Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 499 ggr
ymmmi
0

HJälp

MIn syster har just ringt mig, Hennes son har hittat en katt, som har tovor hela ryggen ända ut till svanstippen.
Den är inte mager, sonen pratade med en person som sa att det var en kvinnas katt.
DEtta är ju verkligen djurplågeri. KAtten kan itne gå ordentligt pga alla tovor som den har.

JUst nu är den hos min syster, ska hon gå till hon som öäger katten och säga att hon får en chans att ta den till vetrinären för att söva och ta bort alla tover, eller vad ska hon göra?

vanessa
0

Ta kort på katten för det första. Om din syster lämnar tillbaka katten så ska hon säga och göra anmälning till kommunen samt polis om denna vanvård.

Jag skulle nog ta katten först till veterinär så att de kan dokumentera hur kisse ser ut, och sedan kan de kontakta kommun och därefter ägaren. Så slipper din syster göra allt arbete själv.

Ge din syster och sonen en kram, för att de engagerar sig. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Alexej
0

Puttar upp

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
0

Vad ledsamt när katter vanvårdas på det här sättet. Det är viktigt att göra som Vanessa skriver, fotografera katten och om möjligt ta den till veterinären plus göra en anmälan. Här skulle man verkligen önska sig en djurpolis som kunda ta tag i det hela. I Sverige är det tyvärr alltid så tungrott allt som har med djurskyddsfrågor att göra.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"