Hur syns man?
Jag har iår varit med på två loppisar och sålt för Djurskyddet Bill & Bull. Senaste var idag.
Jag märker att vi lätt blir en i mängden när vi står bland alla andra loppisbord - så jag undrar nu hur man kan göra för att synas bättre?
Jag har en större tavla med inramade bilder på de katter som vi söker nya hem åt, idag hade jag även ett lakan med vårt namn och logga på (se bilden) på vårat bord finns även lite information från oss och Djurskyddet Sverige, vykort och klistermärken som vi ger bort då det enkelt drar till sig barn och föräldrarna brukar då lägga en peng i bössan eller köpa något mera.
Men hur visar man sig ännu bättre?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Såhär såg vårt bord ut. Vi kanske även behöver en lektion i hur man ställer upp prylarna mer tilltalande?
Försökte gå några varv på loppisen och spana hur andra mer vana loppisförsäljare ställer upp och de verkar ha med sig hyllor/lådor osv för att sätta upp saker på så de kommer upp lite från bordet
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Något på höjden som syns på långt håll tror jag hade varit bra. Något färgstarkt som drar ögonen till sig.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Jag funderade idag på ett till lakan med loggan och namnet på som man kan ha bakom oss på tex. en klädställning, tror man lätt kan missa namnet om man inte liksom kollar nedanför bordet där den hänger.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Jag förstår att ni inte har så mycket pengar, men försök att hitta en sponsor som kan hjälpa er med en professionell s.k. roll-up, dvs en vepa med er logo på. Sök bland reklamföretag. Att få tag i sponsorer är A & O i sammanhanget. Kopiera 'klappkatt' konceptet som allas vår ljuvliga Sören Färnström från Katthemmet Kompis arbetar som tillsammans med sin husse och matte. En krona klappen som tillfaller hemlösingarna. Det drar folk och visar på er kärnverksamhet.
Medarbetare Hittekatter iFokus
En bärbar dator med ett rullande bildspel med text som visar och förklarar, filmklipp på katterna och så.
Ett filmklipp med informativ text ger så mycket mer än en broschyr tycker jag. Sen blir man nyfiken och vill gå fram och titta liksom.
Sen kanske ni kan trycka t-shirts så ni har på er samma. Med text som typ säger det viktigaste "hjälp en hemlös katt" eller något liknande.
Så man förstår direkt vad pengarna går till om man handlar från ert bord.
Har ni träbord skruva fast öglor som den här: http://www.clasohlson.com/se/Redskapshållare-Toolflex/40-7738
eller http://www.clasohlson.com/se/Upphängningssats/30-3878 fast då måste ni hitta på bättre fäste med tex gummiband.
Har helst 3 stycken på varje sidan. Skaffa långa skaft för tex lövkrattor. Sedan kan ni hänga ett snöre emmellan. Då kan man hänga upp många saker med klädnypor. Har man 3 på varje sida kan man också snabbt lägga över en pressening om det börjar regnar.
Fast det bästa är att få tag i en begagnad marknadsställning.
Ordning på bordet, hellre mindre saker än för mycket. Prismärk allt. Köper inte om jag måste fråga hela tiden: och vad kostar det?
Jysk säljer billigt krossad sammet som vi alltid använder nu.
Sedan har vi olika pinnväggar, en del hemmagjorda - tex byggisoleringsskiva spänd med tyg där man kan fästa bilderna på. Men vi har också vanliga fotoalbum liggande på bordet med bilder och beskrivning.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus