Från skyggis till tryggis
Från en skyggis till en tryggis ❤️
Idag har Fjompi gjort något STORT!!!!!
Hon har för första gången i hela hennes liv hoppat upp i min famn!! Hon satt kvar i ca fem underbara minuter! Lycklig stund! 🌺
När jag fångade in henne för 1½ år sedan, var hon en rädd liten flicka som hade varit med om bara tragedier och elaka människor under sitt unga liv. Med mycket tålamod och massor av kärlek har hon äntligen blommat upp som den vackraste rosen! Ville bara dela med mig av min lyckokänsla. En riktig solskenshistoria!
~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka
Grattis❤️!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#1 Tack. Det är en härlig känsla. Glädje och lyckotårar rinner ❤️
~~Hemlösa Katter i Nöd~~
Tack för att du berättar! Duktig kisse Fjompi! ✨
Tack att du delar! Och du och Fjompi kommer att få många flera underbara fem minuter 💋 (underbar liten svartfläck där på Fjompis haka förresten).
Underbar läsning! Det är det som är så fantastiskt när man arbetar med hittekatter - den stora värmen de ger tillbaka till oss. Tänk om flera kunde förstått hur stort det är!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Underbart att läsa och det var ett fantastiskt stooort framsteg❤️.
Delar din glädje och nu fick du beviset på att Fjompis vet att du vill henne väl och hon litar på dig.
Håller också med om allt Lena skriver🐱❤️.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Tack för stödet kära kattvänner. ❤️ Lyckan är så oerhörd så kände att jag var tvungen att berätta för er. Jag har 3 st andra skyggisar som jag kämpar hårt med. Det är verkligen en härlig känsla när man kommer till den punkten att kissen verkligen förstår att alla människor är inte elaka. När den upptäcker hur skönt det var med den lilla smekningen vid nosen och hon börjar själv puffa och vill bara ha mer och mer 🌺
Det är äkta lycka från hjärtat 🐱
~~Hemlösa Katter i Nöd~~
Underbar läsning, allra varmast tack för delandet o puss på fina Fjompi!
Gumsilumsan! Va mysigt och vilken grej!
Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!
Det är så viktigt att vårt arbete med katterna delas på det här sättet. Det finns ju tyvärr allt för många som går och tror att en katt som visar sig det minsta skygg är ett så hopplöst fall att den ska dräpas. Att vi människor gör katterna en tjänst genom att ta livet av dem…. Om dessa domedagsprofeter får verka oemotsagde tror gemene man att det är så verkligheten vad gäller skygga katter ser ut. Därför behöver den verkliga verkligheten bli mera känd. En stor uppgift för oss inom branschen.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Vad underbart att Fjompi gjort ett så stort framsteg. Hoppas de övriga ser och lär! 🌺
Medarbetare Hittekatter iFokus

Har själv en fr skyggis. Tog tid innan hon tillät sig klappas, numer hon en riktig kelgris! Sätter man sig i soffan har man snart en femkilos klump i famnen, spinnandes och ska ha huvudet i ens ansikte.;-)
Åh känner så igen känslan. För över 3½ år sedan fick jag hem en liten halskyggis och detta forum hjälpte mig att få fram den där goda mjukisen i henne. Fick så många bra råd och tips och ork från alla er som kämpr med verkliga skyggisar. 😘
Hon är idag tämligen go men det släppte verkligen när jag och sambon flytta ihop. Hans lugna handlag har fått fram en ljuvlig katt och idag är jag så sugen på att ta hem en skyggis till.