Öbacka Djurhem
Läste precis att djurhemmet ska läggas ned. Finns det någon från Öbacka här? Vad händer?
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
Oj vad tråkigt! Vet ju att Öbacka haft det tufft med ekonomin under en längre tid. Men det är himla synd för alla katthem behövs ju så evinnerligt väl.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Jättetråkigt! Alla katthem behövs och många nya också. Vad ska händer med alla katter de har nu? Det är klart, kommunen måste hitta en lösning. Ingen kan jobba med så mycket underskott, våra pengar skulle knappast hjälpa mycket. Hoppas de hittar en lösning!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

någon som skriver som kommentar: "ska man bedriva ett sånt här djurhem så ska man väl ändå sätta katternas hälsa och välmående i första hand,, har hört aldeles för mycket negativa saker om detta djurhem så jag tycker de bara är bra"
?
/Miranda

#3 Jag läste också den kommentaren. Har ingen aning vad det handlar om. Men så är det väl alltid. Att folk har olika åsikter och synpunket på hur katthemsverksamhet ska bedrivas. Oavsett om det ligger något i kritiken eller inte så är jag bekymrad för katterna.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

håller med dig Eva!
/Miranda
34 Håller med dig. Får magknip vid tanken på katterna. Der räcker med alla katter på Hittekatten i Piteå som måste ha nya hem till årskiftet. Norra Sverige har det redan så tufft.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Puttar upp utifall någon vet något mera om Öbacka Djurhem. De var faktiskt den första föreningen som var Månadens Katthem här på Hittekatter. (Novemeber 2006).
//Lena

Nej vad trist! Alla mina 3 missar kommer ju från Öbacka djurhem. Jag vet att de har haft stor brist både på pengar och personal så troligtvis så är det orsaken till att de måste lägga ned. Men vad händer med alla missarna nu då?????
Finns det ingen här inne som är medlem eller aktiv i Härnösand som kan förklara? Sundsvalls Djurhem har inte resurser att ta emot några, så mycket vet jag. Förbenade kommuner som vägrar ställa upp!
Vem blir det nu som får ta tag i kattfrågorna? Kommunen?? Det vore billigare för dom att ge ett litet bidrag för sjutton!
Lena, kan du inte försöker att få kontakt där och kollar hur det blir (med alla katter)?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#10 Ska göra ett försök.
//Lena

Har du hört något, Lena?
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Jag har hört att dom ska försöka i alla fall, det blir väl kanske med jourhem istället för lokal då..