Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1041 ggr
storAnnette
0

Grå tillgiven katthane

finns på Porsön i Luleå,han behöver hjälp att få ett eget hem då han går ensam ute.
Katten Måns är grå förutom svanstippen som är vit.Han är c:a 8 år och okastrerad.

Ägaren har flyttat,den som lovat ta hand om katten har inte gjort det.Den som nu matat kisse kan absolut inte ta in honom,den familjen är närmast desperat för kissen försöker komma in och de kan inte släppa in honom.Katten har tidigare kissat både inne och ute säkert beroende på att han inte är kastrerad.

Vid kontakt med ägaren har h*n lovat betala för avlivning om ingen kan hjälpa genom att ta in kissen.Ägaren har rätt i att det i vart fall är bättre än att dö av svält och sjukdomar.

Jag försöker nu hitta en tillfällig plats till kissen,den som blir ledig här då Micki flyttar har jag redan reserverat.

Jobbig årstid att söka nytt hem,i annonstidningen som kom idag var det massor av annonser med billiga kattungar…Ledsen

vanessa
0

Usch, så hopplöst. Hoppas att någon kan ta sig an kissen ett tag. Hoppas att ni polisanmält ägaren som flyttade och lämnade honom. Enda sättet att få slut på det hela är att de får känna att de gjort något olagligt, för känslor har de uppenbarligen inte. Håller tummarna. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

storAnnette
0

Nu vet jag lite mer,det är faktiskt en annan som övertagit katten men sedan bara lämnat honom.Fd ägaren bor nu i Sthlm och mår väldigt dåligt över det,h*n kunde inte ta med kissen vid flytt pga allergi.Den som övertagit katten har sagt att den avlivats och det fick h*n lov att acceptera.Att sedan få veta att kissen går ute måste kännas hemskt.

Jag kommer att göra en anmälan till miljö (inspektören bortrest)för det är vanvård det handlar om,däremot tror jag tyvärr inte det kommer att gå att bevisa något (inga kontrakt,ingen märkning mm).Den som övertagit katten svarar inte i telefon….håller sig undan…

Idag kommer att bli en lång dag,jag väntar besked från flera håll om någon kan hjälpa denna katt.En ljusglimt är att den fd ägaren (trots att det egentligen är den nya somhar ansvaret) lovat betala även för kastrering/vaccin/märkning alternativt avlivning i värsta fall.Något positivt åtminstone,det känns som jag vill hämta kissen och åka till veterinär nu på stört men måste vänta in besked om husrum först.

anebit
0

En stackars katt till!  Hoppas att det ordnar sig för den gråa.Ledsen

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

storAnnette
0

Jag har nu varit och hämtat kissen Måns och lämnat honom i ett tillfälligt,djurfritt hem.Han var väldigt kelen och det var inte svårt att få in honom i buren.Sedan när vi bar iväg med buren var han rätt orolig och när han kom fram sprang han in under soffan (såklart) och gömde sig.

Nåväl,jag la mig ner på golvet,blinkade lite långsamt,pratade med kissen och till slut låtsades jag sova….då kom han fram och visste inte hur tacksam han var.Jag kan inte annat än tolka det som tacksamhet eftersom han faktiskt försökt komma in tidigare.När jag åkte hem fortsatte han kela med den som han ska bo hos.

Jag tänkte ta med mig kameran men glömde den (typiskt)…bilder kommer imorgon då jag följer med kisse till veterinären (09.00) för kastrering,vaccin,märkning och allmän koll.Maskmedel får veterinären gärna ge i spruta också.Sen får vi se hur det är med öron och tänder också,kissen är ju 8-9 år.Den tidigare ägaren har satt in pengar för veterinärvård så det är något att vara glad över,den som lämnat katten ute den överlämnar jag till miljöinspektören att ta itu med.

Jag tyckte kisse verkade lite "mager om bena" pälsen var matt och ruggig…vi kunde borsta bort mycket hår bara med händerna.Jag hade glömt bort att skaffa kam och borste men han får låna härifrån imorgon så köper jag nya hit istället.Det är så att jag har inköpt ett "startkit" för den som vill hjälpa mig att ta hand om en katt.

Kitet innehåller matskålar,vattenskål,torrfoder och blötmat,kattlåda och en liten påse kattsand,liten klöspelare och några bollar att leka med,en låda med kattgräs också…

Bilder kommer imorgon,kissen har faktiskt en vit fläck på bröstet också förutom yttersta svanstippen då.Han har ganska långhårig päls vad det nu kallas,semilånghår har jag för mig är kortare än den han har.En fin katt!

Just det ja,i början slokade svansen rejält…han såg så rädd ut men när vi gosade med honom höll han upp svansen i vädret!

GladAnnette

marieborg
0

Underbart jobbat AnnetteKyss  Vilken tur att han träffade dig!

Du är en Oskyldig 

Kram Marie

storAnnette
0

Ja,det känns underbart just nu när jag tänker på Måns.Just då måste jag låta bli att tänka på alla andra som också behöver hjälp.Nå,man gör så gott man kan och nu är det dags att skaffa nya startkit!Jag tror nämligen att det kan vara en uppmuntran att våga prova,om man inte måste köpa en massa saker också (jag handlar billiga klöspelare på Rusta,billiga lådor och burar på olika ställen).

Hawknestgrove
0

Underbart1 Då är kissen kastrerad i morgon alltså! toppen det där med startkit, kan vara något för fler att ta efter? kanske få tigga till sig lite grejer i form av kattmat, sand o dyl? Pussa lille Måns från mig!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

anebit
0

Gud så underbart, blir tårögd som vanligt……….Säger som marieborg. Du är en Oskyldig utan vingar.

Du är så snabb att agera, vilken turkisse som träffade dig och kastering m.m redan i morgon bitti.  Vilken reko tidigare ägaren är oxå som satt in pengar till vetten.

Starkittet var ju en superidé……….

Sidentass
0

Åhhh vilken ljuvlig berättelse…ljuder som den vackraste musik i mina öron..du är guld värd för dina insatser!

Sidentass

Jenna-Gun
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En stor

Från Jenna

Faxlin
0

Ohh i den här tråden var det mycket som var beundransvärt tycker jag.

Förra ägaren som faktiskt betalar för kissens veterinärvård. Då den senaste ägaren skiter i katten *morr*

Din underbara insatts för missen, och så idéen med startkittet. Jag finner inte riktigt ord för det jag vill säga. Så ja…vad säger man. Du är super helt enkelt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

storAnnette
0

Det blev en lång runda idag,fick åka till apotek också och sen tillbaka till det tillfälliga hemmet (har ingen bil så det blir buss och sommartidtabellerna här ger långa väntetider).

Måns är nu kastrerad,vaccinerad och märkt.Han fick b-vitamin för pälsens skull också.Maskmedlet var slut så det får han i spot-on form sedan,vi väntar tills antibiotikakuren är klar.Just det,efter operationen låg Måns på bordet och kissade ner sig,då fick jag för mig att be veterinären kolla urinen och det var tur för det visade sig att Måns har urinvägsinflammation.

Han är mager men väger ändå 5,5 kg!Det ska bli roligt att se honom när han ätit upp sig och fått pälsen i trim.När vi åkte till veterinären tyckte jag att han såg ut som en "britt" där han låg i buren dock något mer långhårig.Vi har kammat och borstat bort stora drivor med hår och snart hoppas vi att det värsta lagt sig.

Här kommer nu äntligen en första bild på Måns!

storAnnette
0

Och nästa!

storAnnette
0

En till!

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=5650c2b3-d71b-4610-ace7-40bf555f64b9&Filename=Måns vilar i sängen.jpg)

storAnnette
0

Sista bilden!

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=940c30f4-7b93-4810-abaf-f43ab6d3bece&Filename=Måns är kelig.jpg)

Simson
0

Men så fin han är!! Ja jag måste hålla med…undrar hur fin han är när han blir frisk om han redan nu väger hela 5.5kg. Det kommer att bli en maffig katthane!! Hoppas du lägger in fler foton!! Ni har vackra katter där uppe!!

Tycker det var hedervärt av den första ägaren att supporta dig med pengar! Och en stor spark i baken på nästa ågare som lämnat katten vind för våg!!

En stor eloge till dig som likt en ängel flyger iväg och räddar den grå herren!! Oskyldig

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

storAnnette
0

TACK alla för berömmet!Jag ska snart dela med mig av det till den som låter Måns bo hos sig,utan nånstans att ta vägen hade jag tyvärr inte kunnat hjälpa honom.

Jag kommer att uppdatera senare,dels om polisanmälan dels om Måns utveckling.Höll nästan på att glömma bort att skriva att miljö här lovat prata med ägaren som lämnat kissen.Sen måste jag göra polisanmälan eftersom kommunen inte har befogenheterna att göra förhör och liknande som måste till här.Det skulle faktiskt vara intressant och bra om det blev en rättegång,hoppas kan man ju alltid.

Jag köpte en större bur idag för den lilla jag hade med mig igår var inte skön för Måns,han såg lite "tillknycklad" ut när han låg i den.Bra att ha en större bur för större katter (mina egna är ju honor och inte så stora därför har jag inte insett förrän nu att det finns mycket större katter).

Det här med startkitet tänkte jag är bra för dem som inte redan har katt/djur,kanske är tveksamma och vill prova tillfälligt då vill de troligen inte lägga ut pengar på tillbehör.De som har råd brukar säga det är iaf min erfarenhet.

evangeline
0

O vad fin han är! Skönt att det löste sig med tillfälligt hem, både jag och Camilla har ringt runt, runt, runt till hela världen känns det som. Kommer han att kunna stanna där en längre tid eller ska vi jaga vidare efter ett stödhem där han kan stanna längre? och samtidigt naturligtvis jaga permanent hem. Tror Camilla hade en kontakt som ev. kunde ta in kisse.

Helen

Jenna-Gun
0

Ni är bara bäst.

miranda1
0

storAnette, du är verkligen STOR! Kyss

storAnnette
0

Jag vet inte än hur länge Måns kan stanna men både min och det tillfälliga hemmets önskan är att han kan vara kvar tills det finns ett permanent hem till honom.Det som kan ställa till det är allergi mot björkpollen,som tur är är säsongen nästan över.Jag köpte en nässpray med cortison också idag och den hjälpte.Tillfälliga matten vill verkligen ha Måns kvar,de gillar varandra så jag håller tummarna.

#18 Det är väldigt bra med nya stödhem.Om Camillas kontakt vill hjälpa till och Måns kan stanna där han nu är kanske de istället kan hjälpa en av Aurorumkatterna?De har ju behövt hjälp länge så jag hoppas den kontakten kan ställa upp på en förvildad katt.När Micki flyttat är den platsen här vikt för en av de (förvildade) katterna därifrån.

anebit
0

Så fin han är Måns.  Han ser så go och mysig ut.

Ni är ju bara bäst.  En stor eloge till er alla………….

karins
0

Har inte läst denna tråd förrän nu. Du är guld värd StorAnette!

evangeline
0

#21 Tror inte att den här personen kan ta en halvskyggis då hon har egna katter och ingen möjlighet till privatliv för en halvskyggis. Därför hade en lite tamare katt funkat. Men vi håller ögon och öron öppna. Ska vi sätta ut honom på hemsidan att han söker hem? Vi har bara två katter kvar där så det verkar funka!

Helen

storAnnette
0

#24 Jadå,han ska ut på hemsidan när han kryat på sig och när vi lärt känna honom så det går att ge en bra beskrivning.Då får han gärna ha ätit upp sig också förstås,tror han kommer att bli en snygg stor kattkille då!

Jag har ju två egna katter och jag tror numera att det är bra för de skygga med tama katter till sällskap.Trodde förr att det inte skulle vara bra men har ändrat mig.Efter att ha läst här och på andra ställen,funderat fram och tillbaka tror jag de tama kan hjälpa de skygga att inse vad människor är bra för.Då menar jag såna skygga/halvskygga som varit i karantän så ingen smittas,bäst om de är kastrerade också.Sen kan det ju om man har otur vara så att någon av katterna inte går ihop…hatar varandra…men det kan lika gärna hända mellan tama katter…Tessan och Tara de avskydde varandra hjärtligt kan jag säga,vi fick hålla dörrar stängda jämt.Tara var GLAD när hon flyttade,samma dag kom Tingeling hit och det gick mycket lättare säkert för att hon var en kattunge,ingen rangstrid.

Förresten vet jag inte om de katter jag tänker på (Aurorum) är så väldigt skygga eller måste ha privatliv.Fråga Xena om det,hon vet mest.

storAnnette
0

Nu måste jag berätta något speciellt:

När jag först anmälde Måns till polisen sa de att ingen anmält en grå katt försvunnen.Igår sent på em ringde de upp och sa att det fanns en anmälan….och det var en grå hankatt på Porsön…!!!!!…..då hade ju Måns varit hos veterinären redan…jag har sen dess försökt få kontakt med den kattägaren för att utesluta att det är hennes katt.Det hade nog blivit lite knasigt…katten kastrerad och en annan fd kattägare har betalat…som tur är så vet jag nu att det är Måns.Hon fick beskriva sin katt så jag vet alldeles säkert,den kissen är helgrå och korthårig också okastrerad tyvärr…han har inte hittats än tyvärr.

När jag tänkte på den knepiga situation som kunde ha uppstått kom tanken på att sätta upp varningslappar på Porsön "håll din katt inomhus,det finns människor som kommer och kastrerar dom annars"….det finns väldigt många utespringande katter just på Porsön och vem vet om det skulle fungera…det verkar finnas många kattägare med kastrationsångest!

vanessa
0

Oj, vilken situation. Men om man får säga så är det ändå bäst för kissen att vara kastrerad. Gillar idén med lappen :-). Gör då bara tillägget, att betalning sedan ska göras till er, med ränta. Men vill framförallt ge dig stora applåder för ditt enorma arbete du gjort och gör. /Vanessa

storAnnette
0

YES,bra med betalning också!

Mmm,om det hade visat sig vara den andra katten hade jag fått lov att förhandla om betalningen.Kisse är ju både mager och sjuk så det hade kunnat bli en anmälan även i det fallet.

Polisen verkar inte ha värst mycket koll på registren över djur tyvärr.En polis jag pratat med idag visste inte att de har en scanner för att kunna se om upphittade djur är chipmärkta.Det finns mycket att jobba med där!

vanessa
0

Då kan ni göra som vi i Stockholm gjort. Varit i kontakt med länspolismästaren. Här har även djurälskande poliser skapat egna djurhandläggare. De sköter alla djurärenden, så när en polis får en fråga om ett djur eller ska ta hand om en, så kontaktar de den polisen som så att säga frivilligt tagit på sig det extrajobbet.

Här i Stockholm får kissarna ibland sitta i "arrest", med kattlåda, bädd, matskålar och givetvis mat samt i vissa fall tillgång till rastgård! Tills de kan komma till katthem. Så det blir bättre och bättre här.

Så gå på dem där uppe, både ledning och nerifrån hos själva poliserna. /Vanessa

anebit
0

#29   Vilka bra poliser ni har!  Det går framåt……

evangeline
0

Föreningen Kattakuten kommer snart att ha ett möte med polisen bl a. Det börjar sakta gå framåt…Det är ju superviktigt att polisen vet hur arbetsgången ska vara när det gäller katterna.

Helen

storAnnette
0

Måns har nu blivit lite mer "vaken" går omkring och tittar och så,tidigare låg han mycket under sängen säkert mycket trött.Nu har även magen börjat reagera på penicillinet (luktar urk) och han är jättehungrig…plastmatten tycker det låter som att han har slem i luftvägarna så jag längtar än mer till imorgon.

#31 Hoppas ni kommer överens med polisen.Tipsa gärna om hur polisen jobbar i Sthlm det verkar vara en bra förebild!

evangeline
0

#32 Ska göra det, tyckte det verkade kanonbra!

storAnnette
0

Har nu pratat med veterinären som tycker vi ska vänta ett par dagar till för att ge penicillinet chansen att hinna verka.Det penicillin Måns fick fungerar även mot ev lunginflammation.Vi får fortsätta hålla koll.Nu verkar han redan mindre glupsk så det går framåt.Magen är OK och pälsen ser redan bättre ut.

anebit
0

Så bra att det går framåt med lilla gubben, hoppas han kryar på sig snart och att pencillinet han fick funkar på hans lungor oxå…

storAnnette
0

Hmm,nu har magen börjat krångla så nu blir det torskdiet.Penicillin är verkligen hemskt för magen,dessutom är det ju en jättestor omställning att komma in nu också.

Det blir troligen minst ett veterinärbesök till med Måns-killen.Hoppas han får bli frisk snart.

Finns det vård av sjuk katt att ta ut?Näe,skojar bara - midsommarhelgen kommer det att bli så att jag måste åka dit och mata för tillfälliga matten jobbar långa pass då.

Vi grunnar på bästa fodret efter torskdieten.Tänkte det blir bra om man blandar ihop torsk med bra blötfoder ett tag och sen övergår till blötfodret och först efter det för in torrfoder igen.Jag hade köpt Hill´s seniorfoder men hittills har det blandats med det som hittefamiljen matat med (Friskies)…och blötfoder från mataffären.Tänkte att det är lugnast för magen att fortsätta med det han (troligen) brukat äta…

storAnnette
0

Höll på att glömma bort polisanmälan.Den har jag gjort och det är bara att vänta då på att de har tid att utreda.Miljöinspektören har jag däremot inte hört ifrån än,det förvånar mig inte om han inte fått tag på ex-mannen.Ja,det är alltså ex-mannen jag har anmält för brott mot djurskyddslagen.

Måns är ju också anmäld upphittad och jag får be polisen överlåta honom på tillfälliga matten snart,vet inte om det går så länge utredning pågår det borde dock inte spela någon roll.

storAnnette
0

Nu har Måns varit till veterinären igen och det var inte så värst roligt.Ingen feber men fortfarande många vita blodkroppar och socker också!!Det var inte socker i urinen första gången så det är ett mysterium…andningen är dålig - diagnos kronisk bronkit/astma/lunginflammation….slemhinnorna fina…

Nu ska Måns äta annan antibiotika 10 dagar och efter den kuren kollas igen även med blodprov.Vi håller alla tummar och tassar för att han ska repa sig.

Alexej
0

Stackars kattkille, hoppas han blir bättre!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

storAnnette
0

Måste tala om att jag nu har frågat en fd svägerska som har diabetes om blodsocker.Det jag undrade är om det kan bli förhöjt ifall man är sjuk och svaret är JA.Det tröstar mig just nu för då finns hoppet att Måns inte har diabetes utan att värdena blir normala när infektionen läkt ut.Det känns bättre nu.

miranda1
0

har vetten tagit prov på glucose eller fruktosamin?

/Miranda

storAnnette
0

Nej,han använde bara en sticka.Antar att det är bäst att få ner infektionen först.

miranda1
0

även stress kan ge för hoga sockervärden, det kan ju vara en orsak också att han har socker i urinen nu.

Bella-Maria
0

Om katten får diarre av penicillin, brukar  A-fil hjälpa. Ge dock inte filen samtidigt med penicillin utan några timmar efter. Detta har alltid funkat för mina katter. Penicillin dödar även de goda bakterierna i magen, och A-filen gör att de kommer tillbaka.

Sidentass
0

Åhhh …vilka  insatser du gör för kisse-Måns…så vacker han är..önskar honom snart påfrisknande..

Sidentass

storAnnette
0

#43 Ja han är säkert stressad kattstackaren,det har hänt mycket på kort tid.Det var inget trevligt veterinärbesök alls så nästa gång tror jag att han kan behöva få lugnande först.Måns blev jätterädd när veterinären tog tempen (gissa vem som blev klöst och biten)…

Det blir intressant att se under helgen nu ifall Måns kommer att vara sur på mig (rädd eg) eftersom jag kom och hämtade honom (tilfälliga matten var inte hemma då) och åkte till jobbiga veterinären…han skyndade sig in under sängen när vi kom tillbaka…jag ska ju åka och mata kissen när tillfälliga matten jobbar 11 timmarspass.Tycker han behöver mer tillsyn nu speciellt då han är sjuk. 

Bra att jag fick tummen ur och tog min stelkrampsspruta!

storAnnette
0

Glömde skriva in vad jag hittade när jag googlade på diabetes/högt blodsocker:

När man är förkyld stiger blodsockret.

Allmänt gäller att blodsockret oftast stiger vid en infektion.

Cammo
0

Åh liten Måns(liten och liten.. :) )

Hoppas nu att infektionen ger sig. Med Maya fick vi köra två olika antibiotikapreparat innan hon blev frisk. Veterinären var ju bekymrad över hennes lungor, det lät fortfarande illa efter första kuren.Maya hade varit ute 4 måndader drygt…Hon var svag och mottaglig för alla infektioner.

Men det vände och Maya är nu en frisk och glad katt!

Hoppas på att det blir likadant för Måns!

Camilla

storAnnette
0

Har nu varit till apoteket som givetvis inte hade rätt antibiotika hemma så det blev att försöka få tag på jourhavande för att kolla om det gick att byta sort…jag fick en extra vända på stan under väntetiden så jag är glad att några affärer hade öppet.Det har iaf löst sig nu och jag hittade en lustig sak som heter "easytabs".Det är nån sorts skal som man lägger in tabletten i och som ska smaka gott för hundar och katter.Det ska provas!Köpte förstås också en tablettingivare till honom,allt för att göra det enklare för tillfälliga matten som fick mer jobb än hon antagligen trodde innan.Som tur är härdar hon ut och förresten - det går bra med tanke på allergin.

Nu ska vi snart åka iväg och grilla,äta och ha det trevligt en stund.Trevlig midsommar på er alla än en gång!

Efvis
0

#49…easytabs…låter som en lysande produkt som måste införskaffas….antar du köpt det på apoteket…har du lite mer info, fabrikör, pris etc….hittade inget på apotekets hemsida…

Lyllo Måns som träffat på dig och plastmatten….början på något nytt för honom….super!

Hälsningar Efvis…

storAnnette
0

Easytabs finns på djurapoteken och kostar 49:- för 10 stycken.Man bör inte ge mer än 2-3 Easytabs per 10 kg kroppsvikt och dag så man får dela dem till katter.Det är som en seg massa,man får väl platta ut den och sen rulla det runt medicinen.Plastmatten ska prova ikväll när hon kommer hem från jobbet.Blir kul att höra hur det gick!

Jag blir glad över såna här nyheter,de är ju inte endast bra med tanke på att det ska vara enkelt för djurägaren - viktigast är att det blir mindre stress för djuren.

storAnnette
0

Uppdatering:

Easytabsen var inte så bra som jag trodde,Måns ville hellre äta sin medicin med fil!

Måns är tydligen "jobbig" med tillfälliga matten nu…han vill UT!Hon hade svårt att ta sig ut själv för att han vaktade vid dörren…vi ska prova att ta honom hit under helgen och se om han lugnar ner sig.Han får lite mer att tänka på då med två andra katter och så kan han vara ute på balkongen också (där han nu bor finns bara en altan som inte är innätad hon har ju inga djur). 

Han har fått gå ut på sel-promenad några gånger men tycker inte riktigt om det…klart,han är van att gå fritt och vill kanske återta sitt revir också,det har ju bara gått 3 veckor sen kastreringen så kroppen har inte ställt om sig än.

anebit
0

Plutten!  Hopas att det går bättre om ett tag när hormonerna gått ur kroppen…………..

storAnnette
0

Nu är Måns här och har lagt sig tillrätta och vilar.Han är tyvärr dålig i magen igen så han måste få äta torsk igen…nu blir det en hel vecka och om det inte blivit bättre då måste han undersökas igen även för magen.Om det blivit bättre då så gör vi en mycket långsam övergång till vanligt foder.

Undrar vilket foder som kan vara bäst,kanske bäst att köpa Hills´s i/d för problemmagar direkt.Jag hinner ju besluta det medan torskveckan pågår (nu har han fått Hill´s seniorfoder).

storAnnette
0

Ville bara berätta att det går mycket bättre för Måns här hos oss.Jag tror att det är bättre för att han bytt område (tillfälliga matten bor i samma område som Måns hittades och alltid gått ute i).Han jamar mer efter mat än att få gå ut,inte så oväntat.

Tingeling är en liten envis kattflicka som i början var "på" Måns och ville leka hela tiden och han fick säga ifrån ordentligt ibland.Fräck som hon är så slickade hon honom på huvudet också…hon är verkligen en som vill ha en kattkompis…

Sen då,inatt - då Måns lagt sig på min mage för kvällsgoset då kom Tingeling och la sig bredvid och han tvättade faktiskt henne lite grann!

Tara och Måns de accepterar varandra och låter den andra vara ifred helt enkelt,de jamade förskräckligt mycket i början bara…det gjorde Tara och en annan hankatt som var här ett tag också så jag undrar om det är vanligt,pratar de eller vad? 

Måns är en härlig,lugn och kelig katt!

gubben
0

Hills I/D körde jag på Helge eftersom han var lite lös i magen och fes mycket men efter 3 veckor med det och sen insmygning av vanligt foder så är han nu helt bra i magen. Du kanske måste hålla på lite längre dock, beroende på hur dålig mage han har. Det är ofta bättre att göra så än att ge upprepade omgångar med bara torsk eftersom I/D innehåller alla näringsämnen medan torsken inte alls är nyttig i längden, framför allt inte på kastrerade hankatter eftersom det ökar risken för urinsten.

majvi
0

#24 min erfarenhet är att det är mycket lättare att ta in en skygg katt än en tam då man har egna tamkatter. Om man inte har tänkt ha dom helt åtskilda hela tiden. Hos mig har det blivit mycket mer morr och fräs då tamkatterna har kommit på besök. Skyggisarna har mina katter accepterat direkt.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

JosephineF
0

#57 Undra vad det beror på? Är det för att skyggisarna inte utmanar utan bara hittar en liten plats och ligger stilla?

storAnnette
0

Lite uppdatering igen.

Måns leker lite ibland numera och har börjat piggna till.Magen är inte riktigt bra än men jag hoppas den blir det snart,det är iaf bättre än tidigare.Det enda tokiga är att nu får alla katter leva på specialmat,det blir för jobbigt annars och så smyger jag iväg med blötfoder till Tara och Tingeling ibland.

storAnnette
0

Måns har hittat balkongen!

storAnnette
0

Lyckades få med två på samma bild!