tacka kattvakt
Min fundering just nu lyder: hur ska man tacka en kattvakt för en insats man inte är helt nöjd med? Grannen som tagit hand om Paprika nu när jag är hos Sussan har slarvat med medicinen så att vi måste börja om behandlingen från början när jag kommer tillbaka (suck!), men samtidigt har hon ju varit där och givit honom mat, kel, lek och gjort ren lådan varje dag, morgon och kväll. Naturligtvis erbjuder vi oss som kattvakter åt hennes kisse om det behövs någon gång, men förutom det?
För att göra tråden lite mer allmängiltig kan ni väl skriva hur ni brukar tacka era kattvakter också!
Sist fick min kattvakt en tvål från Lush i Sthlm med avocado i.. Hon diggar avocado stenhårt =) Då hade hon suttit med mina katter i lite drygt två dygn. När jag suttit kattvakt åt henne, då hon var i Sthlm fick jag två underbara ljuslyktor, såna där Lotusblommor i snäckskal. Superfina!
Ett tips är att ge två biobiljetter och erbjuda sig att följa med ;) Mohaha =)
Slarv med medicinen gör en dålig kattvakt om du frågar mig. Den skulle inte jag släppa in till mina katter sen.

Mina kattvakter har oftast egna djur som jag kan passa tillbaka och har de inte det finns det annat jag kan hjälpa tillbaka med,,,
jag hade en kattvakt en gång som jag inte var nöjd med, jag sa inget men ska inte heller be henne vara kattvakt ijen,,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

#1 Jo, jag är också hemskt besviken och frågar nog hellre någon annan nästa gång, men Paprika känner ju henne då hon är den som matat honom när han gått ute och som berättade för oss om honom. Så därför blev det hon. Visste inte att hon skulle ta så lätt på medicineringen :/ Han spottade ut, så då struntade hon i det. Visst, det är inte så lätt, men för tusan, det är viktigt!
Ah, lush-grejer är alltid trevligt! Kanske ska knata förbi där..

Mina kattvakter brukar få en stor påse med godis. eftersom dom har många barn. Mamman i familjen som har störst ansvar brukar få en speciell sak, det varierar, hon samlar på nallar i allafall så det fick hon en gång.

Jag brukar ge lite olika saker beroende på vad jag gjort.
Sist blev det inte en så rolig sak men väldigt uppskattad iaf,
jag köpte en liten blomma en sån där med fin plantering!
Jag har ju inga katter men illrar och jag gissade på att hon skulle ha lite brist på krukväxter när jag kom tillbaka( dom älskar att gräva=) )
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Jag brukar köpa en flaska ekologiskt vin och god mörk choklad. Har alltid samma kattvakt och vi får detsamma när vi är kattvakt hos dem! 

Jag betalar min kattvakt och så ska jag försöka hitta nån bra present.Tidigare har jag skickat Tara på pensionat men nu går det inte,det är för många katter.Få se hur det går med semester nästa år - det hänger på att hitta kattvakt!

Jag har det bra, jag har "delad vårdnad" om mina djur o barn med grannkärringen. Jag passar hennes barn (o djur) o hon mina, vi hämtar o lämnar på fritdis/ dagis lr bara är barnvakt åt varandra när vi behöver det.
"Lånar" även hennes man ibland när inte ens min envishet räcker till att lösa saker.
Så mina djur har garanterat ngn som kommer o matar dem o släpper ut/in om jag skulle bli försenad. Likadant om jag ska åka bort några dagar (vilket är sällsynt).
Vi har nycklar till varandras hus (o bilar!) så allt löser sig….
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

#8. låter underbart med en sådan granne!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Jag brukar köpa presenter till mina kattvakter!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Jag vill också ha en sån granne!
en bra present är att göra ett eget tackkort med katterna på. Kanske skriva någon söt text till? Det blir personligt och jag vet att jag skulle bli oerhört glad över det.
Men det där med medicineringen… kanske var hon inte tillräckligt erfaren med att ge kisse medicin? Ibland kan det vara otroligt svårt. Förstår att du är besviken över att få börja om men jag vet när jag skulle ge Trötter maskmedicin blev jag sönderriven. Toker var det lättare med.
Men alla kissar och människor är olika hon kanske hade någon svår upplevelse med mediciner?
Då kommer man till den svåra frågan. Var det ändå värt besväret med att börja om?
Det är svårt att hitta bra kattvackter som förstår värdet i att sitta och ge katterna sällskap och inte bara mat, vatten och ren låda.
Självklart ska du tacka henne även om hon inte var så bra med medicinering då hon la ner tid och ställde upp att vara kattvakt.

jag hade världen bästa kattvakt till sotis, jasg köpte presenter till dom ochså fick hon 500kr att köpa vad hon ville för , jag ville verkligen visa hur tacksam jag var . sotis fick ligga mellan henne och hennes man i deras säng, fast från början hade dom fixat iordning ett rum till sotis där han skulle vara ,dom jhade jort jätte mysigt, men sotis ville hellre ligga mellan dom ideras säng, ochså sjöng hon för sotis och det tyckte han va mysigt ochdå slängde han sig sida på sida i deras säng.när jag skulle hämta sotis så sprang han och la sig under deras säng, så jag är glad att han fick vara där när jag var bortrest, men nu kanske det blev lite mycket….eller
Ja, i brist på fantasi, så är pengar aldrig fel……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
tråkigt med medicinen men för övrigt så verkar ju kattvakten skött sig bra *L* det är inte så lätt alla gånger med medicin till djur och e det dessutom inte ens eget så kan det vara extra svårt. Och hon har ju tagit sig tiden att ta hand om dina katter och det är ju väldigt snällt i sig.
Jag brukar vara kattvakt till vänner och jag har fått allt i från en limpa cigg( e stor rökare ;-)) sen har jag fått whiskey,vin,ost, och nästan alltid en låda kattsand.
Och när jag har haft kattvakt till mina katter så har jag gett ungefär samma.
Så gör jag och mina vänner och framför allt så tar vi hand om våra kattgäster.
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.