Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1393 ggr
Naquita
0

stor papprulle som sovplats?

Jag har ju satt upp hyllot ute i kattgården. Skulle vilja ha ngt krypin, hängmatta kommer inte överleva allt regn osv, då tänkte jag på en stor papprulle typ som toapappsrullen men 10 ggr större..*s*

den ska vara rejält stor så inga tjockiskatter fastnar:P Vart får man tag i det?

Hawknestgrove
0

Köp en prasseltunnel på Rusta! Dels så kan de leka i den och dels så tål den vatten! 69 kr….Tvättbar dessutom….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Naquita
0

#1 men den håller väl inte att sätta under hyllorna? den borde väl gå sönder, lr?

Hawknestgrove
0

De tål mer än du tror! Jag har haft min i 1,5 år och den ser nästan ut som ny! Annars, så komj ag på, gå in på en VVSbutik och be att få köpa riktigt grovt avloppsrör, diameter 9 tum, eller ca 20-25 cm en bit. Klä det invändigt med tyg. De är i plast. Du behöver bara en meter.

Naquita
0

Men går det att sätta fast under bräderna? tunneln låter så tunn, o avloppsröret låter så hårt..*hm*

Hawknestgrove
0

Haha, men hållbart! du kan ju klä det mysigt inne!  PRatade med min sambo, grävarn, och han rekommenderade också 10 tums eller som det numera heter 25cm diameter PVC rör. det är hållbart, relativt lätt och hygieniskt. Finns i brunt eller grått.

Naquita
0

haha ja, jag får åka o kolla på det o se om det är ngt o ha..tack för tipsen;) vart kan man hitta sådana rör då?

Hawknestgrove
0

På VVSbutiker och fråga på Granngården. Annars så kolla på typ plasttunnor på rusta eller Ikea…….Sån där som man kan ha djurfoder i!

vanessa
0

Mattaffärer, typ Bauhaus och sådana brukar ha papprullar modell större. Men åk till en större hem-, snickeributik typ ovanstående. Jag lovar att du hittar spännande saker där förutom rullar. Så håll i plånboken. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Naquita
0

hihi jag ska se vad jag hittar. ska till en snickeri&träaffär imon o leta staket bl.a:) så min vovve kan vara i trädgården utan att grannarna får en hjärtattack*fniss*

Hawknestgrove
0

Men just PVC rör är toppen, för det gör ju inget om det blir fuktigt ute eller om det regnar på dem. Sen kan man ju lägga in och limma fast mjuk matta eller något