Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettannonsdiskussioner
Läst 394 ggr
Debattia
0

Annonsering !

Har satt in annons i tidning angående mina kattungar och vill gärna höra vad ni tycker om mina formuleringar ?

Tips och råd om vad man kan skriva till, något viktigt som är glömt.o.s.v.?? Något bra att tänka på nästa gång jag annonserar ?

"Avmaskade, vaccinerade ,12 veckor . Söker  dig där jag,vi får bo hela kattlivet och känna  trygghet.Du är införstådd om vårt värde, mer än ett gosedjur i leksaksaffären och vill betala 500 kr st."

Bild finns med i annonsen.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

martdat
0

Låter helt OK tycker jag, billigt med med tanke på att de är vaccinerade. Be gjärna om en liten hälsning från de nya ägarna när de gjort sig hemmastadda. Glad

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Lena
0

#1 Ja det är alltid bra att hålla kontakten sedan och att garantera att katterna är välkomna tillbaka om det inte skulle fungera av någon anledning.

#0 Du kan även skriva något om att dessa katter haft det svårt och att det därför är oerhört viktigt att de kommer till seriösa hem. Sedan är det bra att träffa de nya ägarna att par gånger innan katten flyttar, då undviker man impulshandlingar. En bra sak man kan göra är att veterinärbesiktiga kissarna innan de flyttar. Annars är det bra forumlerat.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Debattia
0

Bra förslag.Jag ska undersöka dom hos veterinär på tisdag. Brukar någon av er göra hembesök före flytten ??

Debattia

Hawknestgrove
0

Åhk, så bra skrivet! Jag tycker nog, att hembesök före flytten eller i samband med flytt är bra. Då har du en chans att på ett jättefint sätt få koll på grejerna och samtidigt så kan ju ingen ta illa upp om du är så gentil, så du kommer med kissen! Då har du ju en chans att dra dig ur!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Debattia
0

Tack än en gång !

Tycker det låter mycket bra ifall jag erbjuder mig komma hem med kissen. Nästa gång ska jag även skriva veterinärundersökta i annonsen.

Debattia

Erika91
0

Jag tyckte det var bra skrivet!

Fick bra svar av alla här över så ingte behöver kommenteras härifrån :)

Debattia
0

Haft annonsen inne i fem dagar och ingen har visat sitt intresse så den var kanske inte så bra. Kan kanske också bero på semestertider. Vet ej.

Debattia

Alexej
0

jag tycker om annonsen, men sätt ut den med bild på Blocket.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Ja, håller med. Att annonsera på blocket är ju väldigt billigt om man jämför med tidningarna

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....