Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettannonsdiskussioner
Läst 398 ggr
David
0

Jag blir så sur...

Kikar rätt ofta på Blocket här i f.d. Älvsborg för att se om någon viss person annonserar, och jag vet inte hur ofta det är dryga 1-årskatter som annonseras ut för "de trivs inte i lägenhet och vill till landet". Hur i *pip* vet man det? Har katten sagt det?

Såg en annons nu idag med just detta skäl, men sedan, oj, katten går inte ihop med hunden heller. Börjar snart på allvar riktigt ogilla hundägare, varför i hela friden har hunden så mycket bättre status än katten? Aldrig har jag sett en annons där hunden skall omplaceras för den inte går ihop med katten…

Vi kan tyvärr inte ha kvar henne pga hon trivs inte att bo i stan hon vill gärna springa ut, och de vågar inte jag mitt i centrum, så går hon inte så bra ihop med våran hund som vi har här hemma också.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

vanessa
0

Håller med dig. Sorgligt. I stället borde det vara att först in stannar och den andra får flytta.  Samt att det går att göra en  katt glad i att vara inne. Konstigt att den började vantrivas när hunden kom. Sedan så kan man gå ut med katten, precis som med en hund. 

Det känns som om katterna är provbilen de lånar, och sedan när de kan köra den så går de över till att köpa en "fin" bil. Vilket då är hunden.

Tänk om de kunde förstå att det är ett liv de leker med. Om ändå. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Denna kommentar har tagits bort.
Hawknestgrove
0

Ja, ska vi kalla det Hittekatter i Eko? För det är det som det verkar vara nu sedan en vecka tillbaka. MEn för att hålla mig till ämnet, har man katt och vill ha hund, då fattar inte jag, varför man inte ser till att det funkar? För det gör det! Det kan vara svårare att få det att funka om det är tvärtom, hund först och sedan katt.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

rulda
0

Tycker att det är gaska dåliga bortföklaringar när man säger att katten inte trivs i lägenhet.
Båda mina kissar var utekatter innan dom kom till mig.
Toker sitter och jamar vid dörren för att han vill gå ut men det gör inte att han inte trivs hoss mig vilket jag märker att han gör.
Jag går ut med honom i sele lite då och då det har krävts mycket träning men han tycker om det.

Man måste ha mycket tålamod när det gäller djur. Mi fråga är hur länge dom har försökt att ha katt och hund tillsamans? Det ka ta ett tag innan dom accepterar varandra.
Katter och hundar har olika "språk" så dom måste lära sig hur den andre fungerar.

Många männikor har den uppfattningen att katten trivs bäst på landet, att det är det ulltimata för katten. Därför skriver dom gärna in det i anoserna.

Naquita
0

ja,visst e de många gånger falska bortförklaringar. men det FINNS katter som inte trivs i lägenhet, som hellre vill gå ut. kanske visar de det genom att jama vid dörren konstant, revirmarkera osv, även som kastrater. aknske har ägarna bott på landet och sedan flyttat till stan, försökt med katten men han vill inte anpassa sig. Man ska inte reagera på ALLT då har man det bara jobbigt själv.

vanessa
0

Var alla eko ett skämt, eller blev det så iFokus i eko på riktigt, Gunilla? /Vanessa

Hawknestgrove
0

Suck… JA ta vad jag menar i inlägget på allvar, alltihopa… MEn upprepningen behövs ju inte…..

vanessa
0

Och du tog bort alla ekon, så att folk förstår vad vi menar :-). Det fanns 3-4 eko (dubbla inlägg), men det trollade Gunilla bort.  /Vanessa

Hawknestgrove
0

Vanessa, inte jag som trollade bort… Moment 22 den kvällen, kunde ju inte göra någotalls utan allt som händelsevis blev, var ju dubletter och rippletter och så vidare av allt. Så den duktiga(e) trollkonstnären tackar jag.

supermoccine
0

#1 Lite samma också som de som skaffar katt som någon sorts bäbis-på-prov innan de skaffar barn på riktigt och då åker katten ut för att man inte längre "har tid" med katten. Allt som oftast är katterna ett eller ett par år gamla så de tillkom ungefär när paret börjat gå i barnatankar. Vad tänkte de då egentligen? Själv kommer jag väl också skaffa kids vad det lider, men knappast att jag försöker bli av med katterna då. Katter är inga övningsobjekt, de är individer som förtjänar trygga hem med människor som tar ansvar för hela deras kanske 20-åriga liv.

anebit
0

Gunilla det är bara jag som var trollkonstnären… jag trollade lite både här och där.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna