Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutsatta-djur
Läst 1891 ggr
Alexej
15

Pepino är infångad

Läste just att Pepino äntligen är infångad och kommer att stanna hos misan. Underbart!!

http://www.hundhjalpen.se/2013/05/pepino-ar-infangad-och-mar-bra/

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Katthemsmatten
7
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Helt fantastiskt!! Denna hund som skulle vara så förvildad låter sig omgående kopplas och går frivilligt in i transporten. Så mycket för kunskapen hos myndigheten. De ska dock ha en eloge för att de överlät infångandet på kompetenta personer och Pepino kommer få ett värdigt hundliv.

Dagens rosfång till er som hjälpte Pepino!

Medarbetare Hittekatter iFokus

IceJossan
17

Vi har motarbetats av myndigheterna ganska friskt fram tills dess att Pepino fick en ny ägare på pappret. Vi har helt och hållet skött detta själva, Mison, jag och Linda, med hjälp av andra frivilliga som hjälpt oss med matning, att hålla span, lägga ut lappar, bygga fållan och att finnas till hands på själva infångningsnatten. Det är en otrolig seger att vi äntligen fått in honom! Jsat nu ligger han i sitt rum och sover, efter en dag med nyfikna reportrar som filmat honom ute i trädgården :) Han är blyg och osäker men kontaktsökande och oj så rar!!

Alexej
5

#2 ❤️

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

IceJossan
11

Jag kan tillägga att myndigheterna i Pepinos fall har varit precis lika kunniga som i katt-fallen, och där vet vi ju hur deras åsikter står. Kunskapen har funnits hos oss, tyvärr inte hos myndigheterna, men jag hoppas att denna händelse får upp deras ögon både gällande ATT det går och hur man kan gå tillväga. Men det har tagit väldigt många timmar av planering, något myndigheterna tyvärr inte har.

Lena
4

#4 Så himla bra jobbat av er! Jag är oerhört glad över att få läsa den goda nyheten. Hade i min enfald trott myndigheterna vara lite bättre på hund än katt. Men där bedrog jag mig… Trisst är bara förnamnet. När det kommer till djur är det helt klart frivilliga eldsjälar som besitter kunskaper och erfarenheterna. Om bara myndigheterna kunde inse det och ge oss credit för detta. 

Vovven är underbara! Så fint han får stanna hos Mison nu! ❤️

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Vargtassen
3

Bra jobbat tjejer! 🌺

kattassen
7

Instämmer med hela gänget ovan!! Fantastiskt fint jobbat och stort fång 🌺🌺 till hundfångartjejerna!

Och inte minst massor av gos och klappar till Pelle/Pepino som till slut vann

En stor spark i skrevet till Lst som dömde ut honom och som vanligt skulle ta den lätta utvägen. Återigen har förnuftet segrat över makten.🐶❤️

Det är klart att sådana specialkunskaper finns hos kattfolket 😉

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Tarotstollan
2

Bra jobbat, underbart att läsa.❤️

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

emjon
2

Underbart jobbat för att rädda Pepino och härligt att allt gått så bra🌺.

Önskar Mison lycka till med den nya familjemedlemmen och hoppas de kommer få ett härligt liv tillsammans❤️.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Maria P.
6

Underbart att Pepino fick behålla livet. ❤️
Stor eloge till er som räddade hans liv. Fantastiskt jobbat! 🌺🌺

När ska Lst i ett civiliserat och rikt land som Sverige börja hjälpa friska och behandlingsbara husdjur i nöd till ett värdigt liv istället för att förpassa de till döden?

johnnys girl
6

Lst kanske skulle upphandla infångningstjänster av katthemsfolket.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

IceJossan
1

#11 Det vore helst stört bra! Men det kommer ALDRIG att hända med de som har vad vi nu kan kalla "länsstyrelsesyn på katter"…