Lämnade att dö
Dagen jag fyllde 7 (har jag för mig att det var) var vi på semester och bodde i en liten stuga vid en mysig liten sjö. På kvällen skulle mamma gå ut och plocka svamp, och hon var borta jättelänge.
När hon kom tillbaka hade hon två kattungar innanför jackan. Hon hade hittat de, lämnade att dö, bakom en sten mitt ute i skogen. Den ena, en gråspräcklig hane, var pigg och nyfiken. Medan hans syster, en sköldpaddsfärgad liten kissemiss, var hur dålig som helst och bara hängde med huvudet.
Hur kan man lämna kattungar att dö, helt ensamma, i skogen? Det går bara inte att förstå…
Iallafall så matade vi de små sötnosarna, lekte och tog hand om de, och tog med de hem när semestern var slut.
Idag lever Maya (honan) hos min syster är mår jättebra. Hon är väldigt skygg mot människor men trivs bra där hon bor med två andra söta kissemissar och systern och hennes sambo! =)
Moltas (hanen) finns tyvärr inte hos oss längre. Den 28 december 2003 blev han ihjälbiten av grannens hund när mamma och han var ute på en "morgonpromenad". Han är evigt saknad och högt älskad!
Vi har idag en ny hittekatt som vi döpt till "Slalom" (haha konstigt namn jag vet), som kom och tiggde mat av oss bara dagar efter att Moltas lämnat oss. Efter ett tag fick den lilla svartvita sötnosen komma in och idag är han hur nöjd och glad som helst =)
Hur som helst, ville bara skriva av mig lite. Slänger in några bilder. Från vänster; Moltas, Maya, Salom.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Skönt att ni räddade dom! Och att det gick bra med lilla sköldpaddan! =)

Vilken tur att ni fanns…man blir lindrigt sagt deprimerad och förbaskad o mer än så när man läser om hur folk gör..att handla som så mot små utsatta liv borde vara straffbart i allra högsta grad…så sorgligt med Moltas…förstår så väl att ni saknar honom oerhört mycket…
Bilderna här helt underbara..

Tur att de hittades av människor som ni! Tråkigt att Moltas inte längre finns här men han fick ju ett bra liv, trots en jobbig start. Många har inte den turen tyvärr… Helt ofattbart att man bara kan dumpa katter sådär… Katterna är jättesöta! 
Vilken underbar solskenshistoria, även om Moltas liv fick ett targiskt slut:(
underbart att det var ni som hittade missarna och inte någon annan!
Det är så skönt att läsa sådana här berättelser då vet man att det finns hopp här i världen i alla fall!
Säger detsamma som föregående talare. Underbart att ni tog hand om kissarna och gav dem ett bra liv. Vilka fina foton du tagit på dem, de är lika vackra alla tre.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Tack för era snälla ord!
Visst är det helt ofattbart hur man bara kan lämna de sådär..
Och som ni säger, Moltas fick iallafall en andra chans i livet.

Tack över hudet och kärlek i massor. Det är allt som betyder något. Tack för att du berättade om detta här. Nu ska jag torka bort en liten tår från mitt öga :-). /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Skönt att läsa om att dessa liv som fick en ny chans i livet hos er. Synd att Moltas inte finns mer :/ Var grannens hund en jakthund?
Jättefina bilder på såna underbara kissar :)

Vilken fin berättelse! Jättebra att ni tog hand om dem.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Underbar historia… Vill bara lägga in en liten kommentar angående jakthundar… De är i e flesta fall väldigt snälla och tämligen menlösa, såvida det inte är taxar. Alla våra jakthundar har varit supersnälla mot katter. UTan att de ens blivit fostrade till det.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Kan ju passa på att säga att hunden inte var en jakthund utan en vanlig "sällskapshund" så att säga.
Puttar upp
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus