Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttips-råd
Läst 1116 ggr
Alexej
0

Slump eller...?

Har inte berättat så mycket om det innan. Jag har en del katter från KKS, bl.a. Ronny, f.d Frasse, en kastrerad hankatt på 3-4år. Han är lite speciell för han har bytt hem alldeles för ofta. Han har svårt att binda sig vid en person. Han låter sig klappa lite gran men sedan går han. Han är inte rädd eller osäker men oberoende. Här mådde han rätt så bra som utekatt, men fick ingen kontakt varken till de andra katter, hundarna eller mig. Men alltid när jag var ute då var han också där. Men sedan en dag för ca. 2-3 veckor sedan var han inte där. Jag kollade alla utehus, grannarna, polisen och satte upp lappar i affären. Men trodde mer på att han hade börjat vandringen tillbaka till Ronneby. Igår var jag bjuden på en födelsedagsfest i ett liten samhälle ca. 15km härifrån. Hade present och blommor, men kom på att köpa chokolad till, svängde in på macken. I affären där började jag läsa på anslagstavlan och där stod det: Upphittad katt…Det var Ronny! Det är ett äldre par som sällan kommer till Skara och därför inte hade läst mina sökesannonser. Ska hämta honom i eftermiddag, fast jag vet inte hur jag ska göra. Igår var han totalt ointeresserat av mig och den gamla paret vill inte behålla honom. Har köpt honom nu ett halsband med namn, men man kan ju inte tvinga en katt att trivas. Och låser in honom kan och vill jag inte heller. Tråkigt!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Erika91
0

Vad tråkigt att han inte stannade hos dig! Han kanske vill vara ensamkatt och inte bo med flera?

Lena
0

Det kan ju vara som #1 skriver att han inte trivs med så många katter. Vissa katter gör ju inte det. Svårt dilemma, han kommer säkert vandra iväg igen om han får gå som han vill. Det verkar med andra ord inte vara en bra lösning.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Suck, du får väl låsa i honom ordentligt, till han hittar ett nytt hem….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

rulda
0

härligt att du hittade honom. Tråkigt att han inte trivs. Men man kan inte bli älskad av alla… tyvärr…

Alexej
0

Nu är han här igen, ska kolla med en ny plats. Men på katthemmet är det överfullt nu!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Landfreak, håll den lille inne! Säkrast…..

Alexej
0

Lille? Jag kan knappt lyfta honom…Men har stängt till allt här nu. Släppar ut katter en i taget, kattluckan är inställt bara för att komma in. Nu ligger Ronny på min säng och sura. Ska på möte sedan och kollar med katthemmet.

Hawknestgrove
0

Hihi, gosis! Dags att bygga rastgård? Sätt ungdomarna i jobb!

Alexej
0

Håller på att bygga hundgård nu. Ca. 30qm för mina rymlingar. Kanske borde jag också sätter Ronny in där…

Hawknestgrove
0

Ja, inte fel. Sommarlovet är ju snart här, så nu kan de jobba!

Lena
0

Kombinerad hund och kattgård kan ju vara bra kanske!

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Ja, egentligen… Du behöver ju bara lägga extra nät i taket och det behöver ju inte vara så tätt, m a o så är det ju billigare!

Naquita
0

Landfreak ronny är en kks-katt och du har kontrakt mellan KKS och dig, du får inte sätta honom på ett annat katthem utan att ha talat med hans kontaktperson om situatioenN! detta var första gången han gjorde såhär, och han KOM TILLBAKA… ge honom en chans till innan du tar ngt beslut.

Alexej
0

Ja jag vet. Men jag märker ju att så riktig lycklig är han inte här. Och han kom inte tillbaka, jag fick hämta honom. För min del kan han få 1000 chanser, men jag måste ta hänsyn till vad han vill.

Erika91
0

Vad söt Ronny är :)
Jag hoppas att allt ordnar sig!

Alexej
0

Då var det dags igen…Ronny var borta sedan 2 dagar, i morse ringde kvinnan upp mig och berättade att Ronny satt där. Lite småelak, hennes kattmat är nog bättre än min…Han kan stanna där så länge?, men hon ville absolut inte behålla honom och framförallt inte betala för honom. Jag sa igen, att det inte är min katt utan kommer från en ideell förening  som har betalt kastreringen osv. Nu vet jag inte vad jag ska göra. Jäckla katt!

Naquita
0
Naquita
0

men frasse då:( prata med camilla om hur ni ska göra!

Alexej
0

Har redan lämnad medelande på Camillas telefonsvararen. Grejen är ju det, att om jag hämtar honom rymmer han igen. Det är knappt 15 km bilväg och det ligger 2 hårdtrafikerade vägar emellan. Jag kan inte låsa in honom och vill det inte heller. Han visar tydligen vad han vill, men de vill inte behålla honom. Tycker jättesynd om honom!

anebit
0

Vandrade till samma ställe?  Han vet vad han vill!

Varför kan dom inte behålla honom när han så gärna vill bo där?

Det är ju jättesynd om honom när han inte får bo var han vill!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

hadrianus
0

Jag kom att tänka på denne Ronny idag. Hur har det egentligen gått med honom? Har han lugnat ner sig?

Naquita
0

ja, jag har med tänkt på honom! har det löst sig?

Alexej
0

Jag har lite kontakt då och då med dom. Dom hade försökt att omplacera katten till en bekant, men Ronny rymde så klart tillbaka direkt. Nu har de nu gett upp och behåller katten. Han har det bra där, får bra mat och lever sitt liv som utekatt.

Lena
0

#23 Han hade med andra ord bestämt sig för var han ville bo. Vilken tur att de nu kan tänka sig att behålla honom. Annars hade det varit ledsamt om en rotlös kisse äntligen har funnit sig till ro och sedan inte får stanna.

//Lena

hadrianus
0

Vad roligt att han fick stanna där han ville bo!

Ankie
0

Men det var väl en himla tur att han får bo kvar där.. Härligt, nu hoppas vi att han inte rymmer fler gånger.

Alexej
0

Nej, det är nog så att en katt bestämma om den har möjlighet. Jag hade gärna behållit honom och jag fattar inte riktig varför det är just där han vill vara. Men nu har han varit där i snart 3 månader och rymmt tillbaka dit 3 gånger under den tid han var där. Tydligen har det blivit "gubbens" katt, han kanske dras till män. Men det viktigaste är att han mår bra och VILL vara där!

Naquita
0

Vad lättad jag blir att det löst sig så härlgit!!

Alexej
0

Ja, gubben är jättetrevlig och han ser Ronny som sin katt. Fast frun där är fortfarande tveksamt. Men hennes katter är gamla och hon har nog också insett att Ronny är inget hot för hennes katter. Men jag ska fortsätter håller kontakten!!!!

maggan47
0

vilken lycka att paret ändrade sig, eftersom Ronny bestämt sig för dom, och vad bra att du håller kontakten, ifall det ändras något kram till dig Maggan47

Erika91
0

Vilken tur att de till slut bestämdt sig för att ta hand om Ronny.
Bra att du ska fortsätta att hålla kontakten med de nya ägarna.

Hawknestgrove
0

Bra att Ronny fick ett hem som han ville ha!

anebit
0

Big Hug Så skönt att Ronny fick stanna där han själv valt att bosätta sig……

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna