Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 553 ggr
catfoot
0

Ibland händer det...

För några veckor sen var vi till Värmland, min sambo är återigen på jakt efter en plogbil…Å till Hagfors i Värmland styrde vi kosan denna gång..En liten by där utanför, tittade min sambo på bilen.. Jag pratade med ägarens sambo, å ibland hittar man en liksinnad människa, med samma intressen som jag..Katter, ja å även andra djur … Hon liksom jag var vi äkta kattmänniskor, hon hade sex stycken, varav en förvildad som flyttat in i hennes stall…Där den bodde å fick mat dagligen, men var ej klappbar..En gammal honkatt fanns i familjen, 16 år var hon…En katt som var lik min Virus.. Ja, helt fantastiskt, det var som vi känt varandra i flera år..Tillslut ropade min sambo att nu var det dags att ge sig av hemåt..Det brukar vara tvärtom, när det gäller just affärer av liknande slag… Hon berättade att en av hennes hästar hette lika som mig "Bodil"..Hästen var en vacker, indianhäst som jag kallar fläckiga hästar..Så nu är man häst oxå..För i programmet Vetrinärerna på TV4 var det en orm med just det namnet…Det var mindre kul.. Men som rubriken "Ibland händer det att man träffar en själsfrände som man inte visste fanns.."

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

Så kul… Kände också något sådant, när jag köpte min gamla Saab… Huset var trevlit, Han som sålde bilen var trevlig, katten, som var 18 år var supertrevlig och hette Picasso och bilen älskade jag! detta var nästan fyra år sedan… Jag har bilen kvar ännu! Älskar den!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Alexej
0

Ja, sånt känns alltid jätteskönt och ger kraft för att klara av svårigheter i livet!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
0

Jag vet precis hur det känns! Tänk man blir glad inombords och får hur mycket energi som helst. :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Highlandertess
0

Grattis till ett sådant lyckat möte! Hoppas ni håller kontakten! :-)

Sidentass
0

Ja, Catfoot, det var verkligen en trevlig berättelse! Vid sådana lägen önskar man att dygnet vore dubbelt så långt..hoppas att ni kan fortsätta att hålla kontakt!!

Härligt att vara namne med en häst..dom är också så vackra o ståtliga djur!

Sessan1
0

Trevligt Catfoot att du träffade trevligt folk som hade samma intresse som du :)  Inte ofta man gör det. Hoppas att ni håller kontakten i fortsättningen oxå.

Kram