Medlem
Nu är jag medlem på Hittekatter.ifokus ;) Egentligen har jag aldrig varit så intresserad av katter, men sajten gör mig bara mer och mer nyfiken.. ;P Hoppas att jag kan hjälpa någon/några katter någon gång, känns lite omöjligt just nu med tre hundar och sju kaniner här hemma.. ;P Men förhoppningsvis kan jag skrapa ihop pengar till att bli fadder eller så :)
Onödigt inlägg, men det är kul att ni lyckats väcka mitt intresse för katter som troligen aldrig funnits tidigare, när jag var yngre hade jag flera bekanta som ogillade katter nämligen.. ;p

Vad roligt att du hittat hit till oss på hittekatter!
Varmt välkommen med i gänget:-)
ohh va roligt att du äntligen har fått upp ögonen för kissarna :D men personligen tycker jag att det är helt omöjligt att inte älska de små hårbollarna :D

Välkommen hit! :)
Roligt att du nu blivit intresserad av katter :)
Ja, katter är så söta :) Speciellt Norska Skogskatter har jag förälskat mig lite i, så har skrivit lite där också. Kommer ju tyvärr inte kunna skaffa egen katt på flera år (lär väl bli tidigast när jag flyttar hemifrån, och då ska jag ha råd också..) så jag får nöja mig med att titta på bilder av era sötnosar och kanske går det att få hjälpa till på något katthem.. :)
Välkommen till oss, hoppas du kommer att trivas! =)
Jag önskar dig hjärtligt välkommen jag med! Du kan säkert vara till nytta och gagn du med, även om du inte har katt! Finns så mycket man kan göra, må du tro!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Hej och välkommen! Heter Skogkatter (inte Skogskatter-som jag också trodde innan).
Vi är djurvänner här och värnar om alla djur-fast kanske inte fästingar. Många av oss har också hundar. Och just kaniner behöver folk som är intresserat och hjälper till att sprida hur man behandlar de väl. Just såna smådjur som hamster, marsvin och kaniner lever ofta ett hemskt liv!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Du ska känna dig hjärtligt välkommen till oss här i hittekatter! Jättekul att du hittat hit! Vill man dra ett strå till stacken för utsatta katter så finns det många olika sätt att gör det på. Allt handlar inte om att man själv tar hand om en katt eller om att ge en massa pengar. Bara att läsa om vad som är viktigt för katterna och sprida det vidare till sin omgivning är en bra insats.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

#7 Jasså? Hihi nått nytt jag lärt mig idag igen om skogkatter :) Men jag uttalar det skogskatter men man kanske ska uttala det skogkatter då?

Välkommen hit!
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Välkommen.. Hoppas ditt intresse för katter vidgar sig också. Är själv en ny medlem och jag trivs redan här.. Dock har jag bara hängt på katter.fokus hittils.. Men det verkar vara mer aktivt här :)

Välkomna både Myriis och Episode till vår lilla cyberplat. Det har blivit ett väldigt bra ställe för oss att knyta ihop våra påsar, kunskaper och annat trots att vi inte bor i samma län. Och man behöver som sagt inte ha katt för att vara välkommen här. Bara man älskar djur och vill att alla ska ha ett bra liv. För man kan hjälpa utan att ha katt eller ekonomi. Kolla gärna under kattambassadörer. Så varmt välkomna! /Vanessa - Medarbetare hittekatter ifokus
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
#9 jag lärde mig också någonting nytt har läst på flera ställen att det heter skogkatt och inte skokgskatt men jag har inte noterat att det är S som saknas.. hmm kommer att kännas skumt att säga skogkatt men man ölär sig väll :D
Jag börjar redan trivas.. :)
#7: Jo, det är så synd att folk ser smådjur som "djur som lever i något år och inte är värda så mkt" Det är nog lite liknande med katter, just det att dem "inte är värda" något. Senast för 2 månader sen omhändetog jag en liten kanin som sprang ute vid motorvägen. Fick tag på ägaren men dem hade någon dum ursäkt om att kaniner borde få springa lösa och dem inte var så dumma att dem sprang ut på vägen. Liite konstigt att jag hittade honom sittande där då? Nåja, nu har han iallafall ett nytt hem där han bor lös i en lägenhet med sin kaninkompis och sin matte :)

Myriis, då är du redan en i vårt gäng. Du räddade ett djur och ordnade ett nytt kanonhem. Även vi på katthemmet har omplacerat kaniner och marsvin. Men det har inte riktigt varit deras miljö :-). Fast de har haft det bra och haft tillgång till stora ytor, med öppen bur som de kunde sitta i om de hade lust. Säg hej till Kaninen Jenni som fick ett bra hem på landet. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Nähä, kanske de trodde att kaniner har en inbyggt spärr för att inte springa ut på motorvägar…Bra att du kunde rädda lillen!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#15: Vilken sötis :) Jo, det var ju en fördel att jag hade en bur tom just då och allt .. :)
#16: Precis, jag tyckte det var ganska skumt. Pratade med djurskyddet som oxå tyckte det var konstigt ;P