bra) har redan gjort ett inlägg i kks gästbok och hoppas att någon aktiv ser det,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Nej, jag får inte heller ihop det…?
Verkar helkonstigt.
Funderar på om jag ska ringa Lisbeth på KKS och höra med henne…vad tycker du?
Förrändrade livsförhållanden?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#2 bra om du ringer, verkar inte som att de vet om det..

#3: Folk har de konstigaste av ursäkter.

Jag har ringt och pratat Med Lisbeth nu, och KKS hade hittat ett permanent hem åt katten i fråga.
MEN, anmälaren hade inte berättat något om att katten kissar i möblerna, och dessutom förstod inte Lisbeth varför anmälaren själv lade upp en annons när ett hem redan är ordnat.
Risken är ju att katten blir en sk "returkatt", pga möbelkissandet…
Lisbeth skulle försöka få tag på tjejen som lagt ut annonsen iaf, så nu vet ni.

#6 Bra att du ringde, verkar rörigt det här, misstänkte att anmälaren undanhållit denna info,,, hoppas att kissen skall trivas i sitt nya hem och att kisseriet upphör.

Så skönt att den vackra katten fått ett permanent hem..kan möjligtvis de ändrade levnadsförhållandena påverkat att katten kissar där den inte ska..synd att detta inte kommit fram, man blir orolig bara att misse får flytta flera gånger om…men vi får hålla tummarna nu att allt löper väl här framöver!

Katten är ju okastrerad så hon slutar säkert när hon blir kastrerad. Såg att KKS skall kastrera den.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
#9 Precis min tanke också. Okastrerade honkatter brukar ibland bli riktiga kissmajjor, vilket slutar efter kastrering. Verkar som även honkatter gör urinmarkeringar för att locka till sig hankatter.
Knepigt att de inte lagt alla korten på bordet till KKS, samt går ut med annons där katten slumpas bort på det där viset. Hoppas nu allt går vägen med nya hemmet!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jag fattar inte riktigt. Är hon som lagt ut annonsen på Blocket alltså stödhem åt katten? Men då får man väl inte bara sälja katten själv utan att blanda in KKS? Märkligt, och jag hoppas också att KKS verkligen kastrerar henne innan hon flyttar till nytt hem för annars blir det ju säkert samma problem där.

Hon som lagt ut på blocket är SAMMA människa som bett kks om hjälp,, altså hon som vill omplasera katten,,,, rörigt, vet

#11: För att reda ut lite;
Hon som lagt ut annonsen är i själva verket en kompis till kattägaren, som (med ägarens tillstånd) försöker omplacera katten.
Hon tog kontakt med KKS, som med snabb varsel lyckades hitta ett PERMANENT hem åt katten.
Sen, av någon konstig anledning, har kattägarens kompis lagt ut annonsen på Blocket där hon vill slumpar bort katten för 100 kr, och dessutom skriver hon att katten har problem med att kissa inne?!
Detta problem har inte alls nämnts tidigare.
Hoppas det blev aningen klarare nu=)
MEn nu har i alla fall kissen fått ett hem?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Inte säkert. Lisbeth visste inte om det nya hemmet ville ta emot henne trots kissproblemen….

Ser bara kastrering som en lösning. Såg bilderna på henne. Hoppas hon bara har sele på sig när hon är ute. Stackars lilla vän som blivit så missförstådd. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
#15 Uppdatera oss så vi får veta hur det går för den vackra katten! Blir så ledsen. Och som sagt kastrering är nummer ett åtgärden här.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Vet inte hur KKS jobbar, men borde man inte se till att katten blir kastrerad innan den flyttar till sitt nya hem? Inte bara för att den kissar inomhus men även till att förebygga att det föds oönskade kattungar….
#18 Exakt - det kan finnas ökad risk att någon får för sig att avla när det är lite raskatt i henne. Det är ju tydligen en fluga i ljuskygga kretsar har man ju förstått.
//Lena

Bara så inte spekulationer fortgår så omplacerades katten på egen hand av ägaren via sin annons på Blocket.
Konstigt att dom inte kastrerar den istället för att sälja den vidare ?? Stackars kisse som måste sitta i halsband, konstigt ???
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

Jag är den rikki som skrivit på kattforum om att ta hand om katten. Fick också reda på nu att den blivit omplacerad via blocket. Hade inte hört talas om att den kissade i möblerna heller.

#22 Visste inte KKS heller, bra om ägarna är ärliga från början.

Jag förstod att KKS inte visste nåt heller.

Det fanns väl ett hem till katten genom kks om jag fattat det rätt?

#25, Visst fanns det, men allting har en fram resp baksida, i detta fall har KKS råkat ut för baksidan. Går inte vidare in på det utan tissen är som sagt omplaceras av ägaren.