Så nära döden!!!
Låg just och såg på film i sovrummet och skulle bara ut och dricka vatten. På golvet ligger lilla Chanel i en mycket suspekt ställning och genast hugger rädslan tag i mitt bröst…tittar närmre och upptäcker till min fasa att hon sitter fast i ett snöre hårt lindat runt halsen!!!!!!!! Snöret är ett handtag till min tvättkorg som de så ofta leker i och sitter fast i bägge ändar. Lilla gumman har förtvivlat försökt snurra sig loss och bara fastnat värre tills hon bara gett upp.
Jag slängde ut alla kläder och bar henne och tvättkorgen till köket och klippte loss snöret m en sax. Äntligen va hon fri! Jag kände noga om hon va skadad men hon va mest skärrad. Stackaren, jag hade aldrig förlåtit migsjälv om det inte gick väl. HÄMSKA TANKE!!! Jag e helt skakig :o(

Ååååh hjälp vad läskigt!!! Du måste vara helt skakis nu. Tur att du såg henne. Men usch fy vilken hemsk upptäckt.

Vad hemskt!! Tur att du kom i tid så det inte hände henne nått!!
Usch fy, var försiktig med min Chanel! Vilken panik du måste ha haft.
Usch jag ryser…tur att du hann i tid!!!
Det är inte lätt varken för människo- eller kattbarn att klara alla faror som finns. Bra att du upptäckte det i tid!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Ja huga! Förstår att du blev skakis. Vilken tur att du upptäckte det i tid!! När jag har små kattbebisar hemma är jag alltid orolig för att dom ska sno in sig i persiennsnörena. Så de snörena lindar jag och hänger upp så de inte går att nå.
Men oj, tur att du upptäckte det i tid. Stackars misse, tänk om du inte varit hemma vid den tiden :( Hemska tanke som sagt!
usch stackars lilla hjärtekissen. Förstår att du fick panik jag sitter själv och är lite skakis här hemma :S

Usch vad hemskt. Men vilken tur att du såg det. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Ja det va ren tur att jag råkade gå ut och se henne just då. Börjar nu lugna ner mig dock…aldrig ska detta kunna hända hos mig mer.

Usch så hemskt…och tur i oturen samtidigt att du hann rädda henne.Du får väl låsa in tvättkorgen nu då kanske,liksom "kattungesäkra" hemmet!

men oj! Säger jag bara,. vilken skakande upplevelse! Vilken oerhörd tur att du upptäckte vad som hänt i tid…det kan gå så snabbt…ibland behöver man ögon i nacken också..hoppas att du kan ta det lugnt nu efter den hemska upplevelsen o sova lättad i natt..
Oj vilken rysare! Tänk vad mycket som kan bli farligt för våra katter. Vilken tur att allt gick bra.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Gud vad läskigt! Tur att hon klarade sig iallafall