Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 3148 ggr
evamojje
0

Åska och blixtar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Men Mojje & Busan struntar fullkomligt i det *s* Mojje låg t.o.m i det öppna fönstret ett tag, tills det började regna inåt *s* då var det inget kul längre.

Nu ligger dom så fint och bara slappar trots att det dånar av åskan utanför *L*

Hur reagerar era katter på åskan och blixtrarna?

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

JosephineF
0

Mina bryr sig inte direkt, inte så att dom sätter sig på balkongen och glassar, men.. Hunden däremot har på senare år blivit alldeles skräckslagen av åskan..

rulda
0

Vi hade ett otroligt oskväder mitt i natten när jag var på landet.
Jag vaknade mitt i natten av att hela huset vibrerade av oskan (stugan är byggd på en berggrund)
Kissarna vaknade också men bara för att jag rörde på mig. Jag fick den där blicken (ni vet nog vilken jag menar)
"Matte jag sov så skönt var du tvungen att röra på dig, ligg stilla nu så jag får sova vidare"

Hawknestgrove
0

Arne är jätteskraj Esther likaså. De gömmer sig under sängar och soffor.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

karins
0

Mina katter är inte rädda för åska. Fast idag kom det en knall som skakade om hela huset. Amanda satt och tittade ut på vår inglasade balkong, på regndropparna som strilade ner från fönstret…..men så kom då ett stort boomm, och hon for iväg som en oljad blixt in i rummet och såg ut som jaFörvånad

vanessa
0

Mina lyfter knappt på ögonbrynen så att säga. När det smäller väldigt nära, då reagerar de. Men inte lika mycket som jag gör :-). /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Gullan402
0

Mina egna kissar o hund reagerar inte mkt, de sover mest hela tiden. Däremot är de oroliga / rastlösa ett par timmar innan åskan… Så jag kan "spå" väder med hjälp av djuren….
Moster som är en stödkisse däremot verkar tycka det är väldigt obehagligt med åska hon pep o gnällde o var rastlös under hela ovädret igår. När hon är sån går det inte att komma nära, hon fräser o beter sig som en riktig "vildkatt" sen igår kväll var hon klappbar igen o satt i mitt knä o spann.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Jenna-Gun
0

Husse och matte sitter ute på den inglasade altanen när åskan går.

Dit kommer katterna oxå.

Men ingen av dem är särskilt rädda för åskan

Lena
0

Om det dundrar löst ordentligt då blir de allt lite skrajja. Särskilt Linus kan vara ganska rädd av sig.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

evamojje
0

Lustigt att katter e så coola när det dundrar så mycket *L*

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Hawknestgrove
0

Ja här har katterna blivit skrämda så mycket, då husse har sitt jakttorn på altanen vintertid. Och varje år smäller det rejält…. Så Arne är skraj bara husse sätter nyckeln i vapenskåpet…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

elena
0

Nyårsnatten år 2000 smälldes det extra mycket. Marken vibrerade och det var ljussken hela tiden. Sen dess är mina katter rädda när det åskar. Spader mest, han gömmer sig och när han vågar sig fram kryper han längst väggarna.