Rulda, var är du???
Datahaveri månne?

Kanske…men hon som längtade så… :o( Bara ingen knycker Chanel för henne nu för hon e den härligaste av dem för tillfället och fler vill komma å titta :oS
Har hon inte bokat henne då? 

Jag skrev nåt om semester men jag trodde fel,hon dyker säkert upp.
Ja, semester har hon redan varit på.. Hon kanske är fast i Zoodjungeln? Vid babymissemat och vitaminer? ;) Eller, var det inte hon som börjat virka förresten? Hon har en ny hobby!! Hon har övergivit oss..

Jag har ju mailat en del mönster till kattleksaker. Senast igår fick hon mönstret till Datamusen. Så Rulda kanske sitter och virkar för glatta livet! ;-)

Jag hoppas hon dyker upp snart. Nej boka till 100% kan man inte göra förrän man hälsat på kattungarna. Men nu när man kan det så hoppas jag hon hör av sig snarast :o)
Jag har skickat en intressent ang kenzo
som säkert kommer att ringa snart.

Det va nog hon som ringde idag, hon va intresserad av två faktiskt och ska komma å kolla nu i helgen. Ännu en som vill ha två kommer i helgen så då blir det kanske bara en kvar haha. Men det jobbiga e att alla lär älska Chanel mest och jag vet inte om jag kan hålla henne till Rulda så länge till om hon inte hör av sig!!!

Vem är Chanel av de två kattungarna på bild Sophia?

Chanel e den sköldpaddsfärgade honan.

putt
såg att hon va inne men hon har inte skrivit nåt…hmmm
#12 kan du kontakta mig? Det måste ha blivit lite missförstånd.

Sophia har du skrivit till henne?

japp

har hon inte svarat än?
Vi har också mailat henne och intressenter står på tur…

rulda får helgen på sig att svara.
Puttar upp utifall hon är inne på sajten!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Har du inte hennes telefonnummer Sophia så du kan ringa henne?

putt (ifall rulda tittar in, hon var ju inloggad senast 26/7
kl 23:nånting)
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Vi har mailat henne men inte kunnat ringa pga av att hon inte lämnat något nummer. Vi kan inte hålla katten längre tyvärr.

Nä nu går hon till det andra paret :o) de lär bli jätteglada.

Nu börjar jag bli orolig för Rulda! Ingen som vet var hon är???
Nu är Chanel och Kenzo bokade tillsammans.
Stackars Rulda.. Hon som är så förtjust i Chanel.. Det måste ju ha hänt något?? Nu blir jag också nervös.. =/
Hon var inloggad på fredagen och vi har mailat henne. Vi har haft flera intressenter så tyvärr kan vi inte hålla på en katt.

kanske kan det vara datorstrul…vill inte tro att det hänt något…
Ja! aVart är rulda? Jag har inte hört av henne på länge.. :(

stackars rulda..hon ville ju verkligen ha den :/

Jag har åxå varit orolig för henne. Men datorstrul tror jag inte att det är för i så fall hade hon nog gått till nåt ställe och lånat en dator för att bestämma en besökstid hos oss. Hoppas hon mår bra i alla fall.
Det är väl Chanel hon ska ha, den har hon ju pratat så mycket om…

Det konstiga är att hon inte hört av sig eftersom hon så gärna ville ta hand om Chanel. Genast blir man ju orolig över var hon är, om det hänt något! Ingen som har något telef. nr. heller ingen som bor i närheten av henne?
Tänk om hon ligger på sjukhuset! Och inte kan komma på datorn…

Ja Lisenhejhej, samma tanke slog mig… men i så fall kan hon endå inte ta hand om Chanel ju. Och ja #32, visst är det Chanel hon ville ha.

Rulda är inlogad just nu 31/7 kl 11:42!
Hoppas att det inte hänt Rulda ngt, saknar berättelserna om T o T.
Hejsan jag är ledsen över att ni har blivit oroliga för mig. Jag mår bra med min sambo mår mindre bra. Han har gått in i väggen och blivit otroligt deprimerad vilket sliter både på han och mig och vårat förhållande. Därför har jag inte suttit vid datorn utan lagt ner den lilla energin jag har på att fungera med jobb och hem.
Jag är ledsen Sophia att jag inte har hört av mig.
Men jag är otroligt glad över att småkissarna ska få bra egna underbara hem.
Även om Chanel har varit mitt hjärtas kisse redan från första stund jag såg henne (och det kommer hon alltid att vara) så har jag varit tvungen att prioritera det jag redan har.
Jag ser på Trötter och Toker att de märker att någonting inte är helt korrekt här hemma. Även fast de njuter av att bli lite extra gosade med.
Jag kommer inte att vara inne så otroligt mycket här den närmsta tiden men lite då och då dyker jag upp.
Det värmer otroligt mycket att ni bryr er om mig det är ett ljus i mörkret :)
Sophia du får ge Chanel så otroligt mycket Gos och mys ifrån mig, förklara för henne att hon är min hjärtekisse och säg åt henne att sköta sig i sitt eget hem. Jag önskar så otroligt mycket attt jag hade fått träffa henne.

Det är inte lätt när sådant händer Rulda…du gör rätt som ser till dej o de dina nu i första hand..översänder massor med gosnos till dina missar och många styrkekramar till er båda..
Sidentass

Vad jobbigt Rulda ! Ta hand om er nu! Massor med styrkekramar till dig och din sambo! samt Trötter och Toker gos !

TA HAND OM ER!! Utbrändhet tar tid (mycket tid) att läka, o det måste få ta tid. Håller tummarna att ert förhållande står bi, klarar ni det tillsammans så klarar ni allt i framtiden!
Tänker på er. Klappa om Trötter o Toker lite extra.
Kram Eva
Jag tänker också på dig och sambon!
Ta hand om Er!
-Kramar om-
Marie
Tänker också på er! *kram*
Jag med…. Men det vet du ju! Kram
Gunilla
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#37 Vad jobbigt Rulda att din sambo inte mår bra. Utbrändhet har blvit vår nya folksjukdom, har själv varit drabbad av det. Likaså många av mina vänner. Hoppas den sambo har bra läkarkontakter samt möjlighet att få stödsamtal. Vad man främst behöver göra när krafterna tar slut på det där viset är att vila, vila, vila samt fylla på batterierna. Att han gör sådant han gillar och mår bra av. Långa skogsprommenader t.ex. är inte alls dumt. Sedan behöver man tid för att komma ifatt sig själv.
Tänker på er!
Kram Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Tack för ert stöd det värmer!
Jag har gett mig tusan på att vårat förhållande ska överleva denna prövning, vi älskar varandra och har varit tillsamans så pass länge att jag inte tänker en sån här sak komma emellan. Jag tror att det är den tanken som får mig att orka. Jag försöker hålla skenet uppe så att han inte ska bli nere av att jag är nere då blir det bara en ond cirkel.
Jag försöker att inte ställa några krav, inte be om någonting ansträngande och försöker hålla huset i toppskick! Allt för att underlätta hans vardag. Jag skickar små kärleks sms och försöker bara vara allmänt uppiggande, jag gör sånt jag vet att han blir glad över men försöker samtidigt se till att jag inte "binder honom".
Är det någon som har något bra tips hur man hjälper någon som mår dåligt? Jag har ingen erfarenhet av detta och det känns jättejobbigt att se honom gå runt som en zombie.
Rulda, jag tror, att även du skulle behöva hjälp för att kunna hjälpa på bästa sätt! Om du dullar för mycket, så kanske det blir ett iritationsmoment det med. Tänk på att om du stressar så myckt, att du klappar igenom med, så klarar du inte att hjälpa honom heller. Du som har nytt jobb på gång och allt….Så sök hjälp även du, för att kunna hjälpa på rätt sätt!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Kan bara rekommendera att gå till en psykläkare. Jag har gått med depressioner i många år utan att vilja erkänna det. När det inte gick längre berättade jag om mitt liv till en läkare som sa att han tror att jag har haft depressioner hela mitt liv. Nu går jag på antidepressiva (provat 5 olika tills jag hittade "rätt") och mår mycket bättre. Nu ångrar jag att jag inte ville ta medicin tidigare utan trodde jag löser mina problem själva.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

För att få stöd att hjälpa utan att själv ta stryk kan jag tänka mig att 12-stegsgrupper för "vuxna barn" kan vara bra. Även om de är för problematik kring beroenden tror jag att man kan lära sig en del bra. Men det kanske finns stödgrupper för anhöriga till utbrända också? Och för utbrända själva?

Vad jobbigt Rulda. Ni får försöka piggna på er båda två. Det här kommer ni att klara!

Landfreak: Det kunde ha varit jag som skrev ditt inlägg i #47….. fast jag hittade rätt antidepressivum med en gång.
Kan det vara att folk som bryr sig om missförhållanden, om det nu är djur, omvärlden, whatever, lättare blir depressiv?
Han har tyvärr väldigt svårt att erkänna för folk hur han mår, han är väldigt stolt och vill stå på egna ben (vilket kan vara väldigt jobbigt ibland) och jag känner att jag inte kan tvinga honom att söka hjälp om han inte vill.
Det är bara för mig han kan "öppna" sig och gråta ut. Kan säga att det känns hemskt att ha sin sambo gråtandes i sina armar bara för att han mår piss och sedan se honom skrattandes gå med sina kompisar. Det måste vara otroligt påfrestande för honom att gå med detta.
Men idag har han en bra dag :) det är så härligt att höra honom skratta och skämta. *myser*
#50 tror nog att folk som bryr sig lite extra har lättare att bli deprimerade då man lägger så mycket på sina axlar. Folk som går igenom livet och blundar för alla orättvisor mår nog bättre :S

#51 Jag kan tänka mig att de som går genom livet och blundar inte upplever så mycket varken uppåt eller nedåt, för kan man inte se det hemska i livet kan man heller inte se det fina lika bra.
#50 Ja, jag betalar ett högt pris. Men hellre det än att gå genom livet oberörd!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#53 Ja, verkligen!
Ska inte du (rulda) köpa Chanel?