Nu är Pärlan här!
Ikväll flyttade äntligen vår nya familjemedlem in hos oss.
De första 10-15 minutrarna låg hon under sängen tillsammans med snälla Lotus. Sedan tog nog nyfikenheten över för då var det dags för en liten promenad i lägenheten med två nyfikna killar i släptåg 
Maja är lugn och har inte fräst åt Pärlan ännu men det kommer nog.
Både jag och Stefan har lekt med gumman och hon vågade sig nästan upp till mig och Lotus när vi lekte i sängen.
De senaste 30 min har Smokey tagit sig ton och morrar lite mot gumman
Det trodde jag inte han skulle göra men han vill nog bara visa att han bestämmer.
Känns jättebra!

Så söt :)

En gullenos den där. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Hon är otroligt vacker!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
så spännande att följa gullungen Pärlan, hur hon upplever alla andra katter, och dom henne såklart kram och puss på lilla Pärlannosen Maggan47
är hon en hittekatt?
Hon är en riktig pärla….
så söt!
Så söttttttttt.
#7 Kopierade infon nedan om gumman från Akutgruppens hemsida.
"Kommer från en gård där ägarna inte förstått hur viktigt det är att kastrera sina katter. I sommar hade det fötts 23 kattungar på gården och Pärlan är en av dem som blev "över". De riskerade att förvildas och jagas bort av överiga könsmogna katter inom kort så Akutgruppen åkte ut och hämtade dem."
Hennes akutmatte Åsa hade en jättfin blogg för Pärlan http://web.telia.com/~u30228466/blogginnehall.htm

Grattis till er nya familjemedlem!
Hon är bedårande söt, det kommer säkert att ordna sig jättebra i relation med de andra missarna:-)
Sidentass
Tack alla! Hon är jättesöt men ingen av bilderna jag har tagit gör henne rättvisa alls..
Precis som jag anade så har hon och Lotus funnit varandra direkt. Igår kväll lekte dem och jagade varandra medan Maja och Smokey tittar på. Smokey kommer nog också börja leka med de snart men Maja brukar ta sin lilla tid.
Men Maja har i alla fall sovit i sängen med oss så allt känns bra.
Tyvärr är både jag och Stefan borta nästan hela dagen idag så jag är jättenyfiken på vad som händer därhemma. Tänk om man hade en webcam
Men i helgen ska jag vara hemma hela tiden och umgås med mina älsklingar!

Pärlan är riktigt riktigt fin!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Lilla loppan..hon älskar kattkompisar och det värmer i en akutmattes hjärta att höra att hon funnit en ny vän så snabbt!
Mina egna missar har sovit mest hela tiden sen hon åkte, det har inte varit så mycket sova av då hon var här och for fram som ett yrväder
Kram till er och puss till Pärlan!
/Åsa

Vad fint med en egen tråd om hur det går för gulliga Pärlans ankomst! Hon är ju bara för söt! Nu önskar jag att jag vore kvar i stan…då hade jag säkert försökt flirta in mig till ett besök om det gått…av katterna förstås! 
En webcam hade varit härligt att ha på jobbet nu!! Men hade det blivit något arbetat?? Alla hade stått och tittat på Pärlan med kompisar i stället?? 
Fortsätt med flera foton…för oss nyfikna!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Vad söt hon är 
Vad bra att det går bra med Pärlan och de andra katterna och att Lutos och hon har funnit varandra :)
Åh hon är så söt o vilka ögon till den där färgen.
//Pia
Efter att ha legat ngr timmar under sängen efter att jag kom hem så tänkte jag att jag får väl ta fram lite räkor så kanske hon kommer fram…
De andra var ute på tomten medan jag skalade räkorna och vem dök upp efter ngn minut om inte lillan 
Men hon ville inte äta ngr räkor så jag släppte in Lotus och Smokey och började leka med dem och då vaknade gumman till liv och blev en liten vilde 
visar ngr bilder
vad roligt att du uppdaterar oss med hur det går för lilla fröken Sidenpäls, har hon varit ute i din fina rastgård ännu Maggan47
#21 Nej, vi vågar inte släppa ut henne ännu. Nog för att den är så gott som utbrytningssäker men eftersom hon fortfarande är lite rädd för oss så är jag rädd att hon ska börja klättra och lyckas ta sig över. När det blir dags för det ska självklart jag och Stefan vara ute med henne hela tiden och ev kattgrannen Anna…jaaaaa jag är riktigt överbeskyddande men vill ju inte att hon ska få panik och dra..
Nu springer hon runt runt i en cirkel när stefan leker med henne med en råtta som sitter fast på ett snöre. Är tydligen jätteroligt tycker både Pärlan och Stefan
En film med dålig kvalité. Lotus och Pärlan leker
http://s16.photobucket.com/albums/b12/majabilly/?action=view¤t=P5100040.flv
Va härligt att hör att hon kommit så bra in i familjen:( härlig sommarfärg hon har;)
såg filmen nu!!!va söta dem är!! Va stor den ena katten va jämfört mot pärlan:) Hur gammal är hon?
vilken fin film, vrkar ha anpasst sig bra, vet hur det är med uteplats, har ju trädgård, som Felicia och Lucas är i med mig såklart, men Timjan får vara på innätade altanen 1 trappa upp, och titta på oss, hon är inte säker, sist hon fick vara med, klättra hon upp på taket till mitt hus, tog evinnerlig tid, innan hon behaga nedklättringen, åndä hängde jag över kanten med makrill i tomatsås, som hon älskar, och tonfisk, som hon tycker näst bäst om, och eftersom hon vägrar sele, så blir det altan
Maggan47

härligt att se filmen… och att höra att det går så bra för pärlenosen…tror att Åsa känner sej rejält lugn av att se och höra dina rapporter…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Pärlan bodde ju hos mig hela hösten. En riktig sockersöt fröken ;)
Hon var så mager och illa däran att hon inte orkade gå första veckan :( Det är en helt annan katt man ser på bilderna idag
#28 Men oj…inte visste jag att hon mådde så dåligt när ni räddade henne
Tack för allt ni gjort för henne!
Det är verkligen full fart här hemma nu för nu har hon fått igång både Lotus och Smokey och de springer och jagar varandra för fullt! Superkul!
#25 Hon ska vara född i slutet av förra sommaren om jag förstått rätt men de flesta tycker hon är liten för sin ålder. Kanske beroende på det Hanna skrev.
Hon är hiskeligt lik min mammas katt, Ärtan! =)

Oj DET skulle ha kunnat vara foton på samma katt!!
Vad ledsamt att höra att Pärlan mådde så dåligt när ni hittade henne!
Vad härligt att få se hur bra hon mår nu!!!
Ni gör ett helt fantastiskt arbete Hanna!! "Små" vardagshjältar!!
Vad söt hon är lilla Pärlan! Och vad kul att höra att hon kryat på sig så bra sedan ni i Akutgruppen hittade henne!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hennes öron var igenproppade med skabb också. hon hade alltså vaxproppar av skabb som putade ut ur öronen. och hade lätt snuva + utmärglad.
Hämtade ju 3 kattungar därifrån…och "ägarna" ville ha betalt av oss för dem. 50 spänn styck. Jävligt märkliga människor.

#33 Sanslösa människor! 

Vilken sööötnos Marie!
#33 idioter! Dom skulle få böter istället! Hur är läget nu därute?
Tack Hanna och Maria för att ni har tagit hand om Pärlan
/Miranda
Idag när jag kom hem från jobbet så släppte jag ut mina "stora".
Pärlan kom då fram och satt sig i fönstret. Jag gick då fram till henne och klappade henne under hakan och genast blev hon superkelig. Hon buffade sitt lilla huvud mot mig, jag klappade hela kroppen, pussa pannan. Gick och satt mig så det inte skule bli för mycket. Då följde hon efter och hoppade upp i knät och vi gosade vidare i ngr minuter. Lyfte sedan upp henne i famnen utan ngt fräs eller motstånd och ställde mig med henne några sekunder på uteplatsen.
Vilken underbar kelstund vi hade!!!! Är så lycklig att jag fått komma så nära så fort 
Min mamma och moster var här på besök i några timmar nu i eftermiddags och då var hon framme nästan hela tiden och hoppade tom upp i soffan när vi satt där, jag lekte med henne men ändå…Vilken modig tjej!!!!
#30 ja de var verkligen lika. Söta Ärtan!
#33 åååå stackars min gumma. Jag säger som Stefan sa när jag berättade vad hon varit med om "Nu ska hon aldrig mer vara utan mat och kärlek".
Vilken solskenshistoria! Det värmer i hjärtat att höra om hur ni tagit henne till era hjärtan!

#30 Gud så lika
#33 Vilka människor
Vad synd att hon inte mådde så bra i böjan. Men vilken tur att hon mår bra idag :)
Jag är så glad för Pärlans skull :)

Grattis till värdens sötaste kattunge.

Hon har hittat hem helt klart!! Hon har hittat sin Stora och sin Store! Hon har hittat sin Familj! Go'ungen!! Hon är lycklig som bara de som vet att de äntligen är hemma kan vara.
Lilla goa Pärlan du är hemma nu!! Kram på dig!! Lyckliga du!

#40 Åh vilken gostund. Hon ser verkligen ut att njuta….. Puss på nosen……….. Lyckliga kisse som kommit till er….
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
vilken fin bild av alla tre kram Maggan47
#44 ja visst är den fin.
Det var så kul att se dem leka så nära. Nu är det bara Maja kvar som Pärlan ska lyckas charma och det är inte en lätt uppgift men det går mycket bättre för henne än de gjort för någon av våra tidigare akutkatter..Hurra!!!
Så fort det kommer en ny katt in i hemmet så tar Maja sin flykt till skåpet ovanför kylen. Visst har hon legat där nu oxå men inte alls lika länge och ofta som när vi haft akutkatter här

Wow!! Vad nöjd Pärlan ser ut!! Precis som om hon säger "Yes! Jag har överlistat Maja!" Grattis! Maja ser inte precis ut som hon vantrivs heller!!!
#47 ja visst ser Pärlan nöjd ut
Det ser ut som att Maja sover på bilden men hon tittade upp på Pärlan och såg att det var hon men som sagt inget fräs och inte hoppade hon ned heller.
vilken härlig bild, visste att Pärlan skulle charma tassarna av Maja Maggan47
ni glömmer väl inte Pärlans blogg, avsked från jourmatte Åsa kram Maggan47
Sedan när allt var utforskat var det dags att jaga Lotus och Smokey, tyvärr gick det så fort att jag inte hann med med kameran
Vilken liten galning hon blev
Hon älskade att vara ute…

Vilken solskenshistoria
Jag tror att de katter som kommer till er tror att de har hamnat i katternas himmelrike för bättre än så här kan de ju inte ha det. Tror du inte att Majas plötsliga medgörlighet kan bero på att hon inte längre har ont av sina urinstenar? Hon måste ju haft ont innan hon blev opererad och då kan ju vem som helst bli lite sur och grinig. Jag hade en katt som hade FORL och han hade säkert haft ont i sina tänder i flera år utan att man anat något men när han äntligen fick dra ut de dåliga tänderna så blev han glad som en kattunge igen. Vilken underbar färg Pärlan har och vilka ögon!!!!
#56 Tack så mycket Gubben 
Kan säga att Maja inte var överlycklig över att Pärlan var med ute idag men det kan nog stämma det du säger om att hon mår bättre och är gladare nu för att stenarna är borta. Men hon har alltid varit världens gosigaste och snällaste katt mot mig och Stefan. Tror lite att hon vill ha oss för sig själv
Just nu ligger alla och vilar efter dagens utevistelse, kolla hur Lotus och Pärlan ligger…

Vilka söta kort :)
Hon stormtrivs hos er det syns! :)

Vilken liten guldklimp ni har adopterat. Så söt, och verkar passa in så fint i sitt kattparadis. Härligt med bilderna, då ser man verkligen myset i henne. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
säger som andra här, vilka härliga bilder, och vad skönt för Pärlan att få komma ut, man ser verkligen på henne " och allt detta är mitt" kram till er Maggan47

Vilken Pärla
Jaa samma säjer jag.
Vilken fin utemiljö.
Underbara kattfoton

Pärlan måste tro att hon kommit till himmelen?!

Tack snälla Marie för alla "updates" för Pärlan!
Det värmer en akutmattes hjärta att se ens skyddsling må bra och vara lycklig.
Hon har funnit sig så väl till rätta under så kort tid!
Pussa henne från oss..!

Åsa

wow!! Vilka härliga bilder..här kan man då inte ta miste på att missarna trivs som fisken..härligt:-))
Sidentass

Jaaaaaaaaa! Himmelriket! DET måste vara hos Marie och Stefan! 
Ni verkar vara varma härliga människor med hjärtat på rätta stället samt denna utegård WOW!!!! 
Därifrån kan ni väl aldrig flytta?
Tack för alla snälla ord 

Våra katter betyder allt för oss för vi har ju inga barn.
#64 Ska pussa Pärlan från er Åsa, om jag får låna henne från Stefan 
#66 jag pratade med en kompis igår om att jag aldrig vill flytta eftersom jag älskar vår uteplats fast vi egentligen skulle behöva lite mer utrymme.Men det enda vi egentigen saknar är en klädkammare men som tur var är varken jag eller Stefan pedanter så vi kan leva med att ha lite kläder liggande
Det är inte värt med lite extra utrymme och "bara" ha en balkong.
så beskyddande lilla Pärlan har tassen på Smokeys rygg, Maggan47
#68 Men oj vad gulligt! De trivs verkligen bra tillsammans! En fröjd för ögat. :)
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
När vi gick in tog Stefan fram laserpekaren och alla blev galna och sprang och jagade pricken i full fart, särskilt Pärlan.
En sak som oroar oss är att hon började flämta när hon sprang. Vi har aldrig hört det förut och vi slutade genast att leka och lugnade ned henne, hjärtat slog som bara den…Är det nomalt att de flämtar så? Blir lite orolig för gumman. Nu verkar allt bra.

Vad härligt de verkar ha det!! De njuter riktigt i gröngräset! Kul att du lyckades få till foton på alla tillsammans! DET är svårt! Vackra pälsklingar!
#73 Kortet är som ett vykort. Hon ser så full i 17 ut! LivsNjutare.
Men jisses vilken livsnjutare hon har blivit!!

Pärlan är så sööt
Vilken fin rastgård ni har :)
Det mäks att katterna trivs hos er :)

#75 Ja på Pärlans humör verkar det inte vara några som helst problem med med den liggställningen…hon njuter i fulla drag och litar alldeles på er nu! Grattis! 
Jag förstår att det är lite sura miner…inhoppare i "slutminuterna" som gör mål…det vill vi inte se…pratade just med ex'et och han skulle verkligen behöva en vinst idag! Så dit ringer jag nog inte ikväll… 

Naw vilken söt bild :)
Pärlan har blivit en stor LIVSNJUTARE!
Härligt att se!
vilken fullständigt avslappnad bild på alla tre, kram till dom Maggan47
Hon e så vacker o vad kul det är o se alla dessa bilder där man ser att ALLA katterna trivs med sin tillvaro.
Puss på lilla Pärlans goa nos.
//Pia
Hur går det för Maja nu efter operationen? Alltid skönt att titta på dina bilder!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Tack alla ja vad de trivs allihopa till och med Majsan gillar lilla Pärlan.
Landfreak: Tack för att du frågar om Maja. Hon mår toppen, kissar "bara" på sig när hon sover pga nervskadan men det andra kissandet är borta. Efter urinstensoperationen så kissar hon mängder på lådan (om man jämför med tidigare) så då blir det ju inte att det läcker ut urin som innan. Har så dåligt samvete för Maja men det känns ändå som vi gjorde allt, vi tog ju henne till olika veterinärer och de sa att det inte gick att göra ngt men nu gick det så TACK veterinär Anne-Marie Nilsson på Animalen i Södertälje som tog oss på allvar. Skickade blommer till henne efter operationen så att hon verkligen förstår vilken Pärla (hi hi) hon är och hur mycket vi uppskattar henne och hon blev jätteglad.
Visar två bilder på Majsan sköna stil 

#80 Vilken underbar bild på en njutbar stund!! Härligt att se att de trivs tillsammans!
Vad gullig Maja är som har tryckt ner sig i skokartongen!
Vad skönt för henne att få det bättre med kisseriet!
De är så vackra alla katter!! Nosgos!

Jahapp då ska jag ta och ta på mig kattnapparluvan och bege mig söder om stan och kidnappa tillbaka Pärlan..ser ju att hon är i behov av att omhändertas..hon blir alldeles för odräglig med all den uppmärksamheten och omtänksamheten hon får lida av hos Smokey, Lotus och Maja!
Och stackars katt som måste ligga på RYGG å sova..med varm mage i vädret..otäckt!!!
Nej jag tar hit'na igen..Fräsråsa behöver nån att fräsa på och Dumlen nån som biter honom i svansen igen! 

Åsa
Hi hi försök du Åsa… men då tror jag att du har två killar som hindrar dig. Lotus genom att titta på dig sött med sina stora ögon så att du blir helt förstelnad och Smokey som biter dig i tårna
Hon har två livvakter här. Maja skulle nog bli glad och tycka att det är lite skönt att slippa en liten busa.
Du kan hälsa Fräsråsa från Maja att han inte behöver vara så orolig, Pärlan får sina fräs när hon är för jobbigt så hon vet fortfrande att man ska respektera de äldre 
Igår letade sig gumman sig in i tv-möbeln. Det är tydligen varmt och mysigt att ligga på en dvd-spelare. Maja blev sur över att hon inte är så liten att hon kommer in 
Igår började Pärlan löpa och jag som bokat tid för kastrering på måndag. Nu får det vänta tills hon löpt klart.
Har aldrig haft en löpande katt hemma så det ska bli spännande, hon har ett sött läte för sig men inte alls odrägligt eller så högt som jag trodde det skulle vara.
Hon försöker få killarna intresserad av henne. Än så länge är de inte så intresserad men igår tyckte jag Lotus var lite för närgången
lilla gumman då, vänta bara, läten som är söta i början kan bli väldigt högljudda så småningom, kan tala om att intresset lär vakna även hos kastrerade hankatter, sitter i huvudet
tydligen, eller också är viljan stark, men kroppen obrukbar Maggan47
Dags för en liten uppdatering 
Pärlan har slutat löpa och på måndag blir det kastrering. Hoppas allt går bra!
Hon älskar att vara ute och busa med de andra och sätter verkligen fart på dem genom att attackera dem. Som tur var tycker de andra om det! Riktigt underhållande att sitta och titta på dem.
Så vackra bruna ögon! Då välkomnar vi den lilla i de lyckligas skara på måndag!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Vilka ögon! Så vackra! Hon är söt som socker
vad fin pärlan är! Helt underbart att sitta och titta på dina bilder.. jag riktigt myser :)

Det är så roligt med alla uppdateringar om dina katter Marie.
Pärlan ser ut att vara en riktig pärla…….. Så vacker…..

Vilka vackra "bärnstens"färgade ögon!!!
Pärlan är verkligen underbart söt, med sina vackra bruna ögon, blir mer och mer lik min kattängel Sara för varje dag, hon var en liten britt som blev 13 år, Maggan47

Ååååååh så vackra bruna ögon Pärla har och Sara hade och så lika dom är……………. Har aldrig sett såna fina ögon förut….
Maggan:
Va underbart vacker Sara var! De är ju superlika, så jag förstår att du är så förtjust i min lilla Pärla 
Imorse hoppade hon upp till mig i sängen och la sig vid mitt bröst så då gosade vi och hon spann så högt. Det var så mysigt att jag ville stanna kvar i sängen och strunta i jobbet men det går ju tyvärr inte. Vård av gosig katt tror jag inte godkänns som frånvaro 
Ja de där ögonen var det första jag såg när jag såg Pärlan. Det kan man kalla ögon att drukna i.
//Pia
hahaha katter hittar då alltid de mest underliga sovplatserna :)

Vad härligt att läsa om att ni tagit till er Pärlan och att det gått så bra att få henne att trivas. Hon och de andra katterna ser verkligen ut att ha det jättebra hos er.
Fint namn har hon oxå. ;)

#103 Haha! :)
GosePärlan :)

Vad härligt de har det hemma hos er på uteplatsen!!!
Men hur i jösse namn har Pärlan kommit dit??? (103 o104) 
Marieborg får jag flytta in i din uteplats? såg ut att vara hur mysigt som helst med ett litet hus ;)
#113 hi hi du får flytta in om du får plats i lilla huset på tomten
#112 Angående bilderna 103 & 104 så står det ett skoskåp brevid hatthyllan som inte syns på bilden, så tar man ett jätteskutt så kan man ligga skönt på väskorna häslar Pärlan.
Apropå huset så har jag ett bra tips på hur man ska göra för att köpa kattgrejer och inte göra sambon sur…Det kan i alla fall för mig gå åt en hel del pengar på sånna saker. Köpte huset och gav det till Stefan i födelsedagspresent och han blev jätteglad för det är specialmålat i Hammarby-färger
Han är ett galet Bajen-fan så allt i grön-vitt går hem… Lättlurade karlar 
Just nu är Pärlan hos veterinären och blir kastrerad och öronmärkt. Hoppas allt går bra är lite orolig, hon var rädd inne hos veterinären
men hon skulle sövas och opereras nästan på en gång så jag hoppas att hon inte tyckte det var allt för hemskt. Min bebis
Kl 16 blir det hämtning och jag längtar!
hoppas allt gått bra, men det har det säkert, är det Årstakliniken ni går till, är väl närmast er, säger som förut, vilken härlig uteplats, med nätet runtomkring, förstår att katterna tycker det är supermysigt ute, och kram till lilla Pärlangumman Maggan47
Kastreringen har gått jättebra! Hon har bara ett litet fint snitt/sår på den söta vita magen.
Trodde hon skulle vara påverkad av narkosen men hon var helt opåverkad. Bara sååå gosig. I bilen hem så tryckte hon sin panna mot mina fingar och låg och rullade runt och spannn högt inne i buren.
Veterinären sa att vi skulle försöka se till att hon tog det lugt och vilade när vi kom hem men det ville inte fröken alls. Hon gick omkring och kaxade lite mot killarna. Smokey tyckte hon luktade läskigt för hans svans var dubbelt så tjock 
Inatt har hon hoppas upp i sängen flera gånger och väckt oss genom att stryka sitt lilla huvud mot våra ansiktet, underbart sätt att bli väckt på. Sedan var det bara att ligga och klappa medan hon rullade runt och gjorde några kullerbyttor.
Det som är tråkigt är att veterinären sa att hon inte får vara ute på 10-14 dagar…hur ska det gå? Funderar på att göra ngn slags kroppsstrumpa så hon kan få vara ute lite om ngn dag. Tror hon kommer bli så ledsen när de andra är ute och hon inte får. Och om jag skulle hålla de andra inne så skulle jag bli galen av Smokeys och Majsas jamanade och skrikande efter att få gå ut!
Vi var på Animalen i Södertälje med Pärlan, vi har beslutat att inte gå till Årstakliniken mer för olika anleningar trots att det bara ligger 5 min härifrån.
låter som en bra ide med kroppsstrumpa, vet att på sks forumet är det flera som gjort det, kommer ihåg nu varför Årsta inte passade, och jag förstår, har varit på Animalen med Lucas, trots att vi bor i Väsby och har Väsbykliniken 1 km härifrån, Maggan47 

#114 Det är en riktigt tuff brud du har där!!
Kaxa redan direkt vid hemkomst! Nu får du ordna med en tuff förpackning till henne också…kroppsstrumpa…i Bajens färger??
Å så vill vi se en bild på bruden! I strumpa!
Exet har målat hela sin koloni i Bajens färger! Även kök och vardagsrum samt soffa är i de färgerna! Bara de är lyckliga så…
(Jag tänker inte inreda i Brynäs färger. DET är lite för mycket även om jag färgat håret i dem en gång! Då var jag lycklig och vacker!??)
#117 Smart drag med kroppstrumpan! :)
#118 Du får visa en bild sedan när du slöjdat klart!
Är det någon som vet om de finns att köpa dessa kroppsstrumpor? Hade varit bra för oss mindre sykunniga.
//Lena
man kan ta en ärm av en tröja i lagom storlek och klippa ut tre hål, två för ben och en för svansen så att den sitter kvar över magen.
Lisa
#119 Hi hi kroppsstrumpa i Bajensfärger hade nog Stefan tyckte riktigt mycket om
men hur snyggt blir det på en skönhet som Pärlan
Ditt ex låter precis som Stefan men som tur var har han mig som stoppar honom….
Försökte mig på en tröjärm precis som du skriver Misan men den åkte av fort för jag glömde bort hålet för svansen.
Pärlan har fått vara ute utan strumpa ett tag, jag har lagt ut lakan och handdukar som hon ligger på och så håller jag koll på henne och såret hela tiden. Det går faktiskt bra!
Lite bilder som vanligt
första bilden är mindre bra men ni ser vad hon tycker om sin klänning.
Idag har vi även haft fint besök av Anakin (här på forumet) och hennes syster som chippade alla våra katter för 150 kr/st. Så alla fyra för 600 kr vilket är ett toppenpris! Tack för det 
Så nu är alla både tatuerade och chippade. Litar inte riktigt på öronmärkningen eftersom de är ganska otydliga på alla utom Pärlan.

#126 Vad bra att de är chippade och tatuerade nu :)
Pärlan är så sööt
Lotus med 

Åh hon är så söt :)

Puss på sötnosen…

jättefina bilder, bra att du chippade alla, ska jag också göra, litar inte heller riktigt på Flisans tatuering, otydlig, kommer nog att gå bra utan klänning ska du se, annars kan du använda nylonstrumpa , klippt i lagom läng, med hål för svans, ute, är ju snävt och bra, och du kan lägga för något för såret, läker nog bra i alla fall, kram Maggan47

Dessa vackra ögon…..Du är så fin Pärlan!

Hon är så söt lilla Pärlan :)

Så fina bilder :)
Njuter av att se på de :)
Men kartongen höll hela tiden va, Marie?

#143 Tack karin.s för inspirationen. Det kan vara lagom pyssel för mig o barnen i morgoneftermiddag, när mamma är "lagom pigg o vaken" men inte orkar göra ngt avancerat med barnen. *o katterna älskar kartonger o mjuka bon så de lär bli överförtjusta*
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
#143 Karin, vilket slott!!! Tänk vad man kan göra med lite fantasi och inte behöver det kosta ngt heller! Mitt gäng skulle älska er skapelse fast det skulle nog de flesta katter 
#142 Kartongen höll hela tiden 

Jättefina kartongbilder från både Marie och Karin……
Ja jättemysigt!Här hade inte den fina wellpappkonstruktionen levat länge. Alla katter här är wellpappsfetischister

Jag och Frida sitter och tittar på alla fina Pärlan bilder och hela tiden hörs ÅHHH och ÅHHHHH från oss 
Mendumle instämmer också och säkert också Fräsråsa även fast han aldrig skulle erkänna det… 
Sommarkramar från Kungsängen
Hej Åsa och Frida!
Visst är hon söt vår lilla Pärla? Hon är kastrerad nu och vi tog stygnen i söndags och hon var så duktig fast det nog gjorde lite ont.
I flera dagar i rad har hon tidigt på morgonen väckt mig och Stefan genom att komma och stryka sitt söta lilla ansikte mot våra och då är det gosdags. Så högt hon spinner och vilka kullerbytor hon gör, ibland över våra ansikten 
Ha det bra och pussa era fyrbenta från oss 

Så här gör Felix med sina kartonger. Först ett lagom stort hål så han kan lägga hakan i det och sen blir det till slut bara botten på kartongen kvar. Den här bilden tog min son när jag låg på sjukhuset och jag trodde inte mina ögons vittnesbörd. De här två är nämligen inte de bästa vänner, d.v.s Molly är inte bästa vän med Felix eftersom han brukar reta henne och jaga henne och Molly leker bara om det är på hennes villkor och hon får bestämma. Men när "fara hotar utifrån", i form av allehanda kattvakter och matte inte är hemma - då duger han tydligen

#151 Men det är ganska smart att tugga bort såpass mycket att man kan ligga och ändå ser allt.

Absolut! Felix är en smart katt, det är väl därför han kunde klara sig i flera år ute innan jag tog hand om honom.
Wellpapp är gott, hälsar vi tre på Hökebohult! Vi har liksom inte fattat, att man bara ska klösa på de där mysiga pappbräden matte köper. De är goda som tusan

Här tuggar och river häften av katterna i wellpappen. Andra hälften älskar att knöla ner sig i för små lådor, Gissa hur länge wellpappsslottet höll innan Gustav satte tänder och klor i det….
Otroligt! 

Sover hon SÅ så MÅSTE det vara skönt…det ser inte riktigt så ut…
Pärlan liten då! Litar på hela familjen nu genom att våga visa magen och sova! Puss på henne!!

Ja dom är ju för goa katterna med sina sovställningar, och små låder. 

#165 HUUUR fick Ture plats där??? 
#162 Helge påminner om mitt ex…människo-ex…han somnade också på rygg med ena armen rakt upp i vädret!! Fattar INTE hur det gick till!! 

Åh så fina bilder :)
Vilka ställningar katter har när de sover 

#170 Vilken HÄRLIG sommarbild!!! Hälsa Putte!

Haha, precis som Helge fast han har längre gräs i krukan, annars är det bara att ändra färgen på katten.
Här är det en
som mår gott i
sommarvärmen.
Lucy vår 5 åriga tjej.
Jenna

På tal om allt annat i denna tråd..Hur är det med den underbara Pärlan??
Såna härliga bilder ni kommer med!
Verkligen underbara bilder. Jag blir så glad när jag ser bilder på katter som njuter eller busar.
#174 Pärlan är på topp, hon är riktigt busig och förstår inte riktigt att när jag klappar i händerna och kommer emot henne på uteplatsen så är det dags att gå in. Något som de andra har lärt sig men de har ju bott här längre.
Näe Pärlan hon tror nog att det är en lek och gömmer sig längst in mot staketet så att jag inte ska komma åt henne, och medan jag försöker få in henne går de andra ut igen
och så får jag börja om på nytt…..buskatter!!
Lotus brukar lägga sig nära Pärlan och hon tvättar då honom i ansiktet och i öronen!! Han njuter för fullt och de ser så söta ut. Fick nästan kort på det idag men när kameran kom fram så slutade hon tvätta. Typiskt!
Om man känner på hennes kastreringsärr så känns det lite som små knutar. De på djuukliniken sa att vi skulle vara uppmärksamma på bråck, hur vet man om det är ofarligt eller om det är bråck?
Ingen aning. Men en sån snäll katt, som tillåter dig att ta på ärret. Det är ajabaja här. inte röra.

Goa Pärlan hon lär sig väl snart varför matte klappar i händerna. Har heller inga erfarenheter av bråck. Men man lär väl märka om det är bråck, stora knutor. som inte går ner av sig själv.

#176 Haha Pärlan och dina katter :)
VIlka små busar 
Idag har vi varit ute länge på tomten för det har ju som tur var inte regnat! Så det gäller att passa på.
Pärlan är som vanligt helt galen och smyger sig på de andra för att sedan attackera 
Har kommer bilder men det är svårt att hinna med. Det började med att jag kastade ut en kattmyntamus som jag köpt från KKS.

Ååååååh Din fina trädgård/kattgård!
och dina fina busiga katter, så skönt dom har i gräset. Visst är det svårt att hinna med med kameran när dom leker.
Puss på sötnosarna 

Fräsråsa suckar djupt och är fylld av sympatier för Smokey som inte får ha sin mus i fred! Han vet precis hur han har det för så var Fräsråsas tillvaro här då Pärlan huserade vilt med HANS älskade pälsmöss!
Han kommer med en tips till Smokey: Fräs! Fräs allt vad du kan så att Loppans morrisar fladdrar!
Det funkar ibland i alla fall 

#191 Bra att ngn förstår hälsar Smokey till Fräsråsa
men fräsa vad är det? Det har jag aldrig kunnat. Du kanske kan komma och lära mig hur jag ska sätta lilla kaxfia på plats!!
#193 Jag sätter Pärlan på pendetåget bums, hon sa att hon gör allt för att rädda Mendumlen men jag tror det är mest för att hon vill ha en kram av Frida….

Åh vilka underbara bilder 
Pärlan hon är allt smart när hon ska överta den musen 

Åh vad jag blir avundsjuk på eran tomt/uteplats. Är alltihop inhägnat och rymningssäkert? Katterna måste ha ett paradis hos er. Var någonstans i Stockholmsområdet bor du?
#198 Japp allt är innätat och så säkert som det kan bli. Stefan är extremt noggran med det och ibland är han lite för överbeskyddande mot våra katter men hellre det än tvärtom!
Vi bor i Årsta.

Aha, på rätt sida stan alltså :)

Å så söta de är! 

Jippi, mer bilder! Det är så kul at titta på dom… =)