neta in balkongen
Har läst på lite här på sajten ang neta in balkongen, mycket bra råd och tips men det sto inget vad jag minns om hur man gör om man bor högst upp och inte har nåt fäste ovanför. Bor man i 2våningen så har man jo balkongen till den över som "tak" men fins där inget ovanför hur har ni gjort då?……..
Jag har inte heller någon balkong ovanför min. Men jag bor inte heller högst upp.
Testa att göra såhär: Köp hönsnät och stabila rör (järnrör kanske?), det finns rör som är böjda en bra bit som man kan använda sig av. Sätt dessa rör vid balkongens kanter och surra fast dem mycket ordentligt. Rören ska stå på balkongens insida och på balkonggolvet föt att det ska vara säkert. Sedan kan du näta in och surra fast nätet, det går bra att näta in även som tak då. Du kan också använda träpinnar och bygga tak med (men bara som stöd liksom, lägg dem i kors eller liknande) och sätt fast nätet i dessa. Förstår du hur jag menar som?
Jag skulle nog ändå inte lämna katterna ute på balkongen helt obevakade, men det är ju klart bättre än att inte ha nät alls.
Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!
det är en arbetskollega till meg det gäller och jeg är litt orolig för katten, det verkar som dom har skaffet katten utan att tänka till.
har själv inte varit hos dom än, så jeg har ingen aning hur balkongen är, men dom har ingen ovanför seg, alltså är det helt öppet.
hmmm, ska se om jeg har forstått deg rätt, alltså 4styck långa rör, som dom ställer i vardera hörn, och sen rör rundt balkongens kanter som fästs till balkongens kanter och ihop med dom långa rören.
När man ser bilderna på innetade balkonger så ser det så enkelt ut, men det är klart har man grannens balkong över seg så underlätter det endel.
takk for hjelpen, ska kolla lite imorgen och höre kanske hennes man kan bättre sånt där. men hon säger själv at han inte är hendig.
takk for hjelpen
Här finns en del tipps: http://hittekatter.ifokus.se/discussions/4d71622bb9cb46222d06f925-nata-in-balkongen
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus