Sötis katt

Säljer de katter i affären?
Vet när jag var barn i Tyskland såldes det katter i djuraffären. Blev som tur förbjuden.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#2 Ja. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det. Det känns aningen oseriöst. Vad säger ni andra?
Ja det förekommer utomlands att katter och hundar säljs i djuraffärer. Har sett det både i Italien och Nederländerna. Dock sköttes det väldigt bra och priset var högt. En huskatt kostade 100 Euro.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ser inte ut som en perser i mina ögon, men jag har nog sett alldeles för många sönderavlade här i Sverige. För den där är riktigt söt, med längre nos. Supergos. Skulle nog också vilja stoppa den i fickan också. Skulle nog behöva gigantiska fickor när jag är ute och reser. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

#5 Haha jag med. Jag blir så snabbt kär i katter. ;) Skulle kunna ha så många som helst nästan. Jag tycker inte heller han har det där speciella perser-utseendet. Men säljaren i affären sa att det var en perser. Men i vilket fall som helst var han superduper söt och kelig! 

Men åhhh vilken vacker o go kisse..förstår att du hade velat stoppa ner honom i väskan för att följa med hem;-)

#7 Ja visst är han :) En riktig liten söt kelgris.
Hade jag kunnat så hade han kommit hem med mej :)
vilken vacker perser, klassisk typ, ja, det är svårt att hitta sådana i dag, har en mailkompis i Danmark, en uppfödare på klassisk perser, hon letar över hela Europa efter en liten dam, ursöt kisse, som jag stoppat i ryggan, tro mig
Maggan47