Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettannonsdiskussioner
Läst 1403 ggr
UlrikaD
0

Läs denna annons!!!!

Jag tyckte att det var illa nog när folk skänker bort katter i annonser. Men det här var att ta det ett steg längre!!!Skrikandes

http://www.fyndtorget.se/annons.php?id=29248

AnneN
0

Det där var väl ändå å gå för långt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Highlandertess
0

Snälla nån…Det där kan gå riktigt illa :-/

UlrikaD
0

Ja, verkligen. Vem hindrar vem som helst att gå dit, hämta en katt, ta pengarna och släppa ut katten i skogen på hemvägen. Ingen här som vill skriva nåt mail till dem. Jag försökte men det kom bara fula ord från mitt tangentbord så jag klarar det inte.

Erika91
0

Å herregud - det var ett steg eller flera för långt till och med!! Det är som du rikki säger: vem vill inte tjäna 250 kronor? Pengar är ju tyvärr allt för vissa människor. Sedan när de fått pengarna så släpper de säkert ut katterna!! :/
Ska mejla till annonsinsättaren! Men det är bra om fler gör det så att de verkligen vet att det är totalt FEL!

Destany
0

jag har meijlat annonsägaren.. hon fick mig verkligen att se rött så det var kanske inte rumsrena ord jag använde..

Erika91
0

Jag försökte att hålla en god ton och det lyckades faktiskt.. men mitt huvud håller på att koka över här hemma :/

Engla
0

Men herregud! Nu får man tydligen betalt! Och inte betala för sin katt! Jag blir så arg!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

UlrikaD
0

Tack, ni som har skrivit!! Jag mailar imorgon när jag har lugnat ner mig lite till. Jag är fortfarande helt mållös över vad folk gör för att "bli av" med sina djur. Helt jäkla galet!!

karins
0

Nämen Gud! Ge bort både katterna och pengar till på köpet. Mailbomba människan!!!!!!!

Sessan1
0

Jag har nu skickat mail till den personen, så jag hoppas hon svarar!

Bjöd även in henne  här!   Hoppas hon kommer med här!

Många konstiga personer det finns här i vår "herres hage" :(:(

modellflickan
0

Är den här annonsören seriös eller?? Nu kan vem som helst ta katterna och sedan bara dumpa dom!! Stackars katter!!!!

Vad ska vi göra??????

Jag ska i alla fall maila denna idiot!

martdat
0

Måste va ett dåligt skämt från någon elr,,,,,, hoppas,,, helt sjukt annars,,,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Erika91
0

Jag har tyvärr misstankar om att det är sanning :/

ladykatt
0

jag har nu också mailat och försökt förklara… undrar om jag får svar. Frågat varför just denna lösning.

kram/ Ladykatt

Erika91
0

Det är bra! Desto fler som mejlar, desto bättre!

essut
0

Nu har jag oxå skrivit ett vänligt mail. Hoppas jag får ett svar oxå.

gubben
0

Jag har också mailat och planterat lite idéer om vad som skulle kunna hända katterna när hon gör på det här viset. Jag hoppas hon tänker till och får dåligt samvete men hon verkar ju mest angelägen att bli av med de stackars katterna.

UlrikaD
0

Och även jag har lugnat ner mig och mailat. Vill verkligen tacka för att ni gick in och hjälpte till här!!Skrattande Man har ju större genomslagskraft ju fler som skriver hoppas jag.

anniii
0

Kan inte någon hämta katterna, ta pengarna och fixa nya hem till dem? Innan någon idiot gör det…

modellflickan
0

Ja kan vi inte hjälpa dessa katter? Kommer fel typ och hämtar dom så..ja jag vågar inte tänka på vad som kan hända..

Erika91
0

bra idé.. men vem skulle kunna göra det? De flesta har väl huset fullt med katter..

Alwyn
0

Snacka om att man e sugen på å åka å hämta dem! Attan, vet inte vart jag ska placera dem bara. Ska klura lite på detta. hmmm

martdat
0

Har någon fått svar på sina mail?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Erika91
0

nej, inte här.

Anna77
0

SKREV SÅHÄR:

Hej!
Jag såg din annons med rubriken: Katthanar bortskänkes, du får 250 bagis!
Usäkta men är du inte klok??
Du släpper iväg katterna till vem som helst?
Tänk om en alkis kommer och hämtar dem och sen slänger ut dem mitt i stan och går och köper sprit för pengarna?? Orm-mat eller försöksdjur kan de bli..
Jag arbetar för djurskyddet och det här var det värsta jag sett! Vi säljer katter för 900 kr styck och folk som är seriösa köper dem, man behöver inte muta dem eller ge dem pengar då är det väl inte så genomtänkt beslut..
Varför måste du bli av med dem så snabbt? Varför ska du sälja dem?
Välkommen in på hittekatter.ifokus och läs vad vi därinne kämpar för katterna…MVH ANNA

karins
0

Ja så ska en slipsten dras! Bra skrivit Anna!!

Ankie
0

Ja det är ju så man ramlar av stolen nästan.. Helt otroligt!! Ja vem som helst som har lite pengar kan ju åka dit och få katter och pengar. Det kan ju vara vilken idiot som helst som skiter i katterna och släpper de vind för våg och tar pengarna. Men hur dum får man vara???

Sidentass
0

Men jösses amalia vilken annons…dom skriver som att katterna inte är mer värda än en gammal sliten soffa eller en skrotbil…det är så att man ramlar av stolen snart..jag tar o mejlar dom jag med!

*tvi*!!

Sidentass
0

Här är det mejl jag skrev till annonsören, *suck*

Hej!
När jag såg din annons om dina katter och att du även betalar för att få dom bortskänkta var det inte utan att jag reagerade. Det var ingen trevlig läsning. Vem som helst kan ju här komma o ta katterna för att få sig en slant, kanske till sprit, för att sedan dumpa katterna i närmaste skog..det ser heller inte bra ut för kattens status att visa en så desperat attityd till att bli av med djuren.

Du är välkommen att besöka oss på http://hittekatter.ifokus.se/ där vi samarbetar för att hjälpa katten att uppnå den status den är värd.
MVH

Lizette

Lena
0

Håller med er andra om att detta var en annons som starkt går över gränsen. Min spontana tanke blir ändå att det här måste vara någon sorts sjukt skämt. Minns en annan gång en mycket egendomlig annons i den här stilen där det sedan visat sig att kattägaren inte alls skulle omplacera sin katt utan blivit utsatt för ett skämt inför sin födelsedag. (30-årsdag tror jag det var).

Vi borde maila annonsformet. Hur som haver är en sådan annons inte seriös och borde tas bort. Jag har själv ringt annonsören och på vociemail lämnat ett meddelande om att den här annonsen (som jag hoppas är ett skämt) nog inte är så klokt formulerad.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

supermoccine
0

Jag har nu skrivit till annonsforumet som såhär:

Hej!

Vi på http://hittekatter.ifokus.se har uppmärksammat denna annons: http://www.fyndtorget.se/annons.php?id=29248 Många har skrivit till annonsören, men vi önskar också att ni vidtar åtgärder. Jag ser att ni inte har några regler för försäljning av husdjur, så som andra annonsforum har, med bl.a. ett lägsta pris och att katter inte får flytta förrän de är 12 veckor. Trots att ni inte har det inskrivet i reglerna ännu hoppas jag att ni vidtar åtgärder. Det är skandalöst att erbjuda 250 kr för att någon ska ta katterna. Det skulle kunna leda till att vem som helst i stort behov av pengar åker och hämtar katterna för att sedan dumpa dem på vägen hem. Vi hoppas att detta är ett dåligt skämt, men i vilket fall bör annonsen tas bort eller annonsören ombedjas skriva om sin annons.

Vänliga hälsningar,
Linnea Forslund

Anna77
0

#31 BRA BRA!!!

Anna77
0

Mailade jag med plus att jag skrev detta med:

Jag ser att ni inte har några regler för försäljning av husdjur, så som andra annonsforum har, med bl.a. ett lägsta pris och att katter inte får flytta förrän de är 12 veckor. Det borde ni verkligen ha för att visa att ni är en seriös sajt samt att försöka hjälpa till att öka huskattens status i samhället då tyvärr många huskatter blir orm-mat och försöksdjur om de skänkes! Tänk på det.

Jenna-Gun
0

Vad ni är duktiga på att

formulera mail.

Det borde hända nått på den annonssajten efter era mail.

Bara att hoppas.

Jenna

Sessan1
0

Har dessvärre inte heller fått ngt svar :(:( 

/Sessan1

Naquita
0

vilka idioter det finns! stackarna:(

vanessa
0

Vansinnigare än vansinnig. Blir så ledsen. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Mizzi
0

Man borde nog göra dom som står för sajten där annonsen ligger uppmärksamma på detta också

[Linsenhejhej]
0

Ja, det var droppen! Jag vet inte hur vissa människor tänker! Ge bort en katt + att man får pengar om man tar den!

Lena
0

#31 Jättebra skrivet! Ser att annonsen fortfarande ligger kvar, så än verkar det inte har blivit några reaktioner varken från annonsören eller annonsforumet…..

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Debattia
0

Jag har också skrivit ! Kunde bara inte låta bli!!!!!!!!

Hej!

Jag såg din annons med rubriken: Katthanar bortskänkes, du får 250 bagis!

Undrar ifall du verkligen var nykter när du satte in denna annons. Den är bland det värsta jag sett om annonsering angående katter. Hur kan du erbjuda pengar för att bli av med dem. Är du inte medveten om att vem som helst kan komma hem till dig enbart för pengarna. Någon som har kamphundar kan hämta dem för att de ska slitas till döds mellan två hundar. Djurförsök och någon tar pengarna ,släpper sen bara ut djuren.

Varför har du skaffat dig djur ? Har du inga känslor ???????

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Debattia
0

Hej !
Läste just en annons om att säljaren betalar för att bli av med sina katter . En mycket osmaklig annons och förstår inte hur ni kan tillåta denna annonsering. Jag trodde ni var seriösa men  tron dalade i och med detta. Hoppas verkligen denna form av annonsering förbjuds omedelbart.

Debattia

Lena
0

Annonsen är nu borttagen. Skönt det i alla fall. Mistänker att våra reaktioner har gjort resultat.

//Lena

Destany
0

jag har fått svar av henne nu

Hon skrev:

Jag håller fullständigt med Dej att denna annons är en skandal. Det är inte heller jag som satt in den utan min äldsta son. Jag vill helst behålla dem men för husfridens skull har jag gått med på att försöka omplacera dem. Jag har satt ut annons hos Stockholms katthem för att göra det. Jag kommer absolut inte att lämna dem till någon som svarar på denna eller någon av liknande otäcka annonser som min son lagt ut.

Mvh
Anita

ladykatt
0

har fått samma svar just från henne…

kram/ Ladykatt

gubben
0

Jag med. Man kan ju dock undra varför man öht låter sin son bestämma en sådan sak, han lär väl inte bo hemma hela livet.

Lena
0

#44 & #45 Bra att hon inte tänker följa det som stod i annonsen.

#46 Ja det kan man ju naturligtvis undra! Själv hade jag blivit galen om jag befann mig i den situationen.

//Lena

essut
0

Har oxå fått samma svar som ni andra här…

Varför ska sonen få bestämma??Det förstår jag inte…

Erika91
0

Jag har inte fått nått svar än..
Men vilken tur att hon inte tänker följa det!! Men låta sin son lägga ut en sådan artikel? Fundersam

AnneN
0

Låter som om sonen behöver akut psykvård!!!

_**/Mvh Anne

Sidentass
0

jag har fått samma svar som er andra…skönt att inte denna annons kommer att följas upp..men tragiskt, mycket tragiskt hur hennes son kan författa en sådan låg annons..

modellflickan
0

Han behöver läggas in på psyket! Kanske kan hans mor skänka bort honom och samtidigt ge 250 kr till den som är villig att ta honom???

vanessa
0

Sonen verkar vara en sjuk person. Kanske REDE skulle vara något för honom… Aldrig att jag skulle låta mina barn styra livet. För det är de som ska lära sig av mig, och ger jag mig så börjar de ändra på allt efter humör.

Det hon borde göra är att uppfostra sonen. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

supermoccine
0

Jag fick svar från fyndtorget. De tackade för att jag meddelat dem och skrev att de hade tagit bort annonsen. De ursäktade sig med att de inte, som blocket, tog betalt för sina annonser och därmed inte hade 15 anställda som kunde granska annonserna, utan bara 2 som även skötte andra websidor. De sa att det funkade bra med att skumma lite ibland och förlita sig på att folk skriver till dem om olämpligheter och hoppades att vi skulle fortsätta med det.

Hmm.. ska nog svara dem att det ändå är bra om de sätter upp regler även om de inte har resurser att se till att de åtföljs. Vi kan ju hjälpa lite och hålla koll iaf. Det gör vi ju ändå. Ska föreslå också att de har en "anmäl annons"-länk bredvid varje annons, för att göra det enklare. Att se till att en lägsta-pris-regel åtföljs kan ju inte vara så svårt egentligen. Borde ju gå att lägga lite kod bara så att man inte kan lägga in djurannonser med under ett visst pris. Har inte blocket så?

Sessan1
0

Har oxå precis nu fått samma svar som några här. Tycker INTE att sonen ska bestämma  hur hon ska göra :(

Hoppas  hon kan få bra hem till katterna då.

Highlandertess
0

Om sonen har allergi eller så, då kan jag förstå om katterna måste omplaceras (dock inte att man får betalt för att ta dem). Men om det bara är för att han ogillar katter, då förstår jag inte varför han får bestämma. Eftersom det var han som skrivit annonsen så antar jag att det är sistnämnda skäl som stämmer. Han behöver lära sig lite djurvett.

gubben
0

§56 Han behöver lära sig folkvett först och främst. Jag mailade tillbaka till henne och påpekade att söner brukar flytta hemifrån så småningom och innan dess är det vanligt att det är föräldrarna som bestämmer. Har dock inte fått något svar på det :)

karins
0

Man undrar ju nu hur gammal är hennes äldste son egentligen!?

Sessan1
0

Jag har mailat henne och frågat om sonens ålder. Tycker det är fel att sonen ska bestämma över mamman. Låter helt galet och sjukt!

gubben
0

§59 Fast dock inte särskilt ovanligt bland dagens föräldrar.

Debattia
0

Samma här ! Sätter in Fyndtorgets svar. Någon som har kontakt med hemmet hon ska vända sig till ? Kommer också att svara henne. Gud vad glad jag blev när det visade sig att hon inte var så hemsk som det löd i annonsen.

Tack för att du meddelade oss om den olämpliga annonsen.
Den är nu raderad.

Vi har tyvärr inte tid/möjlighet att kolla genom alla annonser varje dag.
Om du jämför oss med tex Blocket.se så tar de 20 kr per annons, har 15 anställda, och tjänar runt 50 miljoner kronor om året. Blocket.se ägs av Aftonbladet.

Vi är 2 st som jobbar med bl.a Fyndtorget.se och flera andra webbsajter. I jämförelse med Blocket.se är vi alltså ett pyttelitet källarföretag som gör det bästa för att lyckas livnära oss på detta månad för månad.
Jag hoppas att du förstår att vi inte har samma möjlighet som Blocket.se att så noga granska alla annonser.

Vi vill fortsätta att erbjuda våra besökare gratis annonsering, men då har vi inte de ekonomiska resurser som behövs för att kunna anställa personal för granskning utan förlitar oss dels på att besökare hör av sig om det är något olämpligt, och dels att vi själva skummar genom annonserna så ofta vi har tid.

Detta har överlag fungerat bra hitentills, och jag hoppas att du och andra besökare fortsätter att höra av er om ni ser olämpliga annonser.

Tack för hjälpen!

Mvh
Petter - Fyndtorget supporten
http://www.fyndtorget.se

Debattia

supermoccine
0

#61 Samma svar som jag fick.

Hawknestgrove
0

Fick aldrig se annonsen, kom bara till första sidan…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sessan1
0

har nu fått svar igen från henne. Så här svarade hon:

-------------------------------------------------------------------------Sonen är 25. Hans bror är 21 och håller med honom även om han inte är lika drastisk och hetsig. Nej han hatar inte katter, bara dessa två. Jag har sex katter till som båda tycker om.

Problemet för min son är att dessa två ibland - kanske en gång i veckan - kissar inomhus och han är trött på att trampa i dessa pölar respektive skäms inför sina kompisar när de upptäcker sånt innan jag hunnit torka upp. Detta har hållt på i flera år och inget tycks hjälpa trots en mängd olika sprayer, felliwaydosor och massor med råd från andra kattvänner, djuraffärer och veterinärer. Jag står ut men inte min son längre.

AnneN
0

25 år och bor fortfarade hemma hos mamma???

_**/Mvh Anne

gubben
0

Milda makter! Om jag vore mamma i det hushållet så skulle jag ge honom en viss tid att hitta ett boende på. Att bo hemma i en ålder när många redan har skaffat egen familj och sen ha mage att försöka bestämma hemma hos mamma också. Wow! Du får gärna citera mig om du svarar henne.

Puma77
0

25 år o bor hemma hos mamma, visst men att det är Han som bestämmer hur hon ska göra. Snacka om att vara bortskämd o egoistisk. Han ska vara glad över att hans mor orkar med att ha honom hemma. Själv skulle jag sparkat ut grabben med ar…le före.

//Pia

Debattia
0

Vad tror ni det kan vara med kissarna eftersom dom gör så ?

Jag har frågat om dom är kastrerade och ifall dom har varsin låda. Om hon  har undersökt dom så ingen sjukdom ligger bakom ? Väntar på svar.

Debattia

AnneN
0

Kan vara revirmarkering, beteendestörning, protest mot något osv

_**/Mvh Anne

Sessan1
0

#66 jag har nu svarat henne så här:

Varför låter du sonen bestämma över dig? Varför bor han fortfarande hemma när han är 25 år?? Kan inte du bestämma själv över katterna du har hemma? Är det helt omöjligt? Det är ju dina katter säger du, då kan väl inte din son bestämma över dom? :(  Det är väl bättre att du själv tar ansvar för dom, eller  hur.

Hoppas hon svarar!

Highlandertess
0

Jag flyttade hemifrån när jag var 24 år, men att jag inte fixat eget boende före det berodde mest på att jag har problem med värk sedan jag var 12 år. Fick diagnosen fibromyalgi när jag var 19 år. Kan bara studera eller jobba halvtid så det är knapert ibland, men jag klarar det. Jag behövde iaf den där extra tiden hemma hos föräldrarna.

Läste nånstans att många killar bor hemma längre numera p.g.a. olika skäl. Att de sparar undan pengar som de jobbar ihop för att köpa bil, lägenhet eller hus och tjänar in på att bo hemma eller att de rent av är lata etc. Sedan vet jag inte hur bostadsmarknaden är där de bor, men här där jag bor är det brist på lägenheter så det kan vara svårt att få ett första boende.

gubben
0

Det spelar ju ingen roll varför sonen bor hemma. Det som upprör är att morsan låter honom bestämma över hennes liv. Med den taktiken lär hon få ha sina ungar hemma på livstid för varför skulle de flytta?

Lena
0

Vi sak väl inte ge oss in och spekulera i privata familjeförhållanden. Hoppas dock att katterna får ett bra hem samt att sonen slutar upp med den här typen av annonser bakom moderns rygg.

//Lena