Billig fylla????
HAr i går skaffat mig det jag aldrig ville, nämligen glasögon. Valde ett par progressiva, då jag är innerligt tje på att inte kunna se varken prislappar eller mobiltelefonen. Så när texten på TV började bli suddig, så fick jag bita i det sura äpplet i dubbel bemärkelse…(4900kr)Nåväl, fick glasögonen i går och går sedan dess i ett lätt rus. Snubblar och känner mig som på en karusell. Vilket enligt många är fakta i början. Nån mer som har denna erfarenhet? Hur länge ska det vara så här? Det var ingen höjdare att köra bil med dem heller, men efter att ha rådgjort med en kompis så är det bara att vara hård mot sig själv och stå ut. Man vänjer sig… Stämmer det? Annars så är det helt undertbart att se ordentligt på nära håll, men på riktigt långt håll så ser jag faktiskt bättre utan glasögon. Kan se en bladlus klia sig mellan tårna på 200 meters håll, ungefär….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Fniss, har förstått att det är så. Har glasögon men inte progressiva sådana. Så u får nog vänja dig, men ha dem inte som klistrade på näsan utan ta paus då coh då. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Det tar ett tag och kan dessutom ge lite huvudvärk i början. Jag hade problem någon vecka har jag för mig
Ja, jag vaknade i morse med kopparslagare som jag inte hade förtjänat…..
Måste nog också tar tag i det. Kan knappt läsa något på tex förpackningar
. Men no money! Men man bör nog vänja ögonen vid nya glasögon, inte har på de jämt.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

tyra kanske……….
Siberlina, vad skrev du?
Nä, Landfreak, jag har hankat mig fram med 10 kronrsglasögon länge. Men av och på, hopplöst när man skall gå i butiker och läsa just prislappar eller står ute och ska kolla vem som ringt så jag blev bara tvungen.

Haha, grattis till fylleglasisarna… =P
Jag fick glasögon när jag var typ 7, 8 år.. jag blev alkis tidigt =P Jag såg bra, men hela världen lutade kraftigt… jag har för mig att det såg ut som om det alltid var uppförsbacke(??)
Det gick över.. det går över för dig med… jag kommer inte ihåg hur lång tid det tog, men det går ganska snabbt. Inte över en dag, men… Om jag får säga vad jag tror, så tror jag att du vänjer dig snabbare, att ögonen anpassar sig snabbare, ju mer du har dom på dig.
Nu har jag linser, men under mina många år som glasögonorm bytte jag styrka flera gånger.. till starkare glas… och varje gång lutade världen lite =P
Jag minns till och med att mammas glasögon först var jättestarka för mig, och jag fick ont i huvudet av dom…. sedan kunde jag se bra med hennes glasögon… och sen blev hennes för svaga för mig och jag såg suddigt med dom!
Tror att siberlina funderade över ett namn för lilla svartingen och hamnade fel.
Hände mig också, kan blir pinsamt.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

ja det blev helt fel , jag skulle föreslå att naquitas lille plutt skulle heta tyra. förlåt att jag skrev det på din sida. jag måste tydligen ochså skaffa glasögon. ha det bra .
Haha, Gulle dig Siberlina… Tänkte att du tyckte att de var DYRA…. Vilket det tyvärr är med progressiva glasögon….