Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 432 ggr
Alexej
0

Intressant diskussion..

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

maggan47
0

ja, har också läst den, mycket läsning blev det, min åsikt är att endast sälja 1 kattunge till hushåll utan katt, och heltidsarbetande vuxna inte är bra, kattunge till vuxen katt, eller som sagt 2 kattungar är skillnad, kattungar behöver stimulans, och lära sig beteende av andra katter, att raskattägare köper en kattunge för dyra pengar, är ju också en ekonomisk fråga, men då kan man ju faktiskt köpa en husis som sällskap, inte för att dom är mindre värda, utan enbart för att dom kostar mindre, eller är jag ute och cyklar nu, min åsikt är det i alla fall, som har 3 katter Lucas perser snart 20 år, orkade inte med Felicia husis lekfullhet, utan då fick Timjan nästa husis ta över, såg att när min britt Sara dog, alltså innan tjejerna flyttade in, så blev Lucas moloken, han hade aldrig brytt sig om henne märkbart, utom för att jaga henne då och då, men saknade henne i alla fall, dom hade ju kamperat ihop i många år, nästan 14 år tillsammans

min lilla britt Sara mysnallebjörnen , nu kattängel Maggan47

Alexej
0

Oj, vad söt hon var! Verkligen som en nallebjörn.Glad

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

emjon
0

Min åsikt är också att 1 ensam kattunge utan annat kattsällskap inte är bra om man ser till vad som är bäst för katten. När vi skaffade Trollet så var det under speciella omständigheter och vi hade ju flera vuxna katter också. Ändå så insåg jag att Trollet skulle må bättre av en jämgammal kompis och jag hade verkligen rätt. Molly köpte vi 2 månader senare och det skiljer 2 veckor i ålder. De fann varandra direkt och har otroligt roligt ihop och de är som ler och långhalm.

Tror faktiskt att det många gånger handlar om att den som skaffar katten är rädd att den inte skall bli lika kelig mot sin ägare. Det har jag faktiskt hört mer än en gång och då är det inte tal om vad som är bäst för kissen.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

vanessa
0

Oj, vilken lång diskussion. Lite sorgligt att det återigen på sks är antikatthem som kommer fram. Konstigt att alla vill ha saker utan regler och uppoffringar. Det vill säga hellre tänker på sig själva än hur ringarna på vattnet påverkar andra. /Vanesa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

supermoccine
0

Det är tur att det finns en massa hittekattafolk som orkar hänga där och svara tokskallarna. Jag blir alltid så arg och less efter ett tag där inne, så jag besöker sällan det forumet.

Alexej
0

Jag brukar titta på akutsidan. Men det är så deprimerande att inte kunna hjälpa alla nödrop!Ledsen

supermoccine
0

#6 Jo, jag brukar också titta där ibland. Men det mesta är ju nere i Skåne iofs. En bit från Stockholm.

Alexej
0

Jag tog 2 gamla tanter från Landskrona genom akutsidan. Mamma och dotter, 16 och 17 år gamla. Tjockaste katter som jag har sett nångång. Nu får de sin pensionärsliv här.Glad