Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 2888 ggr
Alexej
1

Obduktionsprotokoll

Bara en påminnelse till alla som tror att en katt klara sig själv:

Kort utdrag ur ett obduktionsprotokoll från SVA på en inlämnad honkatt (tidningen Djurskyddet)

*Avmagrad *Hudsönderfall *Angripen av flugmask *Förlossning för omkring 48 timmar sedan *Urinvägsinfektion-varbildning *Njure-inflammation *Lever-degenerad-svultit *Magsäck-kadaver, barr, jord *Mjälte-förändringar *Långvarigt förlöpande sjukdomsförlopp

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Onikan
0

Förvånad men gud…

:(

JosephineF
0

Skrämmande..

Naquita
1

Kattherren Grålle från en koloni jag "räddade". ålder uppskattningsvis 12-13 år.

* Öronskabb- frätit sönder trumhinnorna

* hud sönderflagnad

* 2 gamla ryggskador från påkörning

* jättehöga njurvärden

*ringorm

* kattsnuva

* benbrott i främre ben

* inga tänder kvar

* avmagrat- svultit. allvarlig leverskada går snett och svullen buk.

det är de jag minns, var säkert flera saker. Han fick somna in efter 2 dgr hos mig. han var jätteskygg men sista kvällen fick jag kela med honom bakom örat och han började spinna. hans blick glömmer jag aldrig…Gråter

Alexej
0

stackars, stackars katt Gråter

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

essut
0

Stackars katter, man blir så ledsen..

Alwyn
0

Usch vad hämskt! Tänk att folk tror att katter klarar sig själva  :o(

Simson
1

Jag blir så LEDSEN när folk tror att katterna klarar sig själv ute. En självklarhet att de inte gör det.

Detta talar klarspråk och den lille mannen gör mig ledsen och bedrövad och samtidigt glad över att han fick en sista värdig tid och kärlek hos dig Naquita!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

vanessa
0

Det är så sanningen ser ut för katter idag, överallt i Sverige. När ska folk vakna? /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Naquita
0

*puttar upp en vitkig saK*

gulliver
0

Så fruktansvärt bedrövligt och sorgligt. Stackars lilla mammakatt och hennes två dagar gamla kattungar Gråter.

Och Naquitas äldre kattherre som i alla fall hade lite tur och fick vara hos dig sina sista två dagar och bli ompysslad och älskad.

Alexej
0

Ja, man kan undra vad som händer med kattungarna…

brutt
0

Det hjälper ju ingen katt men jag gråter och undrar också¨hur människor som inte berörs av dessa katters öden är skapta.Gråter

kerstin2181
0

Gråter finner inga ord, bara j…. ilskaSkrikandes

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Engla
0

Hemskt. Kattens status måste höjas!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Naquita
0

Ja, visst måste den höjas,.,.tio gånger om!

Misan
0

#3, tårarna kommer, jag kommer så väl ihåg när du skrev om honom, han fick i alla fall ett värdigt slut även om det igentligen aldrig borde ha fått gå så långt.

Lisa

anebit
0

Usch det värker av gråt i min hals och  tårarna bara rinner nedför kinderna.   Stackars stackars kissekatter som lider utomhus hemlösa……  Gråter  Mitt hjärta värker för för dessa kissar…..

Säger som ni andra.  När skall folk vakna upp och förstå att en katt ej klarar sig själv ute…………………

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Hawknestgrove
0

Saknar ord…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Alexej
0

Puttar upp

Alexej
1

Alltid aktuell

Alexej
2

Puttar upp

Rafflan
0

Kan sånt där som lever/njur/mjält-påverkan bero på svält eller svält under uppväxten?

Lena
1

#22 Svält påverkar kroppens organ ganska hårt. Särskilt levern är känslig för svält.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Rafflan
0

#23 kan organen fortsätta vara dåliga även när katten kommer upp i hull? för organ kan väl liksom inte återhämta sig så lätt :/

Djurälskaren87
0

puttar!