Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketthuskatten
Läst 1036 ggr
storAnnette
0

Hund och katt

Ojojoj,idag fick jag se vad Måns går för minsann!Det kom en hund på besök och Måns blev så rasande så vi var tvungna att låta hunden sitta på gräsmattan utanför.Måns attackerade faktiskt (som tur var hann vi gå mellan).Han var stressad en lång stund efteråt också.

Hunden är en stor samojed (70 i mankhöjd)!Naturligtvis viftade hunden på svansen,dessutom blev Måns överraskad när den plötsligt dök upp.Nu vet jag iaf att han bor bäst i familj utan hund,bra att få veta innan.

Till saken hör att Måns har bott med hund och det gick bra då.Tänker att han kanske fått lov att träffa elaka hundar när han gått ute… 

Nu är det iaf lugnt igen,Måns tvättar sig efter maten och om några timmar blir det kvällsgoset.

Erika91
0

Ska Måns flytta?

AnneN
0

Mina katter är också vana med hund men kommer det in en främmande hund i deras hem så är det allt annat än poppis

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

storAnnette
0

Jadå,Måns ska flytta när han är redo - frisk och kry.Dessutom ska rätta hemmet finnas till honom,jag har inte bråttom.

Gullan402
0

En gissning; att det var ju inte Måns hund, mina katter gillar Findus vår hund men är mindre glada när det kommer andra vovvar på besök. Grannens whippetar brukar få följa med henne hit (dessa 2 gamla herrar är mkt kattvana o jättesnälla, viftar på svansen etc) men mina katter fräser o morrar sen drar de sig undan.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Naquita
0

#2 samma här. de hundar de känner är helt okej, men främmande hundar måste sättas på plats så de förstår att här bestämmer katternaFlört Måns reagerade precis som mina katter skulle gjrot,och de har levt med hund hela sina liv.

Min mammas hund tål de inte alls. hon är stirrig, ska busa med katterna och är ett yrväder helt enkelt. mina katter tål henne inte hehe

storAnnette
0

Är katter alltså lika hundar på det sättet - att de gör skillnad på "sina egna" och främlingar?

emjon
0

Katter och hundar tillsammans är underbart att se och det kan fungera riktigt bra ibland.

Här kommer en länk på några bilder från en del av våra 

http://goto.glocalnet.net/tassebo/katthund.htm

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

AnneN
0

Hundar kan absolut göra skillnad på sina egna katter och främmande katter. Som en schäferhane jag hade han var hur snäll och go som hellst med min katt både inne och ute men såg han en främande katt ute så jagade han den och försökte bokstavligt talat äta upp den.

_**/Mvh Anne

Naquita
0

#6 precis..så är det..Min hund tycker om sina "egna " katter men ute skäller han på katterna o blir allmänt jobbig=/

Han bryr sig inte heller om katter inomhus, bara lösa katter utomhus..*s*

storAnnette
0

Hmm,fast jag undrade om katter gör skillnad på egna och främmande hundar?Nån som vet?

Alexej
0

Absolut och det är tur det. Inte alla hundar är snälla mot katter..

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

AnneN
0

Jepp, mina katter är bästis med min hund men dom tycker inte alls om då det kommer främmande hundar på besök

_**/Mvh Anne

Hennum
0

våra katter är oxå sånna. och ännu värre blir de om de träffar hundar utanför vår tomt, på vägen eller så. om de är hemma så är de åtminstonde på ett tryggt ställe. men vår hund gillar de flesta av katterna. de försöker tillochmed lägga sig hos henne och mysa men det uppskattar inte hunden

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Hawknestgrove
0

Om de gör skillnad! Arne t ex brydde sig inte om Lisa, Jannes sons rådjurshund, hon  är en blandning mellan stövare och drever. När Zita kom, däremot, liten och grå och t o m mindre än Arne, blev han vansinnig. Han gav sig på henne. Men nu sk***r han högaktningsfullt i henne.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....