Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 469 ggr
Erika91
0

Hur gammal blir du?

Ett litet roligt test på Expressen; hur gammal är du?
Testet består av 12 frågor.
Kanske ni inte tycker det är så roligt, men själv tyckte jag det, även ifall det inte stämmer.

Här är: Testet

Erika91
0

Själv skulle jag enligt testet bli 82,9 år.

vargmamman
0

82,9 år skulle jag bli

Erika91
0

Som jag då :)

Episode
0

Du kan ha svårt att nå medellivslängden som är 82,9 år för kvinnor och 78,7 år för män.

Alexej
0

9 poäng av 24… Kanske borde sluta röka till frukost eller börja motionera.

Gjorde också testet längre ner. Nu vet jag att jag har vuxen-adhd. Bra att veta…Flört

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Samma här. Men jag skall sluta röka när min tobak har tagit slut.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

karins
0

82,9 blev resultatet här oxå.

Alexej
0

82 vill jag ändå inte bli!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Erika91
0

#8 Jo da, det vill du väl ändå? Ifall du är pigg och alert? :)

Alexej
0

Med 82 är man knappast mer pigg och alert iaf inte jag, känner mig redan nu gammal. Skulle inte tycker om när jag inte klarade mig själv längre!

Erika91
0

Det var en 100-åring som var pigg och alert - han var granne till farmors bror och han klippte gräsmattan, planterade blommor och satt i träd och klippte av grenar. Men när det gått en bit över 100-årssträcket så var han tvungen att åka in på åldersdomshem eftersom han blev så svag. Men tills dess var han så alert som bara den!

Nej absolut vill man ju vilaj leva så länge man klara sig själv. När man bor på ett ålderdomshem och avntrivs så skulel inte jag vilja leva så därför skulle kanske aktiv död i Sverige vara ett bra sätt?
Fast dte kan ju utnyttjas fel också tyvärr..

siberlina
0

hej ,jag  kommer  ochså  bli  82,9  ,helst skulle  jag  vilja  bli  hundra. och  vara  omgiven av en  massa   gosiga  katter.kul test

David
0

Du bör förändra ditt liv, risken är uppenbar att du riskerar att dra på dig sjukdomar som i förlängningen förkortar ditt liv.
Du kan ha svårt att nå medellivslängden som är 82,9 år för kvinnor och 78,7 år för män.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Erika91
0

#12 Det är många av det kvinnliga könet som blir 82,9 år :)

#13 Du ska bli lika gammal som Tore ;) :)

AnneN
0

Du fick 12 av 24 möjliga

Du lever inte helt enligt "regelboken". Det är ingen större fara för att du kommer att dö i förtid, men det kan vara värt att leva lite sundare. Om du är kvinna bör du nå medellivslängden 82,9 år. Om du är man 78,7 år.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

siberlina
0

du 14    vilken  tore  menar du ?

Erika91
0

#16 Han heter Episode här :)
Han har skrivit inlägg #4 :)

Erika91
0

Alla har ju fått siffrorna för kvinnor 82,9 och för män 78,7, en del att de kan få sjukdomar och en del att de kan leva lite sundare.

Jag tog i alla "negativa" svar och fick som svar då;

Du lever i riskzonen och måste omedelbart ändra din livsstil.
Risken är stor att du inte når medellivslängden som är 82,9 år för kvinnor och 78,7 år för män.

Om jag tog i alla "positiva" svar så fick man;

Du har goda förutsättningar att bli minst 82,9 år, medellivslängden bland svenska kvinnor. Eller minst 78,7 år om du är man.

JosephineF
0

Jamen, det räknar inte ut hur gammal du blir, utan sannolikheten för att du når medellivslängd.. Alla utgår från samma siffror ju..

siberlina
0

jag hoppas alla  på  denna  kattsajt  blir  gamla  så   vi  kan   se till   att  alla  våra   djur     får  det bra  länge, va rädda  om er  allihopa.

Erika91
0

#19 Det är ju klart nu när du säger det ;)
Jag trodde att de skulle (inte ha många) men typ 50, 70… fast det är ju klart att man inet kan ha sånt.. det tänkte jag då också.. för man kan ju bli deprimerad över de testen då.. men jag tänkte; det är väl så ändå..
Haha det märks att jag bara är 15 Generad

Erika91
0

#20 … och att vi kommer må bra :)
och så önskar vi alla andra som räddar djur, människor och liknande "goda" människor det :D

Sidentass
0

Såg om detta tidigare..men var för feg för att göra testet..lever inte som den sundaste människa..o vill ändå leva länge..(märklig ekvation!!)..men nu när ni är så många som gått dit ska väl inte jag vara sämre…man får prova då;-)

siberlina
0

man kan  nog  leva  länge   även  om man är lite  osund,man  väljer    skälv   hur man   vill leva sitt liv. det  viktigaste  är  att  man har   kul   och ser   till  att  alla   djur   mår  bra.speciellt katterna, eller hur………Skrattande

Sidentass
0

#24 just precis:-))

Nu tog jag mod till mej..o fick detta svar, känns riktigt bra;-)

Du lever inte helt enligt "regelboken". Det är ingen större fara för att du kommer att dö i förtid, men det kan vara värt att leva lite sundare. Om du är kvinna bör du nå medellivslängden 82,9 år. Om du är man 78,7 år

Sessan1
0

:) Tror det är samma svar hur man än svarar. Jag fick samma svar jag. Verkar nästan så.

rulda
0

jag kommer troligen att bli 82år (hoppas jag e lika pigg som min mammas morbror då) Och enligt ett annat test så äkommer jag  förmodligen att drabbas av utmattningsdepression

Snabster
0

Den dagen jag märker att jag börjar bli senil så ryker jag självmant. Dock är jag redan det lite halvt, iaf närminnet

Hennum
0

jag stör mig på frågan om alkohol. det är stor skillnad mellan att dricka sig full fler än en gång i veckan och ta ett glas vin lite då och då och sällan bli full.

jag kommer ha svårt att nå medellivslängden för kvinnor som är 82,9 år säger dom. hoppsan. :P hehe

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Hennum
0

gud va sur jag blir. kollade något annat test där oxå. de hade antingen eller frågor, och svaren som fanns var ja och nej… hur f * n tänker man om man gör ett sånt test? :P gah… inkompetenta människor! jag tror inte jag missförstod frågan iaf.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Alexej
0

Se det som en skojig sak. Jag gjorde testet med vuxen-adhd. 6 frågor och fick diagnosen, adhd…Ledsen

rulda
0

#31 tror inte att du ska ta det på största allvar, jag ska ju bli utbränd och det tror jag inte att jag blir.
Hahah helt sjuka frågor och svaren passade inte äns bra in på mig.

Hawknestgrove
0

Snapster, en kul grej i sammanhanget…. En vän till oss hade en besvärlig gammal pappa, som aldrig kunde slå sig till ro. Flyttade runt överallt och krävde att barnen skulle hjälpa till med flytt och städning hela tiden. Han kom med en kul kommentar…." hoppas mina ungar har vett att slå ihjäl mig om jag blir på det viset". Sagt på skämt alltså, förstås… Nordbohuslänsk humor….Flört

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

JosephineF
0

#28 Den dagen du märker att du börjar bli senil har du ändå glömt bort att du ska ryka ;)