Läst

Bra att det tar upp om sommarkatter i aftonbladet. Men undvik att inte bli med sommarkatt? Bli INTE med sommarkatt passar så mycket bättre! Man ska inte bara undvika utan man ska låta bli! När man läser undvik så är det precis som man får inte men dte gör inte så mycket om du skaffar sommarkatt.
Aftonbladet kunde också gå in lite djupare på kattens situation idag i Sverige - hur många som är hemlösa etc etc!
Jag tycker det är en bra artikel. Är så glad att just tidningar tar upp problematiken med katter. De når till alla!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#2 Ja det är ju bra att de tar upp det! Men det finns lite brister enligt min uppfattning..
Toppenbra artikel.
Bra att media tar tag i det.
Information är vad som behövs.

Jag tycker det är bra att det skrivs i tidningar och det är bra med kurser för de som tänker skaffa katt. Katt är ju ett trevligt djur men kräver en del, som är svårt att först när man funderar på att skaffa en. Själv har jag en omplaceringshona hemma hos mig, nog den trevligaste katten man kan tänka sig nu när hon är kastrerad. Det är ju så att gratiskatten kostar minst 800 kr när den är ett år för att bli en travlig familjekatt, något som många nog inte är medvetna om. Jag har även två stall katter även de är kastrater, älskade av många och när miljö och hälsoskydd var och inspekterade stallet så tycket dom mina två herrar var mycket trevliga och välskötta, något som är väldigt roligt att höra som djurägare 
Bra att MoH också tittar på hur katterna har det. Borde ingår i deras besök. Fram med kastreringskrav på alla katter! Klart det måste kännas bra att kunna visa upp sina fina stallkatter!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Tycker det var en bra artikel, minus en av punkterna: Har katten möjlighet att vara ute på dagarna? Allt hänger på miljön, tillsynen och kastrering. Så det är inte bara att släppa ut. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

#6 Kastreringskrav det är jag den första att skriva under på
jag kan bara ha två katter i stallet för har jag fler så ökar dom sitt revir och då är det risk att kattern gå ut på stora vägen och det vill jag inte. Dom jag har nu är 9 år och jag är faktiskt stolt över att jag har så fina stallkatter
som också håller sig i stallet och inte vandrar på längre utflykter.
Sen hade MoH nog svårt att undgå stallkatterna, då dessa katter har som vana att hoppa upp på besökarens axlar och samtidigt kurrar som ett mindre kraftverk 

§7 Exakt vad jag reagerade på också. De borde i stället berätta att katter faktiskt kan vara innekatter för det är ju fortfarande så att många tror att katter måste vara utomhus för att må bra.
Oj en artikel om detta även i Aftonbladet på samma dag och allt! (Expressen har också artiklar om detta) Det är ju toppenbra det här. Kattungekurser var en bra idé som denna veterinärklinik i Göteborg planerar att starta. Håller med er andra om att det är synd att det inte står att katter även kan vara innekatter.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Tänk om all denna uppmärksamhet skulle ge frukt för en gångs skull!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....